/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Ukrudt
Fra : bauchmann
Vist : 2857 gange
20 point
Dato : 14-01-04 17:47

Der var her i dette forum et tip om, at man skulle bruge eddike for at fjerne ukrudt, og der må jeg advare. Har du buske hvis rødder går ind under fliserne, er dette et tip jeg må advare om. Jeg gjorde det, og omkringliggende buske gik ud. Er der nogen der har samme erfaring?
Torben

Kommentar
Fra : 25

Dato : 14-01-04 18:07

Jeg damper og svitscher ukrudtet, jeg bruger aldrig noget ukrudtsmiddel p.g.a. hundene.

Accepteret svar
Fra : webgun

Modtaget 20 point
Dato : 14-01-04 19:13

det mest miliøvenlige er at bruge kogene vand..en omgang om måneden er rigeligt.det kan man vel overskue.evt. myrer kan heller ikke lide kogene vand..sært nok!!

Godkendelse af svar
Fra : bauchmann

Dato : 14-01-04 19:33

Tak for svaret webgun.

Kommentar
Fra : 2603ph

Dato : 14-01-04 19:46

Hej bauchmann

Naturligvis må man ikke bruges eddike til at fjerne ukrudt - midlet er ikke
godkendt til dette formål om må derfor ikke anvendes. Haveejere skal naturligvis
overholde loven!
Hvis man anvender godkendte midler er man sikker på, at en hærskare af
mange forskellige eksperter har bedømt midlet.
Ingen godkendte midler til ukrudt er til fare for hverken miljø eller for husdyr.
Det må være en misforståelse at tro, at kogende vand er miljøvenligt, da der
jo medgår en del fossil energi til at varme vandet op!

Mvh
2603ph

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 14-01-04 20:06

2603hp.
hvorvidt der bruges mere energi til at varme en liter vand, kontra at fremstille en dosis roundup må være op til den enkelte at bedømme......hvad er mon det mest miliøvenlige i den sammenhæng?????????

Kommentar
Fra : karin42

Dato : 02-02-04 12:21

ang . eddike til ukrudtsbekæmpelse - det vil jeg kraftigt fraråde bl. a fordi det er alt for stærkt omkring evt. rødder fra omkringstående buske . Her i huset hælder vi kartoffelvandet ud mellem fliserne - og der er aldrig ukrudt
men andet vand fra diverse grøntsager kan også bruges - bare det er rimlig varmt

god fornøjelse mvh karin.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 08-03-04 23:01

Det allermest miljøvenlige tror jeg er det forholdvis nye apparat, der ved hjælp af damp ødelægger ukrudtet, jeg husker ikke hvor mange kvadratmeter in litter vand strækker til, men det er betydeligt flere end hvis man hælder fra elkedelen, apparatet koster kun nogle få hundrede kroner.