/ Forside/ Karriere / Udlandet / Import/Eksport / Spørgsmål
10  PARKENSS 410
Køb fra CDWOW eller Amazon?
Fra : dallezuper
Vist : 188 gange
30 point
Dato : 14-01-04 14:44

Hej alle

HVis man nu forestiller sig at man har en netbutik der sælger playstation 2 spil f.eks. Er det så muligt at købe fra CDWOW.uk.co? de har adresse i England, så vidt jeg kan se. Men har hørt at de vist nok sender fra Hong Kong, men ved det ikke? men anyway bliver det ikke betragtet som at købe fra et EU land?

Så til Amazon. Der sætter de jo dansk moms på når man bestiller, men hvis man har en net butik kan man så ikke bare købe uden den moms?

håber nogen gider at hjælpe.

hilsen
dALLe

Kommentar
Fra : zibas

Dato : 14-01-04 16:50

Hej, hvis du køber fra CDWOW, skal du ikke betale moms mm, da det er købt i et EU land.

Kommentar
Fra : RyeJensen

Dato : 14-01-04 17:09

CDWOW importerer deres varer fra Hong Kong gennem et hul i EU-reglerne, så de ikke bliver beskattet i importørens land. Det er derfor de kan sælge deres ting så billigt. Fordi firmaadressen ligger i England, kan du - som zibas også siger - handle, og kun betale Engelsk moms.

Det samme gør sig gældende, hvis du bestiller varer over amazon.co.uk. Jeg har aldrig selv oplevet at blive pålagt dansk moms, når jeg har bestilt derfra.

Hvilke krav man stiller for at du må købe uden moms, ved jeg desværre ikke, men du skal jo nok (bare) anerkendes som firma.

Mvh
Jensen

Kommentar
Fra : dallezuper

Dato : 14-01-04 17:17

tak tak. hvordan accepterer jeg begge som svar og giver lidt point til hver?

Kommentar
Fra : RyeJensen

Dato : 14-01-04 17:20

Du kan desværre kun give pointene til en af os

Jensen