/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Stephen Jensen og Ingeborg Olsen 1864?
Fra : senta
Vist : 918 gange
200 point
Dato : 14-01-04 13:15

Stephen , Steffen , Jensen stammer fra gården Elkjær ved Vejle han bliver gift i 1864 med Ingeborg Olsen .
De får 7 børn hvoraf kun 1 søn Jørgen ( Elkjær )Jensen født 1873 Vejle? bliver i Danmark.
Er der en der vil hjælpe med oplysninger om Jørgen ( Elkjær )Jensen og hans familie ?
Jeg har styr på de andre 6 børn , alle bor i USA.

Jeg har søgt på FS. DDA. osv uden resultat

Kan jeg være heldig der er en her inde der kan hjælpe.
Senta

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 14-01-04 18:07

Hej Senta!
"Har" du ham efter hans fødsel?
Jeg mener konfirmation, FT 1880, evt. 1890 osv.

Hilsen Jeannie

Kommentar
Fra : senta

Dato : 14-01-04 18:22

Nej beklgeligvis ,
Stephen Jensen dør 1907
Ingeborg Olsen dør 1892
Jørgen ( Elkjær )Jensen var Kreaturhandler i Vejle og født 1873 dør 1969 i Vejle.
jeg har ingen mulighed for at komme på arkiverne, derfor håber jeg på hjælp her.
Senta

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 14-01-04 19:42

Hej Senta!
Du kan jo spørge i DIS-dk´s markedsplads, om nogle vil se hvad der står ved hans død i 1969.

Jeg synes at dem ,der tilbyder hjælp, er "flinkest" til at hjælpe i nyere tid, fordi meget af det før 1891 er tilgængeligt på de fleste landsarkiver.

Det skal jo nok passe at KB´erne fra nyere tid ikke er afleveret til arkiverne:
Har du prøvet at maile til kirkedegnekontoret (kontorerne?) i Vejle? De 5-8 gange jeg har mailet, har jeg fået svar inden for en uges tid.

Hilsen Jeannie

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 14-01-04 19:51

Du kan også spørge om der er nogen, som vil se i vejviserne fra Vejle. Hvis han kan findes omkring 1950 med adresse, er der større chance for (nemt) at finde i FT fra 1950 (mod ansøgning?).

Mail evt. til det lokale arkiv i Vejle.

Hilsen Jeannie

Accepteret svar
Fra : jkrjk2

Modtaget 200 point
Dato : 14-01-04 20:21

Prøv at ringe til Vejle byhistoriske arkiv, de har vejvisere fra 1869:

http://www.vejlestadsarkiv.dk/dk/default1.asp?what=samlingvviser

Jeannie

Kommentar
Fra : senta

Dato : 14-01-04 20:43

Det er de her 2 Stephen Jensen der dør i 1907 og Ingeborg Olsen der dør 1892 og hvor gården Elkjær , Elkær ? var, er beliggende, der har første prioritet .

Selvføgelig det burde jeg ha' tænkt selv ,Jørgen Jensen og hans efterkommer kan jeg som du jo skriver , få oplysninger om , på lokalarkivet i Vejle.

Alle andre gode ide'er modtages med tak.
Senta

Godkendelse af svar
Fra : senta

Dato : 02-03-04 17:30

Tak for svaret jkrjk2.