/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
Behandling af gipsplader
Fra : steenole
Vist : 1661 gange
10 point
Dato : 14-01-04 10:00

Hvad skal man gøre for at undgå at man tager papiret af gipsplader når man skal fjerne det gamle tapet? Vi har sat gipsplader op i børneværelset og vil gerne sætte tapet op men kan se problemet når denne tapet skal skiftes ud med noget andet.

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 14-01-04 10:02

Forankringsgrunder......
Køb forankringsgrunder, bland det med vand ifølge anvisningen på dunken. Tag en malerulle og smør det på, efter gipsplader er spartlede. Man kan nu senere dampe tapet af gipsplader.

mvh
jms

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-01-04 11:40

Uden her at være ekspert, kan jeg fotælle at en bekendt føst klæbede glasfilt op på gipspladerne, netop af samme grund.
Om det virkede ved jeg ikke

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : Rascha

Modtaget 10 point
Dato : 14-01-04 12:05

Det kommer an på hvor længe det skal side?

Forankringsgrunder brug det, ellers kan det være ligemeget, ("jms" har fat idet RIGTIGE)

Som MOLOKYLE skriver kan jeg fortælle dig at det VIRKER.(Vi brugte det selv i butikken, (farvehandleren) når vi skiftede udstillingen i tapenafdelingen.)(10 år som Farvehandler)

Du skal bare huske at MALE filten først, med minimum GLANS 10 ellers trænger tapetklisteret ind i filt el. gipsen og så sidder det FAST.

Når det så skal af, skal du bruge tapetopløser og følge anvisningerne.

Held og lykke

Rascha

Godkendelse af svar
Fra : steenole

Dato : 04-02-04 21:47

Tak for svaret Rascha.

Tak for svaret, jeg har gjort som du har beskrevet, det ser ud til at fungere fint, men det endelige resultat ser jeg jo først når tapetet skal af igen.

Steen