/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Min skærm gå i sort
Fra : henrikhihat
Vist : 333 gange
100 point
Dato : 13-01-04 23:29

I forbindelse med installering af et nyt spil har jeg hentet den seneste software til mit Geforce 2 GTS grafikkort hos Nvidia.Kortet og maskinen er knap tre år gammel. På trods af at jeg under punktet strømstyring har sat maskinen til aldrig at slukke harddisk og skærm, SLUKKER DEN ALLIGEVEL !! -Lige pludselig bliver den sort og jeg må genstarte maskinen. Den nye software til grafikkortet indeholder en masse muligheder, men jeg forsøger at "keep it simple". -Noget er dog galt men hvad. -Har du et bud ?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 13-01-04 23:55

Jeg ville prøve at afinstallere evt. medinstalleret software til kortet og derefter fjerne driveren helt så du kommer til at køre i standard VGA tilstand, genstart og geninstaller driveren.

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 110 point
Dato : 14-01-04 00:03

I tilføj fjern hardware er der sikkert en Nvidia Display driver,som skal afinstalleres og derefter Kontrolpanel System - (Hardware) - Enhedshåndtering - Åbn skærmkort Nvidia GeForce.... vælg fjern afslut genstart.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-01-04 13:00

Energisparende strømfunktion har du sat til aldrig at slukke. Javel, men har du også sat pauseskærm til 'intet' ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-01-04 13:01

Har du den rigtige skærm driver ? Det behøver nemlig ikke alene være grafikkortet der driller.

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : henrikhihat

Dato : 31-01-04 11:16

Tak for svaret BjarneD.

Nu efter i en rum tid ikke at have fået flere bud på løsningen, skal du have tak. -Du løste mit umiddelbare problem. Desværre med den kedelige effekt, at det spil, som var årsagen til det hele ikke kan køre uden Nvidia Display Drivers og hele moleviten. -Jeg har tjekket PCleverandøren: De anbefaler at man dowwnloader lige præcis den software til lige præcis min maskine. Dette er dog ikke uden problemer ! Skærmdriveren er den rigtige seneste udgave og alt burde derfor være i orden. -Men en konflikt er der nu ! Jeg er faktisk lidt usikker på hvad næste skridt er. Vi vil jo gerne kunne køre spillet. -Men dette spørgsmål kan jeg jo bare stille i forrummet. -Tak skal du have.

Med venlig hilsen

Henrikhihat

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 31-01-04 11:20

Når du har afinstalleret hele driveren incl. display driver skulle du kunne installere Nvidia driveren igen. Jeg har flere gange oplevet fejl ved opgradering af Nvidia detonator drivere og MS Windows update Nvidia drivere, som har kunnet løses ved at gøre "rent" inden installationen.

Hilsen
Bjarne