/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Udstødning
Fra : Mordex
Vist : 255 gange
20 point
Dato : 13-01-04 19:54

Hej.
Min Aerox går ca. 95-100 på toppen. Min udstødning er af mærket Technicgas Next med afmonteret plombe. Jeg har lige bestilt en Gianelli Shot. Hvor hurtigt vil den ca. gå med Shot´ten?

Mvh,
Mordex.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 13-01-04 20:28

Omkring 85-90
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 13-01-04 21:53

Mener du den vil blive langsommere?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 13-01-04 22:52

Ja, men 100% sikker er jeg ikke, men nu er den bestilt, og så kan du jo vende tilbage når den er på, og gøre min frygt til skamme.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 13-01-04 23:26

Men jeg forstår ikke hvorfor den skulle blive langsommere.
Er der ikke mere gennemstrømning i Shot´ten?
Det er da en tunudstødning.......er det ikke?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 14-01-04 01:42

Jo det er en tunudstødning, men det gælder ikke om at der skal være så stor gennemgang som muligt, så var det ingen sag at være udstødningsfabrikant. Det er en hel videnskab, og en udstødning til et tun, virker ikke på samme måde til et andet, det er derfor at det er en god ide at købe "sæt", som er testet med forskellige udstødningsmærker.
Men en ting er de fælles om, det er at der i forrøret skal være så meget "plads som muligt"
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 14-01-04 07:47

Hvad vil du så anbefale at jeg skal købe i stedet af udstødning?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 14-01-04 21:07

Jeg tvivler på du kan få den til at gå meget mere, men alt kommer jo an på hvilket tun du har på.
Og det bedste er somregel at købe en samlet pakke (Cyl. stempel, karburator, udst.), for så er den jo prøvet med forskellige sammensætninger, for at finde det bedste.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 15-01-04 17:20

Jeg har athena 47,6 alu, 21mm delorto karb., italy racing vario, og så nu gianelli shot. Jeg kan jo også købe en gearing, så kommer den nok op på en 120-130 stykker, men jeg ved ikke hvor meget det tager af optrækket?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 15-01-04 20:59

Nu bør du kun gøre en ting ad gangen, og så se hvad den kører med shotèn.
Der er nok ikke tvivl om den vil køre stærkere med en gearing, men vil tage meget af optrækket, selvom det kan udjævnes noget ned lettere ruller.
Jeg ville hellere beholde den gearing som nu, da det jo nok ikke er landevejsløb du hele tiden kører, men også kører meget i byen.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 15-01-04 21:43

Jeg kan få min Aerox på baghjul meget nemt sådan som det er nu . Tror du at lettere ruller kan udjævne det så meget at den stadig kan komme på baghjul efter at jeg sætter en anden gearing på?
Hvad vil du foreslå at jeg skal sætte på af ruller når jeg sætter shot´en på på mandag? Jeg kan vel ikke køre med dem jeg har på nu, det er nemlig dem der fulgte med next. De skal da skiftes, ikke?

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 20 point
Dato : 15-01-04 22:18

Der følger ikke ruller med et udstødningsrør, og de har ikke normalt noget at gøre med hinanden.
Så sæt shotèn på og se hvad der sker.
Jeg vil tro den stadig kan komme på baghjul, med lettere ruller og gearing, men du vil så have en langsommere acceleration, fra ca 50km/t og op, end du før havde. Man får jo ikke noget forærende, så hvis man vil have acceleration med lette ruller, koster det noget i den anden ende.
Forøvrig mener jeg man skal standse et sted, med at købe ind, og være glad for at du kan køre fra de allerfleste med 95-100 km/t
Du skal stadig tænke på dit liv og helbred, en scooter er jo ikke beregnet til de hastigheder, med de små hjul.
Og du har vel ikke noget at bevise for dine kammerater.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 15-01-04 22:56

Der fulgte et sæt ruller med min next udstødning som jeg har købt ved T-Hansen.
Jeg kender ingen andre der har en scooter, så jeg skal intet bevise over for nogen, men det er vildt sjovt at kunne blære med at man er kørt væk fra en motorcykelbetjent , og mit liv er jeg sådan set ligeglad med.
Hvis det er accelerationen fra 50 og op så tror jeg at jeg sætter en anden gearing på Men først skal jeg lige have sat min nye krumtap på på mandag

Mvh,
Mordex.

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 18-01-04 22:30

Hej.
Jeg har lige været ude at køre efter at have sat Shot´en på.
Jeg må desværre (og dog) gøre din frygt til skamme, som du selv skriver. Den er IKKE blevet langsommere.
Den er ca. 10km/t hurtiger på toppen.
Og accalerationen? Den er ikke til at beskrive. Jeg mente at den var helt vild med Next´en. Men nu,.........
Vi ved godt at Aeroxen er tung (97kg.) Jeg vejer selv ca.100kg., og selv om jeg læner mig forover, så løfter forhjulet sig stadig hvis jeg giver den fuld gas. Nu SKAL jeg passe på. Nu er det sgu nærmest farligt

Mvh,
Mordex.

Godkendelse af svar
Fra : Mordex

Dato : 18-01-04 22:31

Tak for svaret pallebhansen.