/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Herregårdskoteletter
Fra : klodomir
Vist : 1932 gange
50 point
Dato : 13-01-04 17:53

Hvem kan hjælpe med en hurtig opskrift på herregårdskoteletter?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 13-01-04 18:44
Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 13-01-04 18:54

Her har du 282 forskellige at vælge imellem.

http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/soeg-navn.php?sog=herregårdskotelet

Mvh og velbekomme (jeg bliver helt sulten)

Frank

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 13-01-04 18:55

Tjae, det er samme kogebog.

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 13-01-04 19:07

Pardon. Ja, det kan jeg godt se. Jeg var for længe om at sende, mit svar da jeg fik en telefon ind imellem.

Frank

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 13-01-04 19:08

Det er ok.

Accepteret svar
Fra : mcloud

Modtaget 50 point
Dato : 13-01-04 19:55

Hej klodomir
Steg koteletten på normalvis .
Kog en kop vilde ris , lav lidt bønner eller majs og ærter .
sauter 1-1½ fed finthakket hvidløg og ½ alm . løg i lidt olie til det er blankt og blødt og kom 1 ds.hakkede flåede tomater på ,tilsæt lidt friskkværnet peber og salt og ½ tsk tørret oregano, ½ tsk basilikum og lad det simre i ca 20 minutter .Server tomatsaucen med kotelet og grøntsager evt. lidt godt brød og et glas rødvin

Velbekommen og god fornøjelse
mvh mcloud

Kommentar
Fra : maria22

Dato : 13-01-04 22:09

Dette er godt nok en opskrift på Herregårds bøffer, men måske kan den bruges alligevel

http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift.php?id=8992

mange hilsner

maria

Kommentar
Fra : AnniRKK

Dato : 14-01-04 20:00

Du kan også

Brune koteletten af på panden og herefter svitse løg og champignion, og ligge det hele i et ildfastfad, derefter koger du panden af i lidt fløde og det hælder du ud over koteletterne og du kan evt. komme et glas hvidvin eller rødvin i retten, så stiller du det i ovnen i ca 30 minutter ved 180 grader. Du kan servere ris eller hasselbach kartofler til retten og en let salat er også godt..

Velbekomme

Godkendelse af svar
Fra : klodomir

Dato : 15-01-04 12:24

mcloud vinder med et trynehår, selv om AnniRKKs opskrift også så god ud.

Alletiders Kogebog havde jeg allerede forgæves søgt i, og jeg kan altså ikke finde en opskrift der, endsige 282.

Tak for hjælpen, allesammen!