/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Mellem uddannelser / Spørgsmål
10  erling_l 510
Uddannelser til jobs, med menneskekontak~
Fra : mizz86
Vist : 1369 gange
160 point
Dato : 13-01-04 15:38

Jeg ANER ikke hvad jeg vil uddanne mig til, jeg ved bare at det skal være noglet med mennesker...
Hvis du har taget, eller kender, en spændende uddannelse hvor der er meget menneskekontakt, som er spændende og ikke alt for ensformigt fra dag til dag, så må du meget gerne skrive...

Jeg har en 10. klasses eksamen og derfor skal uddannelsen ikke kræve fx en HF eller en gym. uddannelse..
Skriv et indlæg her på siden, eller til min mail: mizz86@ofir.dk og skriv, som overskrift, uddannelse..

Jeg håber meget at der er nogle der kan give mig en god ide.....!
Ps. lønnen på jobbene er ret ligegyldige, da det ikke er det vigtigste....

Knuz Lena

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 13-01-04 15:45

Mulighederne er mange.
Plejesektoren, service, butik, rejseleder, politi.
Find ud af branchen du kunne tænke dig at arbejde i.

Kommentar
Fra : maria22

Dato : 13-01-04 16:14

Hvad med socialpædagog (hedder det ikke det??)?? Du ved dem der arbejder med anbragte børn, dårligt stillede menneske osv...

Kommentar
Fra : Favorite

Dato : 13-01-04 16:40

Hej mizz86
Søg ind til forsvaret, det kan jeg af egen- mangeårig erfaring anbefale. Jeg var, da jeg var ung, i en lignende situation, og efter 10 års skolegang var jeg grundig skoletræt.
Jeg søgte ind til forsvaret, og er nu pensioneret efter 42 års tjeneste. Det har været 42 gode- og meget spændende år, med tjeneste i såvel ind- som udland. Hvis du ikke agter at gøre forsvaret til en livstidsstilling, så har du den mulighed, at du optjener et vist antal dage pr. år, som du så, efter afsluttet tjeneste, kan bruge til at videreuddanne dig - og endda med løn i den periode du modtager civiluddannelse (CU).
Prøv at høre nærmere om de aktuelle muligheder.
M.v.h.
Favorite

Accepteret svar
Fra : esterlone

Modtaget 160 point
Dato : 28-02-04 01:33

Du kan få et job i hjemmeplejen.
jeg stoppede på min uddannelse og vidste ikke hvad jeg ville og så blev jeg afløser i hjemmeplejen, bare for at lave noget og tjene nogle penge, men nu er jeg bare totalt glad for og skal starte som ssh´er til april.
Du møder mennersker hver dag og der sker noget nyt hele tiden.
Du skal bare have 9. klasse tror jeg men noget erhverserfaring for at begynde på uddannelse.

håber du finder noget...

Godkendelse af svar
Fra : mizz86

Dato : 01-03-04 10:44

Tak for svaret esterlone.