/ Forside/ Interesser / Helbred / Alternativ behandling / Spørgsmål
10  MuGG3K 570
Hvordan meditere man?
Fra : Toby14dk
Vist : 620 gange
85 point
Dato : 13-01-04 14:21

Heysa.. Her på det sidste har jeg tænkt på hvordan man meditere..? Det må da være muligt at gøre herhjemme..

Handler det ikke om at slappe af og lytte til sin vejrtrækning..? Jeg ved man kan afstresse meget ved hjælp af meditation men ved ikke hvordan man gør?

Har i en hurtig guide..?

Mvh Tobias.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 13-01-04 14:23

Prøv at læse denne side http://www.visdomsnettet.dk/kategori/38/

mvh ans

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 13-01-04 14:34

Det at meditere, er ikke noget man bare gør. Det tager noget tid at lære teknikken, men det går i alt sin enkelthed ud på flg.
1: Sæt dig på gulvet med korslagte ben. Find en stilling hvor du føler, at du rigtigt
kan slappe af.
2: Luk øjnene træk vejret dybt, og koncentrer dig om dette.
3 Luk totalt af for omverdenen, og du vil med træning opnå resultatet hvor du føler
dig frisk og udhvilet.
God fornøjelse.
Torben

Accepteret svar
Fra : fridaflip

Modtaget 95 point
Dato : 13-01-04 14:42

Hej Toby
Hvis du skal lære teknikkerne "koncentration" "opmærksomhed" som meditation handler om - vil jeg anbefale dig at låne bøger om emnet. Det tror jeg du får mere ud af.
http://www.krystalkuglen.dk/data/b24.htm

Dette link er ikke en guide - blot lidt info.
http://www.oestrogen.dk/visArtikel.asp?PageID=3477

Frida....

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-01-04 17:07
Kommentar
Fra : Patriar

Dato : 14-01-04 22:16

..

Kommentar
Fra : Toby14dk

Dato : 15-01-04 14:19

hmm Tror Molokyle har fadt i noget af de rigtige.. De fleste link de første par stykker sendte (Også dig Frida) Er nogle links som jeg allerede har kigget på.. De indeholder næsten intet godt.. :S Men er der nogle af jer der har personlig erfaring med meditation?

Hilsen Toby..

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-01-04 14:27

Ja. ..og jeg følger i det store hele det sidste link jeg angav. Jeg lægger ikke så megen vægt på vejrtrækning og mantra, men ellers en udmærket guide. De bedste meditative stunder har jeg nu, når jeg er alene ude at fiske.

Lystfiskeri er for mig, den bedste form for meditation. Der sker noget med mennesker, når de bare sidder og betragter havet, himlen og fuglene. Så er det mindre vigtigt om jeg fanger noget på sådan en tur. Jeg kommer hjem med en stor naturoplevelse, føler mig træt og dog veloplagt. Verdens problemer er sat i perspektiv.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 27-02-04 15:24

Mon ikke det spørgsmål skal lukkes.
Torben

Kommentar
Fra : idestrup

Dato : 03-03-04 18:28

meditation kan være mange ting. Der er ikke igen rigtig måde at gøre det på og det er i hvert fald ikke nemt som nybegunder at sidde på gulvet med korslagte ben og lukke øjnene og så forvente at "noget" sker. Meditation kan være at gå en tur i naturen, sidde og kigge ud af vinduet osv. En rigtig god ting er at købe en cd med meditation på. Det er lidt ligesom en sjælerejse og er utroligt afslappende og dejligt!

Godkendelse af svar
Fra : Toby14dk

Dato : 08-03-04 16:41

Tak for svaret fridaflip.