/ Forside/ Interesser / Helbred / Slankekure / Spørgsmål
10  briani 560
Træt af forba.... kure!
Fra : LordOfMankind
Vist : 516 gange
236 point
Dato : 13-01-04 06:10

Jeg er træt af hele tiden at gå fra den ene kur til den anden.
Og når jeg ikke er på kur kan jeg styre mig i et par måneder højst, så falder jeg i og æder som et svin i et par måneder, indtil jeg genfinder disciplinen.
jeg vejer kun 5 kg. for meget, og har holdt mig inden for det i de sidste par år. Og det er KUN takket være ekstrem hårde kure og stringente madvaner, der ikke holder på sigt.
Jeg prøver at spise langsomt, men der er svært at holde alle dage og i længere tid.
så prøver jeg at holde mig fra diverse usunde og fedende ting, men det holder jo også kun midlertidigt.

Mine venner og snart jeg selv begynder at mistænke mig for at have et mindre problem med ernæring.

Er der ikke en langtids løsning uden tabeller og regler op og regler ned, og udregning af det ene og det andet, og pulver mig her og det skal du gøre mig der?

Forfatteren Stuart Wilde skriver: Hvis du skal af med en dårlig vane, så skal du finde dig en ny. Det går ikke at give den mere opmærksomhed, så forstærker du blot vanen.

Men hvad slags vane skal man så tage til sig der skulle være til at holde:=)

Er det fordi man har for meget tid, og for lidt at lave i sit liv at man kan bruge dag ud og dag ind på at tænke på mad, og på at slanke sig, og/eller holde sig slank?

Hvis man nu var i fængsel, ville man sikkert ikke skænke det en tanke, eller hvis man var fuldt optaget af noget MEGA spændende i sit liv.

Skulle jeg mon søge lidt hjælp hos en slags terapeut, og lære at tænke i nye baner?

Nogle forslag?

Kommentar
Fra : henningborchert

Dato : 13-01-04 08:11

Hejsa

Med det meget begrænsede problem du har rent vægtmæssigt er det meget nemt for dig at slippe for problemerne, også uden at skulle bruge piller og pulvere ( de virker iøvrigt på den måde at vægten kommer igen når du stopper).

Du skal simpelthent bruge lidt tid på at sætte dig ind hvad dit problem er. Med de meget få oplysninger du har givet kan jeg ikke give dig nøjagtig besked, men det tyder på at du simpelthen ikke får proteiner nok, men til gengæld for mange kulhydrater.

Jeg har lavet et websted, der fortæller om dette, hvor du også kan læse om at nu er man fra officiel dansk side ved at undersøge om den gammelkendte madpyramide skal vende helt på hovedet.

Problemet for de fleste med en overvægt der kommer og går (jo-jo vægt) skyldes at man kun i perioder på kur tænker over hvad man spiser. Det bør være sådan at det også er OK, men inden det fungerer så skal man have ændret sine vaner lidt.

Hvis du har brug for yderligere råd, skal du blot sige til, du kan evt. kontakte mig via mit websted http://slankigen.webbyen.dk

mvh
Henning

Kommentar
Fra : thomat

Dato : 13-01-04 08:43

Hej
Hvad med noget motion?? så behøver du ikke fokuserer så meget på maden der skal ikke meget til for at smide 5 kg. evt. cykle to gange om ugen og når du har din vægt kan du holde det nemt , som en langtids løsning, ved bare at dyrke regelmæsigt motion en til to gange om ugen. uden det behøves at være ekstremt motion.

Mvh thomat

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 13-01-04 09:06

Du skriver :

Citat
jeg vejer kun 5 kg. for meget, og har holdt mig inden for det i de sidste par år.

Hvem der kunne prale af, kun at veje 5 kg. for meget, og hvad er for meget for meget??

Det lyder ikke ligefrem som om du er overvægtigt, og selv om du skulle tage et par kg. på mere tror jeg heller ikke det kunne ses. Accepter dig som du er, gå hen til spejlet og bliv ved med at sige du er dejlig og du har det godt, og ja, så prøv lige cyklen i ny og næ.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-01-04 11:09

Som ellebye skriver er det et spørgmål om at hvile i sig selv. Acceptere den man er. Et par kilo for meget? Jamen sådan er jeg nu engang indrettet og sådan har jeg det bedst. Når man ikke har den følelse, lægger man for megen vægt på hvad andre tænker. Eller hvad man tror de tænker.

Skal du endelig være dommer over dig selv, så giv dig dog samfundstjeneste : Motion HVER dag.

Cykle, gå, løbe, kravle... fuldkommen ligegyldigt, bare du gør noget aktivt ½ time om dagen.

Hvis du har tænkt dig at cykle, som flere har foreslået, så er det ikke noget med bare at lade den trille. Der skal trædes TIL. Sved på panden

Et par kilo fra eller til betyder ikke noget, hvis man føler sig i form.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : chris112

Dato : 13-01-04 19:17

Vil give de ovenstående ret..
Motion og lidt mere selvtillid.. (ikke sagt at den ikke er der) men herre gud... 5 kilo...
Har hørt at hvis du træner i en halv times tid, meget intensiveret, og så drikker en cocio bagefter, skulle fedtet blive omdannet til muskler..
Så det kunne være at det var vejen frem, og så måske selv lave nogle "push-ups" og nogle lår og baller øvelser derhjemme..

Men der er mange ting man kunne gøre..
Nogle ville nok også foreslå nupo i et par uger eller måneder, så skulle de kilo være smidt, men det skal så lige siges at du ikke skal spise andet end det!...

Men det er bare at prøve sig frem...
Held og lykke..
Venlig hilsen Chris.

Kommentar
Fra : LordOfMankind

Dato : 13-01-04 22:32

Jo mange gode råd
Men den eneste grund til at jeg har holdt ud de sidste par år, med de 5 kg. for meget, er udelukkende fordi jeg har været på den ene slankekur efter den anden.

Det går hurtigt med at tabe sig, men den sniger sig også hurtigt op igen, og så er det tilbage på kuren igen, igen, igen, igen.

BTW så træner jeg 6 gange om ugen, både boksning, spinning, pump, og lidt styrketræning.

og det har jeg gjort længe.

Betyder det så ikke at jeg indtager for meget energi i forhold til hvor meget jeg forbruger?

Og det er HER problemet opstår. Jeg kan ikke lade være med at proppe mig med mad i perioder. (80% af mit liv).

Hvordan kan jeg lære at blive mere ligeglad med mad?

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 13-01-04 22:41

Med al den styrketræning du har dyrket vil dine muskler uværgerligt komme til at veje mere, og dermed hele din vægt. Hvis du skal stoppe met det, bør du nok nedtrappe.

Med hensyn til din "madglæde" er det vel en eller anden for for psykisk problem, du skulle jo nødig havne i den modsatte grøft hvor du slet intet spiser. Og ja, jeg kan sagtens følge dit problem, men desværre er der kun een der kan gøre noget ved det og det er dig selv.

Måske kunne det være en ide at finde andre at tale med, der har samme problem og i fællesskab "stå sammen", men først og fremmest skal du være glad for dig selv som jeg tidligere beskrev.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : thomat

Dato : 14-01-04 09:09

Jeg vil give ellebye ret det er åbenbart ikke motion du mangler. Når man træner så meget vil musklerne også komme til at veje mere.Du skal da heller ikke bruge ekstreme slankekure når du træner så meget det er da heller ikke sundt .Se om du ikke kan finde nogle der kan hjælpe/snakke med dig om at få nogle ordentlige spisevaner gerne regelmæsige sunde måltider og det kræver også stor vilje fra dig af men ud fra det du skriver er det nok ikke bare lige så nemt for dig. Men som sagt prøv først at være glad for dig selv . Held og lykke på vejen

Mvh thomat

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 236 point
Dato : 14-01-04 10:33

Et andet råd : Spis laaaangsomt..., så mætter maden mere og du kan ikke proppe dig. Er man meget glad for mad, kan det være svært at lade være med at kaste sig over den. Det er noget af en mental øvelse, det er medgivet, men det virker. Skær din mad ud i små bidder og tyg 20-30 gange på hver bid. Du vil da opdage, du ikke kan spise nær så meget som du plejer.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Patriar

Dato : 14-01-04 22:25

Molekyle det er faktisk en god ide at skære maden ud inden man går igang med at spise overhovedet. Så er det nemmere at overholde reglen med små bidder og at spise langsomt...

Genialt

Kommentar
Fra : naiv

Dato : 15-01-04 00:09

Hej! Jeg kender selv alt til det. Jeg har prøvet at være for tyk og for tynd. Jeg tror du har brug for lidt motivation og en hobby, så du ikke hele tiden er SÅ fokuseret omkring din vægt, men når jeg siger det, så mener jeg ikke at mange bare skal overspise sig i usunde og søde sager, der er en grænse og det er den all enhver skal finde hvis man ikke har fundet det. Den måde jeg tabte mig på, da jeg var en overvægtig pige var at jeg begyndte at blive mere aktiv i min fritid og efterhånden steg mit ugentlige aktivitetsniveau, til motion flere gange om ugen, men det er selvfølgelig ikke nok kun med det ene og så bare glemme sin kost og måske sine lidt dårligere madvaner. Jeg f.eks begyndte stille og roligt at spise mere fedtfattigt og meget mere frugt og grøntsager og drak to liter vand om dagen og mere selvfølgelig når man træner. TRO mig Du vil komme til at se et resultat, men tålmodighed er meget vigtigt når man vil tabe sig, man kan ikke bare have tabt sig fra den ene dag til den anden, det tager den tid det tager og så kommer det også an på hvor mange kiloer der er tale om. Dyrk noget som du kan lide, så du vik bkive ved med at motionere resten af livet, måske ikke lige meget i den periode hvor du ville tabe dig, men stop aldrig med at motionere, det skal være for resten af livet. Det er sundt! En af mine største problemer er at når jeg sidder foran tv'et kan jeg nogle gange ikke holde op med at spise, den ene ting efter den anden og det hader jeg bare, der må jeg også finde kontrollen i mig selv nogle gange. Lad vægttabet komme naturligt og ikke som en besættelse for så holder det ikke længe. Giv ikke op og held og lykke, for intet er umuligt her i livet hvis man sætter sig et mål. Men husk! Piger kan også være rigtige selvkritiske og utilfredse over de mindste ting.

Godkendelse af svar
Fra : LordOfMankind

Dato : 15-01-04 00:09

Tak for svaret molokyle. jeg prøver det...

Kommentar
Fra : LordOfMankind

Dato : 15-01-04 00:12

---> Naiv:(Men husk! Piger kan også være rigtige selvkritiske og utilfredse over de mindste ting.) Det kan mænd altså også

Tak til jer andre også for alle jers forslag og ideer.