/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Henrik Mountwell - 10-09-1959
Fra : Kess1
Vist : 664 gange
20 point
Dato : 12-01-04 21:46

Jeg søger Henrik Mountwell Hansen - født den 10-09-1959 - han blev så vidt vides bortadopteret fra Allerupgård (Holbæk) den 1. marts 1963.

Jeg er Henriks Halvsøster - vi har samme mor.

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 12-01-04 22:13

Måske skal du se om du kan finde nogle papirer på lokalarkivet i Holbæk vedr. Allerupgård, eller også kan du prøve et henvende dig til civilretsdirektoratet, før at høre om du kan få oplysninger der. En tredie mulighed er at forhøre sig på folkeregisteret - det koster 52 kr. og du skal kende hans fødselsdato samt evt. adresse.

Lis

Kommentar
Fra : Kess1

Dato : 12-01-04 22:34

Hej Lis

Tak for hjælpen - den vej har jeg været - var i Holbæk idag og de kender ingen af det navn og den fødsesldag. Desværre, kender du nogle gode hjemmeside hvor man kan efterlyse folk?

Mange hilsner

Lisbeth

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 12-01-04 22:45

Du kan prøve Gamle venner.

http://www.gamle-venner.dk/

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 12-01-04 22:49

Hej Lisbeth!
Har du prøvet nærmeste kommunes folkeregister? Det er ligegyldigt om det er i Jylland, Sjælland eller andet sted i landet. Du har hans navn og fødselsdato, så det skulle være til at gå videre med.

Prøv at kontakte Stamtræet, måske har de bedre ideer?

http://www.adoption.dk/adopterede/stamtraet.htm

Hilsen Jeannie

Kommentar
Fra : Kess1

Dato : 12-01-04 22:53

Hej Teil og Jrkjk2

Jeg har lagt en efterlysning ind på gamle-venner. På folkereg. siger de at der ikke findes en mand med det navn og fødselsdag. Men jeg har et brev fra Statens Arkiver hvor de skriver at han findes.........

Jeg leder stadig.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 12-01-04 23:19

Din bortadopteret halvbror har, kan ha've fået adoptionsforældrenes efternavn, derfor skriver Statens Arkiver han findes men ikke under det navn du omtaler.'

Har du læst hvordan det er med adoption, hvad du kan gøre.
http://www.sa.dk/sa/brugearkiver/saadan/adop.htm
Kan din mor ikke fortælle dig lidt om hvor, hvad, hvorfor, og evt. til hvem din halvbroder blev bortadopteret til.
Senta

Kommentar
Fra : Kess1

Dato : 12-01-04 23:25

Det er en kringet sag - men mor ved ikke at jeg søger min halvbror - en gammel sag der har været gemt godt væk under "dynen" i over 40 år - så derfor nej - jeg kan desværre ikke spørge min mor.

Tak for linket - kigger straks.

Lisbeth

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 12-01-04 23:29

Hej Lisbeth.
Prøv at spørge dem på http://www.privatdetektiverne.dk - skriv også at du har mailet sammen med mig - måske er der en sf de andre detektiver der kan hjælpe dig. Jeg er med i deres slægtsforskerteam. Det er ganske gratis at henvende sig der.

Lis

Kommentar
Fra : Kess1

Dato : 12-01-04 23:50

Tak Lis - nu har jeg sendt en sag - og venter spændt - i morgen skal jeg møde Henriks Halvsøster - måske ved hun noget.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 13-01-04 12:11

Et forsøg med forskellige navnebøger giver intet resultat med Henrik Mountwell Hansen.
Men flere Henrik M Hansen findes.

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 13-01-04 13:03

Ja det håber vi så.

Lis

Kommentar
Fra : poulerikdahl

Dato : 25-02-04 10:41

Hej Kess

"Har" en Henrik født den dag, uvist hvor, men med et andet mellem- og efternavn. Er du intereresseret, kan jeg ringe dig op. Det er selvfølgelig ikke sikkert det er ham, men måske et forsøg værd

mvh
Poul-Erik