/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
min comp. vil kun starte i fejlsikret
Fra : noianiz
Vist : 520 gange
90 point
Dato : 12-01-04 17:21

da jeg tænte min computer idag kom den ikke længere end til at tjekke floppy drevet! og kom aldrig videre!!!
da jeg så genstartede og ville åbne i normal, blinker curseren bare i venste hjørne og kommer ikke videre.... den kan starte i fejlsikret tilstand....
er der nogen der ved hvad det kan slyldes....?
jeg har ikke instaleret noget som kunne skylde det...(tror jeg) men ved jo aldrig....
men er der nogen der ved om det evt. er et hardware problem.. da jeg lige er er flyttet og den måske kunne ha haft det hårdt under flytningen!men jeg har haft den startet uden problemer... på nær den ikke kunne slukke , men men det sker jo engang imellem uden den store panik!

jeg køre windows me
men please hjælp.. mit liv ligger på den....!

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 12-01-04 17:42

Ja du kan jo prøve at tilbagestille den: Start/Alle programmer/tilbehør/systemværktøjer/systemgendannelse.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : dk

Dato : 12-01-04 17:55

Hejsa
det lyder som om at enten dit skærmkort eller Ram kredse ikke sidder som de skal

Kommentar
Fra : noianiz

Dato : 12-01-04 18:12

jeg har tjekket op på system gendandelse men det sidste gendanelsestidspunkt er septemper 2002! så den går nok ikke....

det kan måske ha noget med skærmen at gøre.. sidste gang den var tændt havde jeg computeren åben på en anden skærm,mus,tastatur... og den begyndte at opdatere driveren til skærmen! og så var det jo den ikke ville slukke efter det så jeg bare holdt power knappen inde... og det er det sidste jeg har set til den i god stand!!!!!!!

vil du andbefale jeg lige trykker lidt hist og her ram/skærm kort!!!!

jeg har ogsaa tænkt mig at køre f.prot anti virus.. kan det være virus/spy/trojan????????
eller er det hardware eller system ændringer !!!!

hjælp hjælp hjælp

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 12-01-04 18:21

Det er hardware eller system ændringer, og hvis du ikke har brugt computeren ret meget siden septemper 2002, så kan du da godt prøve, der kan da ikke ske andet end at du altid kan sætte den frem igen.
Men ellers gå ind i enhedshåndtering, og fjern den driver til skærmen, eller sæt din skærms Cd i og installer skærmdriveren (Eller hent den på nettet)
VH Palle Hansen

Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 100 point
Dato : 12-01-04 18:46

Ja, jeg vil anbefale du trykker en ekxtra gang på dine ram-kredes ,skærmkort
og harddisk kabler mv.
jeg tror ikke på nuværende tidspungt at du har fået virus.....

hvis den ikke starter op normalt efter dette, så check egeskaber for din skærm
om den står til den du prøvede før eller om den står til "standard ell.
"plug and play" (det er dog ikke sikkert du kan ændre dette i fejlsikker tilstand)

Kommentar
Fra : noianiz

Dato : 12-01-04 18:47

det var i septemper jeg fik den så.. og jeg har ar taget funktionen af for at kunne slette de trojaner der har ligget i system/temp .. men nu prøver jeg aligevel...
jeg kan ikke finde driveren til den anden skærm og kan faktisk ikke se så mange ting i fejliskret tilstand... den skriver bare at intet er tilgængeligt ved hver skærmdriver.
nu ser jeg lige hvordan gendanelsen går!!!!

ellers er jeg online så skriv endelig jeres forslag....
takker

Kommentar
Fra : dk

Dato : 12-01-04 18:48

hvilken skærm prøvede du med ??

Kommentar
Fra : noianiz

Dato : 12-01-04 18:51

sampo alphascan 712

Kommentar
Fra : dk

Dato : 12-01-04 18:54

hent driveren her
http://list.driverguide.com/list/company910/

login = drivers
pass= all

Kommentar
Fra : noianiz

Dato : 12-01-04 18:57

jeg har sat den i gang med system gendanelse... men den graf der burde indikere hvor langt processen er nået har ikke rørt sig fra nul i 10 min.
men der står systemgendanelse igang...
er det sikkert at afbryde systemgendsannelse????

Kommentar
Fra : noianiz

Dato : 12-01-04 19:25

ahh er det ikke lige en der vil fortælle mig om jeg kan afbryde den i gendanelsen?????
den burde ha gået i gang men den gør det sku ikke!!!!

har stået sådan i 30 min. nu

Kommentar
Fra : noianiz

Dato : 12-01-04 19:42

ok nu har den efter 45 min.ca. fået 1 lille hak i indikateren!!noget der minder om 1% , men kan det passe det tager så lang tid...nej vel!!!!!

men er det ikke et MEGET skrøbligt tidspunkt at tvinge systemgendannelse til at afbryde?????

jeg føler i er begyndt at svigte mig!!!!!!!
hvor er i????
ahhh....kaos. liv...død.... hjælp!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : hj3

Dato : 12-01-04 19:46

installere windows igen oveni det sletter ikke noget
mvh hj3

Kommentar
Fra : dk

Dato : 12-01-04 20:40

Det tyder på den er igang med et eller andet

Det kan være en større proces og kan godt tage tid

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 12-01-04 21:01

Der sker somregel ikke noget ved at afbryde systemgendannelsen.
Men at det tager så lang tid tyder på at du har for lidt ram, eller hardisken er ved at være fyldt. Jeg vil foreslå at du frigør plads, hvis der ikke er mindst 1GB fri, du kan i Start/Alle programmer/tilbehør/systemværktøjer finde oprydning, det kan også tage sin tid.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : noianiz

Dato : 13-01-04 18:05

nu er ejg ved at fomatere...... lad os se hvordan det går...!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : noianiz

Dato : 14-01-04 20:33

jeg har geninstaleret ME. men det ville værken tage imod drivern til mit lydkort eller mit grafikkort!... efter mange timers prøven med forskellige drivere opgav jeg og instalerede xp...
men mit spørgesmål er om der stadig kan ligge filer fra me og rode når man instalere oven på????

og er der andet end visuelle efekter man skal tag af for bedre ydelse?????

ellers tak for hjælpen!!!!!!

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 14-01-04 20:57

Nu ved jeg ikke hvorfor du pludselig fandt på at formatere?
Men har du kørt en rigtig format, er der jo intet tilbage på harddisken, før du installerede ME.
Men hvis den ellers kører så du kan se skrivebordet, så kan du jo komme ind i enhedshåndtering og se om der er fejl.
Men ellers tyder noget på at der er hardwarefejl. Sluk, og tryk alt på plads inden i, specielt Ide-kabler og grafikkort (tryk grafikkort hårdt ned i "sporet"
Hvis det ikke hjælper, så gå i bios og stil til defalt, hvis det ikke hjælper, så tag knapbatteriet ud af bundkortet i 5 min, og sæt i igen.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : dk

Dato : 28-01-04 15:23

hejsa
har du fået løst problemet ??? vil du så være rar at lukke denne tråd

Godkendelse af svar
Fra : noianiz

Dato : 29-01-04 18:56

Tak for svaret dk.