/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Ethernet driver i windows 98
Fra : Jonn87
Vist : 459 gange
52 point
Dato : 12-01-04 16:35

Min anden computer vil ikke installere mit Ethernet bredbåndsnetværkkort, hvordan får jeg installeret det? Der er installeret windows 98 på computeren, men jeg har også en windows xp cd. ligger driveren ikke på den cd?

Jeg har prøvet at sige Tilføj Ny Hardware og sætte windows xp cden i og men når slet ikke at gennemsøge cden for driveren, hvor den derefter skriver at den ikke kunne finde nogen driver...

Hvad gør jeg ?

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 62 point
Dato : 12-01-04 16:43

Du begynder med at af-installere de drivere du har : Start->Indstillinger->Kontrolpanel->System->Enhedshåndtering->Vælg Netværkskort ..og tryk på [fjern]. Nu REBOOT'er du og når Windows kommer ud og spørger efter drivere; sætter du Win98 el. CD'en til Ethernetkortet i.

Har du ikke disse CD'ere eller drivere, skriver du her hvilket Ethernet kort det drejer sig om, så må vi jo så finde nogle på nettet til dig

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 12-01-04 16:46

Du har Win 98 CD-rom liggende i skuffen.
til føj ny harware og vælg (når den vil lede efter driver) CD-rom>bestemt placering
skriv >D:\win98 >ok (driveren ligger ikke på XP CD)
Bagefter skal du sætte den op til at bruge netkortet.
Er du tilsluttet et LAN netværk.
Emesen.

Kommentar
Fra : Jonn87

Dato : 12-01-04 17:01

kortet hedder
PCI Ethernet Controller

Kommentar
Fra : Jonn87

Dato : 12-01-04 17:03

Nej kortet hedder:
10/100 FAST Ethernet Adapter

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 12-01-04 17:08

Der må da fulgt en driver med til kortet!!Gå i enhåndshåndtering ,se efter gult mærke ,dobb klik ,----under driver ,afindstall,luk ned og gå i enhånds håndtering eller når den finder ny hardware,sæt diskette i følg skærm instruktioner

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-01-04 17:24

Et 10/100 Fast Ethernet er der i hundredevis af Jonn87. Producent og type/serie Tak

3com, Intel[R] .. eller noget?

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : Jonn87

Dato : 12-01-04 17:29

Jeg fandt disketten frem...