/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
dip
Fra : smoelfemor
Vist : 746 gange
100 point
Dato : 12-01-04 15:34

Vi skal have gæster til raclette i weekenden og jeg plejer altid at have et par forskelligs slags dip til kødet / grøntsagerne. Jeg er bare blevet så træt af de sædvanlige jeg pleje at lave, så jeg håber på lidt fornyelse.

Var på Baron von due i lørdags for første gang og der havde de en absolut pragtfuld chili ketchup, en god kold bernaisedressing og en super mango/karry - Nogern her inde som kender disse???? Og hvis i gør har i så en anelse om hvordan man kan lave noget lignede selv??

Ellers er jeg intresseret i dip opskrifter der ikke er de traditionelle hvidløgs, tusinds øer ect

Kommentar
Fra : netper

Dato : 12-01-04 15:41

Hejsa

Jeg har samlet en del forskellige opskrifter på dip som du kan se herunder.
http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/retter-3.php?id2=302

Mvh
Per

Accepteret svar
Fra : fridaflip

Modtaget 110 point
Dato : 12-01-04 15:50

Skal det være rigtig stærkt - så prøv denne som jeg har tyvstjålet fra Ram2
Måske ikke liige det bedste til kød og grøntsager - men så har du den til anden anledning...

Devils Crispy Dip:

200 ml. fedtfattig mayo eller fromage Fraice
1 spsk Worcestershire sauce (engelsk sauce)
1 task. fransk sennep (Dijon)
2-3 tsk tomatpuré eller Heinz tomatketchup (evt begge dele)
1 tsk. tør Sherry (kan udelades)
½-1 tsk Tabasco eller sød chilisauce
2 finthakkede forårsløg
1-2 fed presset hvidløg (jeg bruger 4 )
3 finthakkede syltede agurker
Salt & peber

Bland hele molevitten sammen i en skål og sæt den på køl i en times tid
og spis den sammen med mexicanske nachos....

Frida.

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 12-01-04 16:03

>Frida.

"Tyvstjålet" Altså Frida.... det kræver da et ejendomsforbehold

Jeg tilbyder dig hermed opskriftsfælleseje Bl.a.

>Smoelfemor: I denne linje >>1 task. fransk sennep (Dijon)<< skal der stå 1 tsk. Dijon.

Og for at gå fuldstændig til bekendelse, er opskriften fra Snack & Jacks

Ram

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 12-01-04 16:09

Aiijj hvor fedt at have opskriftsfælleseje med dig Ram*SS* godt du
lige fik rettet 1 task. fransk sennep. Man kunne jo fristes til at tro,
der er tale om en taske fuld af sennep

Frida....

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 12-01-04 16:12

Frida.

Det blir sgu da een der rykker i nakkehårene

Ram

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 12-01-04 16:22

Hold da op der findes mange forskellige slags dip
http://www.maduniverset.dk/show_kategori.phtml?katid=9

Jaae Ram - Det rykker rent

Frida...

Godkendelse af svar
Fra : smoelfemor

Dato : 16-03-04 17:49

Tak for svaret fridaflip.

Den er allered afprøvet flere gange og smager super. Sorry at det har taget så længe at lukke spørgsmålet, men vi er flyttet i mellemtiden og har været uden internet til nu

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 16-03-04 17:53

Fint du kunne bruge det. Hmm... egentlig skulle Ram jo ha' haft point, da det var hans opskrift, men han tilgiver mig nok

Frida...

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 16-03-04 18:01

>Frida.

Du er tilgivet

Ram