/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Kan man ligge din Computer ned uden Quic~
Fra : LoneS
Vist : 488 gange
100 point
Dato : 12-01-04 13:21

Hejsa alle sammen
Jeg har et problem det er at jeg ikke kan ligge min pc ned ( lave en QuicRestore) på
den.
den vil bare ikke have nogle af de QuicRestore cd jeg har til den og jeg har nu 3 stykker
den vil simpelt ikke åbne cden
kan man så ligge sin pcer ned uden og hvordan gør man det
skal man kende noget til det eller er det noget man bare lige gør
Hilsen Lone Søgaard

Kommentar
Fra : dmoestrup

Dato : 12-01-04 13:28

Hej

Du skriver ikke, om det er de originale restorecd'er du bruger, eller om det er nogen du har lavet selv!. Samt hvilket styresystem du bruger.

mvh
Danny

Kommentar
Fra : wilsonweb

Dato : 12-01-04 14:05

Der er flere mulighedder. Kan du bruge dit CD-drev i Windows? Når du isætter Restore-CD - slukker og tænder for din PC, kan den så heller ikke starte fra CD-rom? Hvis det er tilfældet kan være en BIOS-opsætning der gør at den skal starter fra harddisk før CD-drev. Hvad har du prøvet? Kom med en beskrivelse!

Kommentar
Fra : LoneS

Dato : 12-01-04 14:18

Hejsa igen
ja når jeg sætter Quickrestore ind i kommer der bare en sort skærm det er det eneste
der kommer kan ikke noget som helst
hvis jeg sætte cden ind når pc kørt komme der et billeder i 2 -3 sec. og så går den væk
igen
Nu er jeg ikke en ørn til det med pcer (jo bruge) den ikke alt det teknings er jeg en knold til
Hilsen Lone

Kommentar
Fra : LoneS

Dato : 12-01-04 14:27

hej dmoestrup

jeg bruge de originale restorecd'er hvad mit styresystem XP skrive igen hvis jeg har skriven forkert er ikke helt sikker på hvad du merne med styresystem

Hilsen Lone

Accepteret svar
Fra : dmoestrup

Modtaget 110 point
Dato : 12-01-04 14:38

Hej Lone

Det lyder som om det er en mærke PC, du har købt altså f.eks en Fujitsu-siemens, hvor der følger et sæt recovery cd'er med. Der er garanteret et par recoverycd'er samt en systemcd (drivers). Hvis den sidste er med, så prøv at sætte den ind i dit cdromdrev, start så din pc, og sørg for at den læser på dit cdromdrev først, ved opstart.
Kan du slet ikke starte din WinXp ???

mvh
Danny

Kommentar
Fra : LoneS

Dato : 12-01-04 14:52

Hej dmoestrup

den kan værken starte i med den i eller køre når den køre min pc er en CompaQ 5240 så men er gamle dame jeg kontakete CompaQ ja det hedde de ikke mere men de kunne heller ikke forklare mig hvorfor jeg ikke kunne ligge den ned så fik jeg en ny restorecd'er fra England men den vil den heller ikke have så jeg er godt træt af den pcer lige nu også fordi ned er bleven så langsomt og nogle internet sidder vil den over hovedet ikke køre

Kommentar
Fra : dmoestrup

Dato : 12-01-04 15:24

Hej igen

Skal det forstås således at det er en temmelig gammelPC fra Compaq ??
Kan du læse andre Cd'er fra dit cdromdrev ?, hvis ikke er det måske defekt.

mvh
Danny

Godkendelse af svar
Fra : LoneS

Dato : 12-01-04 15:25

Tak for svaret dmoestrup.

Kommentar
Fra : LoneS

Dato : 12-01-04 15:28

Hej Danny
ja da det er den eneste jeg ikke kan køre på min pcer det er den Quickrestore og det er jo den jeg har brug for (**ss** surt Rø.) så jeg er lidt på herre mark for jeg ville jo gerne have den lagt ned så den kunne kommer op at køre igen nomalt
Hilsen Lone

Kommentar
Fra : dmoestrup

Dato : 12-01-04 15:32

Hej

Gut, har du en Win98 eller en winXp cd?, ikke en Compaq cd !. Du kan sagtens ligge din PC ned uden de originale restorecd'er. Men Du SKAL have en systemcd (drivercd'er).
mvh
Danny

Kommentar
Fra : LoneS

Dato : 12-01-04 15:42

hej Danny
jeg har både en win98 og winxp cder + men de systemcd + driver cder er jeg ikke helt klar over hvad er ( som jeg siger er jeg ikke så dygtigt til det med pcer(
Hilsen Lone

Kommentar
Fra : dmoestrup

Dato : 12-01-04 15:48

hej

Hvis du sætter din Winxp i cdromdrevet, vil den så ikke boote fra den ?, hvis ikke skal du evt. trykke på F12, hvor du så kan vælge hvorfra du vil boote (starte op). Findes denne mulighed ikke, skal du ind i bios (pas på her!!), dette gøres ved at trykke på delete eller F1 knappen, her rykker du til højre i Menuén og hopper hen til bootfeltet, hvor du vælger rækkefølge på bootning.
mvh
Danny

Kommentar
Fra : LoneS

Dato : 12-01-04 15:53

Hej Danny

Tusind mange tak for dit svar jeg prøv

Mange søde hilser fra Lone fra www.stalengel.webbyen.dk