/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Sikkerhedsseler.
Fra : engparken
Vist : 1021 gange
50 point
Dato : 12-01-04 11:14

Hej til alle inde på Kandu.
Jeg vil høre om nogen ved hvor man kan købe sikkerhedsseler til ens bil.
Jeg mangler nemlig 3 stk til bagsæde.
Jeg ved ikke om der findes en side hvor man kan købe nyt eller brugte seler.
Bliver glad hvis i kan hjælpe mig. Hilsen engparken.

Kommentar
Fra : geu

Dato : 12-01-04 11:28

Hvilken bil er det??
Man kan jo finde dem ved en hugger, eller købe dem orginal ved forhandleren

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 12-01-04 11:28

For din egen sikkerheds skyld køb aldrig brugte sikkerhedsseler, du ved ikke om de har siddet i en bil der har været ude for en ulykke hvor selerne er blevet brugt, kontakt importøren af det bilmærke du har de vil uden tvivl kunne vejlede dig med hensyn til køb og montering.
per

Kommentar
Fra : engparken

Dato : 12-01-04 12:02

Hej igen.
Svar til geu det er en VW Passat 1,6 ( benzin )

Kommentar
Fra : geu

Dato : 12-01-04 12:12

Ved at de har haft dem ved SMC. Men ellers tal med en hugger, de må ikke sælge dig seler der har været brugt.
man kan måske finde en universal sele og sætte i, men ikke noget jeg ville gøre.

Kommentar
Fra : jagge

Dato : 13-01-04 14:48

husk at selerne skal være godkendte. og nej, du bør ikke montere brugte seler, de kan have været udsat for fugt/vand og derved rådne. i så fald holder de nada-zib-zero-nul. Køb nye..........gentager....KØB NYE

Kommentar
Fra : bigdane_dk

Dato : 14-01-04 10:48

hejsa,

Har du prøvet bildillen? jeg ved at de har haft "standard" 3-punktsseler. Hvis der så er beslag til disse i sådan en dyt, så er det bare lige at skrue dem fast.

Jeg havde en Ford Orion fra 85 engang, og den havde IKKE seler bagi, så jeg købte to og monterede.

no problemo

Mvh
Bent

Kommentar
Fra : engparken

Dato : 14-01-04 17:23

Hej og tak for alle svar, svar til BIGDANE_DK.
Der er ikke nogen seler eller beslag i min bil kun foran.
Jeg skal ud og have det hele både seler og beslag.
Hilsen engparken.

Accepteret svar
Fra : bigdane_dk

Modtaget 50 point
Dato : 15-01-04 09:51

hejsa igen,

Der sidder sandsynligvis beslag til den ene halvdelaf selen (den ende med låsen) under bagsædet helt oppe ved ryglænet, og det andet beslag sidder på C-stolpen. Det er sandsynligvis nødvendigt at bore hul i plastdækslet der sidder over.
Beslaget i bilen er faktisk ikke andet end nogle påsvejste møtrikker, så med lidt fingerfærdighed og omtanke så er det ikke så slemt.

giv lyd hvis du vil vide mere..

Mvh
bent

Godkendelse af svar
Fra : engparken

Dato : 30-01-04 11:58

Tak for svaret bigdane_dk.