/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Højere uddannelser / Spørgsmål
10  3773 570
Teknologi Projekt.
Fra : Zoke
Vist : 2345 gange
200 point
Dato : 12-01-04 09:30

Jeg har for øjeblikket et projekt på min skole: HTX. Det har jeg i faget TEknologi. Projektet går ud på at forbedre et allerede eksisterende produkt med nogle nye materialer. Det skal så på en eller anden måde forbedre med et nyt materiale. Men hvad skal jeg vælge??

Har i nogle ideer. Men husk at vi ikke har alverdens værktøjer her på skolen. Så det er ikke alt vi kan lave. Í øjeblikket er vores bedste ide at forbedre en træpalle. Skifte materialet ud med en eller anden form for plastik.

MVH Emil

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-01-04 10:12

Gå den anden vej. Find et produkt i plast/metal og skab et bedre/tilsvarende i træ. Jeg så forleden f.eks et cykelstel i bambus !

En knallert med stel af træ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 12-01-04 10:22

Plastikpaller findes allerede.
Forøvrigt et produkt som ikke må koste penge,
dermed ikke det mest interessante på transport/
emballage markedet.

Kommentar
Fra : Zoke

Dato : 12-01-04 10:26

molekyla kan faktisk godt lide din vinkel. men hvad skal vi vælge som jeg kan lave om til træ?

Er helt tom idag :-/

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-01-04 10:36

En Tandbørste ( 'Go' idé synes jeg selv. Sådan en ville jeg nemlig gerne eje ..og er MEGET økologisk!)

Den vil sikkert også kunne masseproduceres til en fornuftig pris. Store muligheder for produktudvikling og produkt-/prisdifferentiering gennem alternative design's : Form og valg af træsort

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Zoke

Dato : 12-01-04 10:39

hmm ja en god ide. Men vi er jo nød til at lave en problemformulering til produktet. Hvad er problemet med de nuværende tandbørster som en "træ-tandbørst" løser?

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 12-01-04 10:47

lol. Hvad med en elektrisk trætandbørste?

mvh srhansen, der prøver at være vittig

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 210 point
Dato : 12-01-04 10:54

Zoke -> Mange...

1.) Kunne produceres lavteknologisk. U-landsprojekter.
2.) Mindre miljøbelastning i produktionen.
3.) Fri for plastblødgørere, farve osv.. Alergikervenlig.
4.) Nischeproduktion. Kan blive luxus-/mærkevare.
5.) Mindre miljøbelastning ved bortskaffelse.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Zoke

Dato : 12-01-04 10:56

Ja tak for svaret. Det var noget man kunne bruge :)

Godkendelse af svar
Fra : Zoke

Dato : 12-01-04 10:58

Tak for svaret molokyle :D

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-01-04 11:00

Selvtak. Held og lykke med projektet

Ps. Husk jeg gerne vil købe det færdige produkt

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 12-01-04 11:02

En negativ effekt er at træindustrien for tiden køber store skovområder
i bl.a. østeuropa, altså hvor det er billigt. Skovmaskiner sættes ind i døgndrift,
når skoven er ryddet sælges jorden, ingen vil betale og sikre en ny skov på stedet.
Jeg kan nævne flere store virksomheder som agerer på denne måde.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-01-04 11:19

Teil -> Dette er en anden problemstilling. Man kan sagtens vælge sine træproducenter/importører økologisk skånsomt. F.eks. producere fra nordisk økologisk skovbrug via danske distributører under kontrol af staten.

</MOLOKYLE>