/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Højere uddannelser / Spørgsmål
10  jomfruane 570
Om diætist uddannelsen?
Fra : naiv
Vist : 2352 gange
20 point
Dato : 12-01-04 09:21

Jeg vil gerne spørge om, hvor mange år diætist uddannelsen tager og om man først skal gå på gymnasiet?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 12-01-04 10:35

Du skal først have en uddannelse indenfor ernæring og sundhed. Den tager 3½ år. Her kan du specialisere dig som diætist.
Adgangskravene er studentereksamen, hf, hhx eller htx.
Har du i forvejen en uddannelse? Måske kan du søge disp. Specifikt adgangskrav er kemi på c-niveau.

http://www.rigshospitalet.dk/rigshospitalet.nsf/SkalKategorier/BE10D6BE8458947AC1256B9F00341187

mvh ans

Kommentar
Fra : ans