/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
tuning af suzuki fz 50
Fra : flink200
Vist : 2263 gange
100 point
Dato : 12-01-04 02:04

jeg er ved at lave en fz 50 til en dame som bruger den til at handle ind på så når den er godt læsset med varer så døjer den med at trække op ad bakke fra stilstående,jeg vil lige sige at knallerten trækker som den skal lovligt,hvad kan man gøre for at få det ekstra bundtræk/sejtræk? skal jeg bare skifte studsen til en større eller hvad,jeg ønsker svar fra en der har erfaring med dette og på denne på knallert model og kun den,da mit helbred ikke er til selv at prøve mig frem håber i forstår
mvh. flink200

Kommentar
Fra : lars_helle

Dato : 12-01-04 06:51

hej flink 200

Jeg er ikke prof. men jeg har kørt fz 50 i 3 år.

jeg ville skifte studsen til en der er 2 nummer større (jeg kan ikke angive den præcise størrelse da den er forskellig fra årgang til årgang)

og så købe en ny gearing til den.

hilsen lars hansen

Kommentar
Fra : flink200

Dato : 12-01-04 09:45

hej lars-helle. kan du prøve at uddybe det lidt omkring det med en større studs,giver det en del mere kraft og hvor meget skal jeg gå op i dyse størrelse? det med gearingen antager jeg at du mener at den skal geares opad og dermed give en højere hastighed?
den skal bare trække en del bedre, tophastigheden behøves ikke at øges,da det ikke er en helt ung pige skal de jo helst ikke køre 60km/t men ved du ca. hvad den kommer til at gå hvis jeg bare udskifter studsen?

mvh. flink200

Kommentar
Fra : CiaoStyrer

Dato : 12-01-04 17:05

Ved at skifte stusse/dysse vil du ikke få særlig meget mere topfart men lidt bedre træk, du skal som lars skrive sætte 2numre op i størelse... du skal nok ikke geare den opad, men nedad du kan også sætte en power expansion box på ( http://www.protuna.dk/product.asp?c=12783901&n=19068491&pn=19068497 )..... En power expansion box vil give en del bund træk, uden at den kommer til at køre hurtigere.....

Ret mig hvis jeg tager fejl, jeg er nemlig ikke 100 % sikker....

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 100 point
Dato : 12-01-04 17:30

Her er hvad man kan gøre: Lad være at geare om, da du kun kan få tandhjul der gearer op, og det duer ikke, og desuden kan de uorginale tandhjul til denne model ikke holde.
Suzuki FZ50 tuningstricks:
Motoren er droslet ned, med en plumb, som sidder i krumningen af indsugningsstudsen, og er meget svær at få ud. Så du kan også vælge at lave en selv, eller købe en, der skulle kunne fåes en 16mm.
Så kan du plane topstykket, du kan plane helt ned til køleribberne, det giver meget sejtræk.
Så skal du også vælge et dysenummer størrer.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : flink200

Dato : 13-01-04 16:34

Tak for svaret pallebhansen.
også en tak til i andre som har svaret.mvh flink200