/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Luftgevær
Fra : Hallob
Vist : 1944 gange
350 point
Dato : 12-01-04 00:13

Hej søger et sted jeg kan købe et Luftgevær gerne 5,5 mm med Kikkertsigte Nogen der kander nogen Billige Steder??

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 12-01-04 00:15

Søg på Google

Kommentar
Fra : Hallob

Dato : 12-01-04 00:17

Ja ok flot men nu var det jo hvis der lige var nogen der kendte et sted på nettet eller andet sted hvor det var billigt!

Men øhh undskyld jeg spørg er dit svar altid "Søg på Google" Synees altid man hører det fra dig???

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 12-01-04 00:20

Det er nok det bedst kvalificerede svar, som Sune kan give så bær over med ham, men han er da hurtig.

Kommentar
Fra : Hallob

Dato : 12-01-04 00:21

Ja ok skal jeg nok så

Kommentar
Fra : Misteryman

Dato : 12-01-04 00:34

Så skulle du have været frisk under alle kræmmer-markederne.. De har gerne et 4.5 mm. Med kikkertsigte.. Jeg købte et for 300 ,- med 200 hagl til

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 12-01-04 00:35

Altså det mindste man kan gøre er da at forsøge selv før man spørger andre *SS*

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 12-01-04 02:11

Hej

Jeg har set op til flere luftgeværer på:

http://www.qxl.dk

Prøv endvidere også at kigge på:
http://www.dba.dk/
http://www.papkassen.dk

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : MBKMichaelMBK

Dato : 12-01-04 21:13

http://www.kgb-vest.dk/katalog.asp?MK=7

der skulle gerne være noget...

Kommentar
Fra : PeptoBizmo

Dato : 12-01-04 23:47

Eller prøv www.airgun.dk
Deres priser er generelt lavere end andre steder. Og lad være med at gøre lisssom en anden i denne tråd og køb en billig kineser. Det er noget værre skrammel og det skræmmer folk væk fra den herlige og hyggelige hobby det er at skyde med luftgevær. Der er ikke noget mere frustrende at ike kunne ramme fordi geværet er skidt.

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 13-01-04 07:28

PeptoBizmo.
Jeg er ikke helt enig med dig. skal man ud og have sit første luftgevær, er det helt fint at starte med en taivan-model.
de er altid virkelig kraftfulde og skyder også rimelig præsist, ihvertifald med en kikkert. og så er der jo det med prisen.
man kan da kun sige at der er fuld valuta for de få bassøre en riskoger koster (200-300kr), kontra de finere europæiske/engelske/amerikanske modeller som er laaangt dyrere (1500-5000kr).

at skyde med luftgevær er en herlig ting,...der er jeg enig!!!

Accepteret svar
Fra : webgun

Modtaget 350 point
Dato : 13-01-04 07:50

Hallob.
Jagtimportlageret danmark har et luftgevær cal.177/4,5mm til 199kr
du kan ringe til dem på 49139611
eller E-mail på jagtimport@jilas.dk

Kommentar
Fra : slumse

Dato : 13-01-04 12:39

Lad være med at købe et billigt kineser gevær!
Jeg taler af erfaring. Jeg var også på kræmmermarked her i sommers og fik et knald "godt" tilbud på en kineser gevær med kikkert. efter at have skudt jævnligt med det i et par uger blev det mere og mere upræcist(det havde faktisk aldrig været helt præcist). Og til sidst kunne man følge haglet med det blotte øje, fordi det havde mistet alt kraften. Og som om det ik var nok, så knækkede skæftet også. Så mit råd er:
LAD VÆR OG KØB LORTET! Kig hellere på den blå avis og find en brugt gevær til omkring 1000 kr. Der købte jeg et gevær der er over 30 år gammelt til 500. Det er fandme kvalitet.

Kommentar
Fra : PeptoBizmo

Dato : 13-01-04 16:39

Det kan altså ikke betale sig at købe et kinesergevær. Det er i mine øjne bedre at købe et gammelt slavia eller et gammelt diana, det er der altså mere fornøjelse i. De rammer bedre, måske ikke så hårdt, men det er heller ikke så vigtigt ved det første gevær.

Kommentar
Fra : Hallob

Dato : 13-01-04 17:10

Tror nu bare jeg køber mig et Kineser gevær som i kalder det Det er jo heller ikke noget vildt seriøst!!!
Satser bare på at det ikke Knækker !!

webgun vender lige tilbage senere!!

Kommentar
Fra : PeptoBizmo

Dato : 13-01-04 18:20

Det skal du være hjertelig velkommen til, men så opret lge et indlæg herinde når du er blevet træt af en kineser og vil have et godt luftgevær.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 13-01-04 18:42

->Hallob
Her er lige adr. på et firma der sælger billige luftgeværer. Jeg købte en i sommer for 165 kr. og dens nøjagtighed er der ikke noget i vejen med. Det er en 5,5 mm med kikkert og udgangshastigheden er stor nok til at den må bruges til jagt.
Kikkertens kvalitet er ikke den bedste, men hvad pokker får man til den pris.
Firmaet handler desværre ikke med private, så du må have fat i en bekendt der er momsregistreret.

HP Værktøj A/S - Industrivej 67 - 7080 Børkop - Tlf. +45 7586 8011 - Fax. +45 7586 8007 - mail@hpv.dk - www.hpv.dk

Knæk og bræk
dabj

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 17-01-04 05:54

jeg ser at du har forhøjet spørgsmålet.
jeg vil forslå at du gør som jeg skriver længere oppe i denne tråd.
vil du have et nyt gevær så bare køb en billig riskoger, de sparker pænt røv.
vil du ha et feks. Diana så køb brugt i den blå avis. men de er stadig dyrer end en ny riskoger
spender gerne ca 400-500kr på en god kikkert feks 4*40 eller 3-9*40..det er noget der virker, og så er der jo det med "blærerøvseffekten"

vil du noget andet så bare spørg igen!!

Kommentar
Fra : mickandersen

Dato : 22-01-04 07:57

ja lad vær med at køb det billigste det blir du ikke glad for.... jeg er så heldig at jeg har Arvet en Original Diana model 28 den er over 30 år gammel men virker fint skyder stadig lige så præcis som den altid har gjort..... er dog ved at bestille nye original dele til den fordi jeg har kvejet mig lidt med løbet..heheh og det er sku dyrt.

nå men have fun :)

Kommentar
Fra : Hallob

Dato : 28-01-04 19:04

Havde bestilt et billig-Gevær og må da sige at det som er kommet er da helt fint så inftil videre er jeg da meget glad for at jeg ikke gik ud og købte et Dyrt nu når det kun er til "Sjov"

Kommentar
Fra : Hallob

Dato : 28-01-04 19:05

Forhøjede lige igen.. Synes nu at dette spørgsmål er lidt flere point værd end det som det var sat til!!

Kun Derfor ved ikke helt om der kommer Flere

Kommentar
Fra : Hallob

Dato : 28-01-04 19:07

Måske ...

Kommentar
Fra : Hallob

Dato : 01-02-04 18:52

Sådan det var da vidst det ik???

Godkendelse af svar
Fra : Hallob

Dato : 01-02-04 18:53

Tak for svaret webgun.

Kommentar
Fra : soll