/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Software/driverproblem med HP DeskJet 72~
Fra : ulleulle
Vist : 496 gange
70 point
Dato : 11-01-04 22:59

Mon I kan hjælpe mig med at løse følgende problem? I sommers købte jeg ny harddisk og installerede alting påny. Alt var, som det skulle være, lige pånær min HP DeskJet 720c-printer. D.v.s. selve printeren er fin nok, men det er softwaren. Jeg må hellere lige fortælle, at PC'en er en gammel Pentium II'er med Windows 98 2nd. edition.

Hver gang en udskrift afsluttes eller jeg vil anvende diagnosticeringsværktøjet (rense patron, kalibrere, teste kommunikation o.s.v...), så kommer et lysegråt vindue op, som samtidig fryser maskinen, indtil man har valgt én af de to muligheder:

"Hpfvls06

Der er opstået en fejl i programmet. Hvis du vil fortsætte med at arbejde, skal du klikke på Ignorer og gemme dataene i en ny fil. Klik på Luk for at afslutte programmet. Du mister alle data, som du ikke har gemt."

"Ignorer" medfører enten én gentagelse af problemet eller slut på problemet for denne gang.

"Luk" medfører ny fejlmeddelelse:

"Programmet har udført en ulovlig handling og afsluttes. Kontakt programforhandleren, hvis problemet fortsætter."

I et rullepanel nedenunder er følgende tekst:

"HPFVLS06 forårsagede en generel beskyttelsesfejl
i modul HPFVLS06.EXE på adressen 0002:0000027b.
Indhold af registrene:
EAX=02020f8f CS=57df EIP=0000027b EFLGS=00000246
EBX=1787a710 SS=0f8f ESP=000016ea EBP=000016f2
ECX=01a40000 DS=0f8f ESI=000000e0 FS=6ba7
EDX=169f0000 ES=014b EDI=000000e0 GS=0000
Byte ved CS:EIP:
c5 16 66 00 b8 00 25 2e f7 06 10 00 01 00 74 07
Indhold af stakken:
02460f8f 0f8f0000 00bd1701 000057df 00001760 00000f8f 00000000 00000000 00000000 00000000 00000000 00000000 00000000 17210000 000a172c 19601720 "

Man kan her kun vælge "Luk", hvorefter det hele begynder forfra igen. "Ignorer" er åbenbart det bedste svar... (???) Nå, men jeg har ladet stå til, idet jeg ikke lige har lyst til at spendere de mange timer med at geninstallere alting. Problemet har ikke været der før, og der er ikke første gang, jeg geninstallerer alting. Men nu har jeg købt mig en SMC 7004 ABR router med printerport. Jeg vil nemlig gerne have mulighed for at printe på HP 720'eren fra min bærbare, uden at den stationære PC, som HP 720c er tilkoblet, er tændt. Det vil den bare ikke! Der er oprettet en printerport til netværket, som SMC foreskriver i vejledningen. Jeg tænkte så, om det er routeren, som har en fejl, men efter at sætte min ældgamle og "udødelige" HP 520-printer til routeren, kan den sagtens printe via netværket. Altså må routeren være fejlfri, ikke?
Jeg er derfor strandet ved, at det på være et driverproblem med min HP 720. Jeg har prøvet at afinstallere og geninstallere driver/software til printeren, men problemet er der stadigvæk. Jeg har prøvet nyeste version af HP 720-driveren/softwaren, men også det giver samme fejl....
Hvad er det mon, som giver fejlen? Der må være en konflikt af en art? Jeg har prøvet at snuse i registreringsdatabasen, men omtalte fil, som giver fejlen, optræder kun én gang... og det er sammen med en masse andre drivere.
Kan det mon hjælpe at geninstallere Windows oveni den nuværende?
Jeg håber, I kan hjælpe.

M.v.h.

Ulleulle

PS: Beklager, men jeg har kun 10 point at give af.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 11-01-04 23:17

Hej.

Her kan du læse alt om problemet, samt hvordan du løser det.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 11-01-04 23:18
Kommentar
Fra : ulleulle

Dato : 12-01-04 01:24

Hej!

Ja, det ville selvfølgelig have været en mulighed, hvis jeg ellers havde Microsoft pegeredskaber tilsluttet computeren, men det har jeg ikke... sorry. Så mit problem lever endnu. Ellers tak for forslaget.

Ulleulle

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 12-01-04 01:59

Jeg tænkte mere på konflikt mellem selve musen og printeren, jeg fortolker "mousesoftware" mere generelt.
Har du undersøgt at IRQ-erne ikke konflikter?? dvs at både mus og printer er tildelt samme irq.

Kommentar
Fra : ulleulle

Dato : 12-01-04 08:58

Der er ingen konflikter. Problemet er også først opstået siden jeg installerede alt fra starten af sidste år. Før da havde jeg ikke problemet, og der er ellers ikke sket nyt med maskinen... Så en geninstallation af alt vil sikkert løse problemet, meeeeeeeeeen det ville jeg jo helst undgå at bruge x antal timer på....

M.v.h.

Ulle

Accepteret svar
Fra : ellebye

Modtaget 70 point
Dato : 12-01-04 09:11

Jeg så lige du skrev, om man kan installere windows oven i windows, og det kan du godt uden det går ud over noget som helst andet du har installeret.
Jeg tror dog ikke det løser dit problem men hvem ved. Der kan højst ske det at der ikke sker noget.

Kommentar
Fra : ulleulle

Dato : 12-01-04 09:20

Der er ikke så meget en installation oveni den gamle, at jeg tror vil hjælpe. Det er en helt "ren" installation fra Adam og Eva af, som vil hjælpe. Der ligger et eller andet - tror jeg - som skaber konflikten... Lige her og nu er jeg godt nok lidt i tvivl om, om jeg i sin tid, da problemet opstod, netop brugte en opdateret driver (10.3)... Jeg ved, at jeg har prøvet at afinstallere den igen og installere den gamle (10.1), men der er muligvis rester af 10.3'eren, som laver ballade... Det må jeg vist prøve at grave i...

Godkendelse af svar
Fra : ulleulle

Dato : 21-05-04 14:06

Tak for svaret ellebye. Problemet har løst sig selv, idet jeg har opgraderet min PC og installeret alt fra bunden af... Du var den eneste, som svarede på mit spørgsmål, så derfor må du også have pointene. Hygge! M.v.h. Ulle