/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Linksys netværk
Fra : jjn31
Vist : 423 gange
200 point
Dato : 11-01-04 21:12

Hej

Jeg har 2 comp. og en adsl forbindelse.
Jeg har set på noget trådløs netværk, men er lidt i tvivl
om det er det rigtige jeg kigger efter.
Den en comp. står ved siden af tlf stik, og den anden står inde ved ungerne.
Den inde ved ungerne skulle helst være noget trådløs.
Den anden ville jeg helst bare proppe direkte ind i routeren (altså ikke trådløs).
Jeg har så fundet dette og vil høre om det kan bruges? eller om der er nogen
der har andre forslag.

Linksys BEFW11S4 Wireless Access Point Router with 4-Port Sw
Linksys WMP11 Instant Wireless PCI Card
(begge dele fra Officeit.dk)

Jesper

Kommentar
Fra : severino

Dato : 11-01-04 21:31

Du vil helt sikker kunne bruge denne router. Jeg kender ikke lige denne model.
Men en trådløs forbindelse er jo sjældent så hurtig som en kabling. Hvis den maskine i børneværelset er en stationær, ville jeg nok vælge en kabling.
Jeg kan godt se det fra fruens side, at det er endnu et kabel at få viklet om støvsugeren.

Severino

Accepteret svar
Fra : ferik

Modtaget 210 point
Dato : 11-01-04 21:35

jeg kører med 1 stk BEFW11S4 Router, kabel til computer 1 og WUSB11 Wireless USB Adapter, til computer 2 og 3, (min datter gør det samme)
det virker glimrende
udstyr købt hos www.elsborglink.dk
ferik

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 11-01-04 22:36

Hej jjn31

Det er et glimrende valg. Jeg har selv en linksysrouter og er yderst tilfreds.
Linksys routere er yderst nemme at have med at gøre. Det hele foregår via et overskueligt webinterface og en anden meget overset faktor, syntes jeg, er at de ikke bruger ret meget strøm. Sammenlignet med mange andre router kan det vise sig at være en god betragtning, da routere jo står tændte hele tiden.

mvh srhansen

Kommentar
Fra : JesperSobol

Dato : 12-01-04 09:18

Jeg synes også dit valg lyder meget fornuftigt, dog med undtagelse af den omtalte PCI adapter, som jeg uden tvivl ville udskifte med en ekstern USB klient (f.eks. Linksys WUSB11).

Hvis du iøvrigt ønsker højere båndbredde på det trådløse netværk kunne du måske overveje Linksys WRT54G (IEEE 802.11G 54mbps) som alternativ til BEFW11S4 (IEEE 802.11b 11mbps), og Linksys WUSB54G som alternativ til WUSB11.

Husk iøvrigt at være omhyggelig med konfigurationen - giv dit accesspoint en unik SSID, enable WEP 128bit encryption med en unik encryption key, disable Broadcast SSID og benyt eventuelt MAC adresse filtrering i accesspunktet.

Spørg evt. hvis du er i tvivl omkring noget i forbindelse med ovenstående. God fornøjelse, wireless er ikk til at undvære når man først har fået det inden for dørene.

Mvh
Jesper Sobol

Godkendelse af svar
Fra : jjn31

Dato : 19-01-04 20:22

Tak for svaret ferik.