/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Magnetisk Skjold?
Fra : Koba
Vist : 507 gange
20 point
Dato : 22-03-02 10:07

Efter at være flyttet til en ny lejlighed, hvor Der løber højspændingsledninger parallelt med husfacaden i en afstand af kun 8-10 m, er mine monitorer (CTX PR960F og Hansol 710A) begyndt at flimre. Har forsøgt at justere på Frekvens, Moire og Degausse og Prøvet at fjerne højtalere, coaxial-kabler - alt uden effekt. Er således "sikker" på, at højspændingsledningernes elektromagnetiske felt er skyld i miseren.

Findes der nogen løsning på problemet - en form for magnetisk skjold (Faraday's bur) el. lign.

Accepteret svar
Fra : zonker

Modtaget 30 point
Dato : 22-03-02 10:12

det har intet med højspændingen at gøre, nok snarere anden elektrisk støj. Vi bor selv i samme afstand og har ingen problemer.
Spørg evt. din forhandler eller importør.
Prøv om du har mulighed for at jordaflede kabinet på skærm, det tager som regel magnetiske forstyrrelser, ligesom dem du nogle oplever i TV og Radio.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-03-02 11:36

"Koba" <Koba.news@kandu.dk> wrote in message
news:rkCm8.12141$ZI6.530624@news000.worldonline.dk...

> Efter at være flyttet til en ny lejlighed, hvor Der løber
> højspændingsledninger parallelt med husfacaden i en afstand af kun 8-10
> m, er mine monitorer (CTX PR960F og Hansol 710A) begyndt at flimre. Har
> forsøgt at justere på Frekvens, Moire og Degausse og Prøvet at fjerne
> højtalere, coaxial-kabler - alt uden effekt. Er således "sikker" på, at
> højspændingsledningernes elektromagnetiske felt er skyld i miseren.
>
> Findes der nogen løsning på problemet - en form for magnetisk skjold
> (Faraday's bur) el. lign.

Tror det er bedre at spørge i dk.teknik.el

Nu siger du højspænding... Der løber vel ikke 100 Kv i en afstand af 8
meter...?