/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Opdatering/installering staller (går i s~
Fra : Qualiman
Vist : 943 gange
200 point
Dato : 11-01-04 20:24

Jeg har et problem når jeg skal opdatere min XP pro. Den downloader godt nok men unden installationen går den tilsidst i stå, efter et stykke tid ( senest 3 timer) gik jeg ud for at tvangs lukke lortet, så skrev den ven medens installationen afsluttes ( endnu 1 time) så fik den kniven
OK på den igen men !! samme resultat hvad s.... er der galt
Jeg knallede så cd'en i maskinen og installerede skidtet igen men nu vil den ikke smide opdateringerne på maskinen igen samme skidt alt går fint indtil det skal installeres - så går skidtet død igen

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 11-01-04 20:35

Du har efterhånden nok fået rodet så meget at du børe lave en ren ny installation.
prøv at deaktivere evt. onboard (i BIOS) hardware og undlad i hvert fald at installere drivere under installationen.
Når XP kører fint kan du installere drivere en efter en og når alt er i orden kan du opdatere.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 11-01-04 20:38

Det er nok svært at MATCHE en PC når den sætter sig på bagbenene (NLP)

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 11-01-04 21:01

Hvis du har et alm. modem, skal du også forvente det tager en evighed, hvis det er windows opdate vi taler om, prøv at hente de mindre filer, feks. kun en ad gangen, og windows skal genstarte ved mange af dem, før den næste kan lægges ind. Hvis den ikke får lov til det, kan der let gå kage i det.
Vær også opmærksom på at installationen kan tage lang tid, da det er så mange ting der skal kontrolleres.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Qualiman

Dato : 11-01-04 21:15

Jeg kører TDC ADSL godt nok ikke den hurtige men jeg er tilfreds med min download!! Det er derefter når skidtet skal installeres at der går kage i den

Kommentar
Fra : briani

Dato : 11-01-04 21:16

Hejsa

Når man lige har lagt sin xp ind
og skal om på windows update
Så kan det tage RIGTIG LANG tid,da der siden den xp som du har,er kommet virkelige mange opdateringer
Vigtige opdateringer
Xp opdateringer
Og driveropdateringer.

Så væbn dig med god tålmodighed
mange gange tror man den er gået i stå,men den både kontrolerer og ligger filer ind som du ikke kan se.

Mvh Brian

Kommentar
Fra : Qualiman

Dato : 11-01-04 21:52

Hej Brian - Det ved jeg godt men når den har stået og knurret med alle "lys" tændt i installationsbarren og tiden går 1 - 2- 3 timer så er der sgu noget der ikke er som det skal være!! tidligere så kørte det bare, og når jeg sidder med 2.2 ghtz så !!!

Kommentar
Fra : xou

Dato : 11-01-04 22:24

er det det somme sted den gå istå
eller står der noget om antal menuter igen...???

Kommentar
Fra : Qualiman

Dato : 11-01-04 22:44

Det er nå den er helt færdig!!!!!! alle lys i installationsbarren er tændt - så går den istå så sker der ikke en sk.. og så kan den st i timer - intet sker - når jeg så bliver træt af det og åbner task manageren str der godt nok "running" ud for programmet - når jeg så klikker på "end task" så kommer først beskeden at programmet ikke svarer efter tvangslukning af programmet - prøver jeg så at lukke vinduet men så kommer beskeden at hvis jeg lukker så vil installationen blive stoppet - man siger ok jeg venter og ser!!!! ikke en sk.. sker der så lukker man og så kommer beskeden vent mens installationen afsluttes !! man tænker ok og for sit indre ser man Billy Boy Gates ophængt i sine ædlere dele hvorefter man knaller slidtet ned -- efter flere timer

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 11-01-04 22:50

Vil det sige at selv det mindste program (Opdate), godt kan hentes, men ikke installeres??? Eller hvad?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 11-01-04 23:00

Du kan prøve og se om du kan finde noget her der kan hjælpe dig,der er det meste sammlet under et>
Klik på ? tegnet ud for >
Why can't I download updates?

http://www.kellys-korner-xp.com/top10faqs.htm
det er forsøg værd.
Manse9933

Kommentar
Fra : Qualiman

Dato : 11-01-04 23:11

Hej Palle
Opdate kan hentes og så kører det i flere timer - det er næsten "en konstant" på skærmen der sker bare ikke en sk..
siden jeg sendte mit "hjælp" kl 2030 så har Win update stået og glanet uden at den er kommet videre

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 12-01-04 00:23

klippet fra http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm
Kan ikke downloade Windows Up-dates:

Check allerførst om datoen i din PC er sat korrekt. Hvis der fremkommer fejl: 0x800A138F, men Windows Update.log file vil vise error 0x800C0008, er det tegn på at datoen er sat forkert, og derfor mislykkes up-daten.

Hvis det ikke er årsagen kan man prøve følgende:

For at få up-dates til at genopstå og/eller blive listet som tilgængelige igen:
Gå til: Start -> Kør -> tast: CMD og tas:t del /q "%SystemRoot%\System32\Catroot2\Edb.log
Prøv så igen.

Kan ikke downloade nogle up-dates og/eller får en fejlmelding:

Gå til Start/Kør/ og tast flg.: regsvr32 wintrust dll

Hvis det ikke hjælper: Gå til Start/Kør/ og tast: CMD Ved kommandoprompten skriv så den følgende kommando og tryk Enter efter hver linie:

net stop cryptsvc
ren %systemroot%\system32\catroot2 oldcatroot2
net start cryptsvc

Eller kør det script og prøv så at installere igen:

Correct the Cryptographic Service Error Message

Eller gå til Windows Update Troubleshooter: http://v4.windowsupdate.microsoft.com/troubleshoot/

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 12-01-04 00:26

Ang.: Correct the Cryptographic Service Error Message
så bliver du nøde til at på ind på:http://ww.hcma.dk/tips&tricks.htm#no_updates for at få scriptet /fra Kellys-Corner)

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 12-01-04 00:28

eller Manse9933's link:
Why can't I download updates?

http://www.kellys-korner-xp.com/top10faqs.htm

Kommentar
Fra : technet

Dato : 12-01-04 02:21

det er rigtignok at det kan tage lang tid og det er også derfor det er det bedste at hente den
som en stor fil og så installere den direkte fra ens pcér
Microsoft Windows XP Service Pack 1, dansk version
http://www.microsoft.com/danmark/products/windows/windowsxp/servicepack/

kig efter dette :::: En fuld installationsfil der fylder 134 MB og er specielt velegnet til distribution over netværk, kan downloades her

______________________________

http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/downloads/servicepacks/sp1/sp1lang.asp

og så er der ikke så mange opdateringer der skal hentes efter dette
men jeg vil forslå at hvis der er driver opdateringer så tag dem først

Kommentar
Fra : Qualiman

Dato : 12-01-04 07:15

Hej Catbody jeg får vist hvilke filer der skal downloades og den henter dem! - problemet starter når den skal installer dem så fryser dem!

Jeg har servicepack 1 på den var med på Cd'en og den gled godt nok ind på maskinen

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 12-01-04 08:37

Prøv at læse disse to indlæg,måske>
Manual installation instructions for Windows Update controls
og nummer to har jeg selv brugt,til at indstallere alle service pack's på ny helt fra bunden>

Windows Update has encountered an error and cannot supply the requested page; Cannot Display Page (Windows XP)

jeg ved godt at det ikke beskriver dit problem,men jeg har løst opdaterings
problemer for folk,med nogle af disse indlæg som ikke umidelbart har beskrevet deres problem,disse indlæg på siden er dem som folk har beskrev til
MS som har løst deres problemer.
http://v4.windowsupdate.microsoft.com/troubleshoot

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 12-01-04 08:41

beskrevet til:vis du prøver nr 2 indlæg så husk backup af reg nøgle'r

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 12-01-04 09:10

Genindstallere Service Pack 1 defra winupdate>
ADVARSEL! Hvis du bruger Registreringseditor forkert, kan der opstå alvorlige problemer, der bevirker, at du skal geninstallere operativsystemet. Microsoft kan ikke garantere, at problemer, der skyldes forkert brug af registreringsdatabasen, kan løses. Brug af Registreringseditor sker på egen risiko.

For at løse problemet skal du geninstallere Service Pack 1 til Windows XP. Hvis du ikke kan geninstallere Service Pack 1, skal du starte Registreringseditor og derefter finde følgende undernøgle i registreringsdatabasen:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\RasMan

Eksporter undernøglen RasMan som eksporteret rasman-nøgle. Du kan annullere redigeringen af denne nøgle i registreringsdatabasen ved at dobbeltklikke på filen "Eksporteret rasman key.reg", du lige har gemt. Læg mærke til værdien af Data for posten ObjectName. Hvis værdien ikke er LocalSystem, skal du ændre posten ObjectName til værdien LocalSystem. Find følgende undernøgle i registreringsdatabasen:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\RasMan\PPP\EAP

Slet følgende nøgler i registreringsdatabasen under undernøglen EAP:

Luk Registreringseditor, og genstart derefter computeren.
Jeg fandt ovenstående i mine dokumenters,og tanken er at
du kan have korupte/hives/ reg nøgler i regedit som skaber
dit problem,det kan ske vis du har indstalleret service pack 1
og så lavet en systemgendannelse efterfølgende eller har lavet
en repair/reparation af dit styresystem/OS.
Manse9933

Kommentar
Fra : danlampe123

Dato : 12-01-04 09:27

Hej Qualiman

Gå ind på Windows Update Troubleshooter,
Gå til Problem recahing Windows Updade

Hjemmesiden er

http://v4.windowsupdate.microsoft.com/troubleshott/

Kommentar
Fra : danlampe123

Dato : 12-01-04 09:30
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 12-01-04 09:39

du kan bare kopire linket 12-01-04 08:37 sæt ind du har et t/ for meget

Kommentar
Fra : danlampe123

Dato : 12-01-04 09:58

Hej Manse9933

Dit indlæg har jeg ikke læst.
Det er din der passer.
Hilsen Dan.

Kommentar
Fra : Qualiman

Dato : 12-01-04 10:06

Hej danlampe123 og Manse9933

Jeg har været inde på linket! Jeg har jo ikke problemer med at komme ind og få listen eller at downloade de udvalgte updates.
Det er først når den skal afslutte installationen at det går galt.
men jeg skal lige se lidt nærmere på Manse9933 svar

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 12-01-04 10:22

danlampe123> jeg driller dig bare

Qualiman>der kan være rod i regedit,har du også prøvet at køre en regclean.
Manse9933

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 12-01-04 12:10

2 alternative løsningsforslag (som begge derefter kræver fuld up-date)
a) Start -> Kør -> SFC /SCANNOW (husk mellemrum efter sfc ) Hav din XP-cd klar til at sætte i drevet.
b) repair: vejledning her: http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#installering_repair

Kommentar
Fra : xou

Dato : 12-01-04 17:07

EN MULIGHED........fra technet,men du skal nok være lidt kendt med registreringseditoren....

Subject: Windows Update Fix

Q: This worked for me. I hope it works for all.

First, open regedit.exe and proceed to: skriv regedit i KØR

HKEY_CURRENT_USER \Software \Microsoft \CurrentVersion \Policies \WindowsUpdate

If the key WindowsUpdate does not exist, create it. Within this key, you may see one or both of the following DWORD entries:

NoWindowsUpdate and/or DisableWindowsUpdateAccess

If either of these entries appear, change their values to zero.

If they do not appear, add them as DWORD entries with their values at zero.

Second, under:

HKEY_CURRENT_USER \Software \Microsoft \CurrentVersion \Policies \Explorer

you should see the entry

NoWindowsUpdate

Change the value to zero.

Third, under:

HKEY_LOCAL_MACHINE \SOFTWARE \Microsoft \Windows \CurrentVersion \WindowsUpdate

Right-click on the WindowsUpdate folder, click on Permissions

Give Admin (and/or System) Full Control and Read permissions by checking the allow boxes.

luk Regedit.

genstart pcen.

iøvrigt kan der ikke opdate hvis seriel kode er ugyldig,da den bliver tjækket under opdate:
forsætter...

Kommentar
Fra : Qualiman

Dato : 13-01-04 09:56

Nu har jeg prøvet diverse forslag - no luck

Jeg sidder og tænker på om det evt har noget med manglende eller beskadigede filer i instal managern er der nogen der ´har check på den??

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 13-01-04 13:11

vil det sige at du har prøvet scf /scannow samt repair ??

Kommentar
Fra : xou

Dato : 13-01-04 14:41

hvad med at se under system i kontrol panel-under fanen >>windows opdate,sat den til automatisk(kun ide sidder ikke ved en xp nu)
prøv osse at -under tilføj/fjern programmer om der er nogle prefix(opdate) der som du evt kan fjerne,
og prøve igen.
hvilken opdate er det der ikke vil - er det xp`s -sp1 der ikke kan ,den opdate eller hvad.....
har selv været ude for en opdate ikke ville,men senere var det en fejl der åbnenbart bliv rettet,for så ville den,skriv evt til microsoft
om det:klikpå hjælp og support >>Anmod om teknisk support er kun til problemer i forbindelse med Windows Update-tjeneste fra Microsoft Produktsupport (kræver en onlineprofil).
http://v4.windowsupdate.microsoft.com/da/default.asp
men er din xp ok skulle det ikke være et problem.
hvis du bruger catboby`s forslag skal alle opdate igen indstalleres,da de fjernes ved scf /scannow - osse ved repair.men det er selvfølgelig en mulighed du først kan prøve enden online support,vil jeg anbefale.
håber du få go luck - det har Billy Boy Gates

Kommentar
Fra : Qualiman

Dato : 13-01-04 16:24

Hej catbody
Ja jeg er igang med at dowmloade opdateringer desværre ingen ændring at spore

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 13-01-04 16:28

da du stadig har problemer med at kunne installere up-dates, bør du straks få lukket et stort hul i sikkerheden.
http://www.spywarefri.dk/tipsogtricks.htm#DCom
kør dette for at lukke porten. Så har du i det mindste en chance for at lukke et af hullerne. (den der med RPC og at systemet lukker ned om 60 sek.)

Kommentar
Fra : Qualiman

Dato : 13-01-04 19:09

Ja der har jeg også været kører regelmæssigt Spyboth og besøger Norton - har Norton Internet security så!!!!
Lige nu står den på installerer - med alle lys tændt i installationsbarren - det har den gjort i 2 timer - efter mit sidste forsøg på opdatering af XP

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 13-01-04 20:19

Der er nogle ting der skal være i orden, før at en opdate skal lykkedes. Det er at der ikke må være hardwarekonflikter i enhedshåndtering, der skal være plads nok, der må ikke være programmer der har låst/skrivebeskyttet de filer (dll mm.)der skal rettes, og sprogversioner (feks. Internet Explorer ) bør være de samme.
Så i stedet for at hente en service pack, prøver man at hente en lille opdate, og ser om den kan installeres.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 14-01-04 01:41

pallebhansen >> problemet er bare at nogle af de nyere updates kræver at man har min. SP1 installeret

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 14-01-04 01:44

Qualiman >> har du prøvet at hente SP1a ned og gemme den på disk og så først derefter installere den (140 mb)
"technet" henviser til den: http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/downloads/servicepacks/sp1/sp1lang. asp

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 14-01-04 01:46

Qualiman >> glem det, det tager uhyggelig mange timer at hente den med en alm. 56K forbindelse.
Jeg vil gætte på 6-7 timer.
Hvad med at ringe til Microsoft og bestille SP1a på CD

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 14-01-04 05:20

Her kan du hente dem enkeltvis,vis du gider,to om dagen i det næste halve år og læse om dem,husk at vælge sprog vis du dawnloader.
Vælg
Product/
Technology: dit styresystem XP,pro
----------------------------------

Service Pack:Service pack 1
----------------------------------
Bulletin release date: All>>>>GO
----------------------------------
http://www.microsoft.com/technet/security/current.asp
Manse9933

Kommentar
Fra : Qualiman

Dato : 18-01-04 14:52

Hej
Problemet er der stadig jeg fik ans til at gennemgå min Hijackthis log som vi fik renset ud i men det har stadig ikke løst problemet: jeg kan ikke få installertet updates og ved test med at installere drivere til min HP G85 så frøs den installation også så jeg lader spørgsmålet hænge lidt endnu

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 200 point
Dato : 29-02-04 00:47

Du bruger vel Internet explorer når du henter dine opdates? Ellers er det her fejlen ligger.
http://v4.windowsupdate.microsoft.com/troubleshoot/

Men ellers må du gøre det manuelt:
Hent controlprogrammet: http://v4.windowsupdate.microsoft.com/cab/x86/unicode/iuctl.cab
Gem dem på skrivebordet, og udpak cab-filerne sådan:
Højreklik på iuctl.cab og tryk åben, vælg alle filer på listen, højreklik og vælg udpak i en ny mappe på skrivebordet
I den nye mappe højreklikker du iuctl.inf filen og trykker installerer.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : Qualiman

Dato : 01-03-04 08:35

Tak for svaret pallebhansen.

Du ramte ikke plet men satte svingningerne igang hos mig - som du skriver problemet kan ligge i IE - efter art have tæsket lidt i den og hvad der kan give problemer hos IE - knallede jeg Norton Internet Security af maskinen satte XP firewal på og det hele løb perfekt så problemet var at IE havde problemer med Norton - også når jeg havde downloadet det hele til disken så!!!

Jeg skal lige have ordnet mine notater ! så vender jeg tilbage med et tip om hvorledes man skal undgå lignende problemer