/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Køkken/toilet
Fra : ans
Vist : 4419 gange
53 point
Dato : 11-01-04 19:43

Jeg har fulgt med på 2 spørgsmål, som er stillet i dag. I begge spørgsmål drejer det sig om, om det er tilladt at have direkte adgang fra køkken til bad/toilet.
Begge spørgsmål er blevet besvaret/accepteret.
Det skulle der ikke være nogen hindring for, men hvor står det skrevet, at det er lovligt at have direkte adgang fra køkken til toilet (og tilbage igen)?
Der er blevet henvist til denne side http://www.ebst.dk/byggelovning_enfamilieshuse
Det er muligt, at jeg er blevet ordblind, men jeg kan ikke finde svaret.
Er der en, der kan det?

mvh ans

Accepteret svar
Fra : jmsgruppen

Modtaget 63 point
Dato : 11-01-04 19:47

<<<ans
Du får lige en læsekursus i reglementer og jura i det hele taget. Hvis du tænker dig om, står der ikke i nogen lov, alt det der er tilladt, men derimod det der ikke er tilladt.
I bygningsreglementet, stod der for indtil, tror jeg, for tyve år siden, at der ikke måtte være direkte adgang fra køkken til toilet og baderum. Men denne bestemmelse faldt ud, som sagt for ca. 20 år siden.
Er dette svar nok????

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 11-01-04 20:23

Er du ude at lufte vovsen

jms

Kommentar
Fra : ans

Dato : 11-01-04 20:44

jms
Det er ikke mig, der har en vovse.
ans

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 11-01-04 21:14

kontakt tekniksforvaltning i din kommune ( nabo lavet nyt køkken og wc for 6 år siden der fik han påkrævet der skulle være automatisk udsugning så frem køkken og wc ikke var adskilt af to lukket døre)

få tekniksF. til at godkende det

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 11-01-04 21:24

<<rotw
Jep der skal være automatisk udsugning, men det skal de fra alle toiletter i dag.

jms
<<ans du kan lige få en af mig, jeg har jo et par stykker.

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 11-01-04 23:30

Hej Ans

Jeg kan godt forstå du er i tvivl Jeg var nemlig ellers ret sikker på at det var omvendt, altså at der indtil for 20 år siden godt måtte være direkte adgang fra toilet til køkken, men at reglerne blev ændret af hygiejniske årsager.....så man må sige at jeg har lært noget nyt........igen!!!

// Toupie

Kommentar
Fra : ans

Dato : 12-01-04 13:57

jms
Det hedder ikke "en" læsekursus, men et læsekursus. Kan du huske 20 år tilbage
Er det "uldtotten" eller den der, der ikke kan sk... alene du vil af med?

rotw
Jeg har ringet til teknisk forvaltning d.d.
Jeg bliver jo nødt til at indrømme at jms har ret.

Toupie

Det er sgu da godt at vi har fået jms på banen, han er jo så klog

Jeg vil acceptere svaret fra jms, men rotw og Toupie I får også point, så følg lige med på seneste 25.

mvh ans

Godkendelse af svar
Fra : ans

Dato : 12-01-04 14:05

Tak for svaret jmsgruppen.

Selvom du nu har 2 hunde, som du skal tage dig af, har du alligevel tid til at sidde foran din com. og det til trods for at du skal bruge megen tid på den ene hund.

Teknisk forvaltning i min bopælskommune sagde at det var lovligt. Selv kunne jeg ikke drøme om at indrette en bolig med direkte adgang fra køkken til toilet, men det er jo en anden sag.   Blev også henvist til en hjemmeside, hvor det ikke er anført. Hvis man fremover vil opføre/ændre en bolig, så skal man bare lede efter ulovlighederne først, undgå dem og så indrette sin bolig, næsten som det passer en.

mvh ans

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 12-01-04 14:24

<<<ans
Hundene koster kr.: 2.500.000.000.000.000 £ pr stk.

Og nej jeg er ikke klog, men har dog lært lidt gennem livet

Her i Jylland hedder det ikke en og et men jen, eller æ hus æ kursus

mvh
jms.
nb. Alt det der IKKE er tilladt, står i love og bekendtgørelser.
NBB. Har fjernet flueben, vi tales.