/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
tabel skema i word sortere stigende prob~
Fra : polles
Vist : 1485 gange
300 point
Dato : 11-01-04 17:56

Nogen superbruger i MS word 2000
Jeg er ved at lave en liste over mine film. Dertil har jeg lavet et felt/ramme skema i word
felt 1= nr felt 2= title felt 3 = change felt 4= sprog osv.
Min ide var at jeg skulle kunne sortere stigende og falende. Det kan jeg også men der sker det at hvis jeg trykke på title så tager den ikke nr med fra feltet ved siden af (feks nummeret på filmen), eller hvis jeg trykker sprog så passe data ikke med dem jeg skrev fra starten af. Altså eneklte sagt hvordan låser jeg rammer sammen på vandret line så tekst altid passer sammen på langs ligemeget hvilken række jeg sortere i.
Jeg ved godt at der er en klog der vil sige at jeg skal lave det i excel eller en database. ( men det kan jeg slet ikke finde ud af at bruge.) Jeg har allerede det hele skrevet ned på et alm word dokument og ville derfor bare have det sat op så der var mulighed for at sortere i mine titler og nummer etc.
Polles

Accepteret svar
Fra : jmsgruppen

Modtaget 310 point
Dato : 11-01-04 18:07

Hvis du har lavet en tabel, og en kolonne med autonummerering, er numrere autonumre, og flyttes ikke. Hvis du vil have numre på dine film, skal du lave en kolonne med <filmnummer>, og så her give hver film et nummer.

mvh
jms
nb. bare spørg løs....

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 11-01-04 18:09

ser lige om dette virker:
[kode]
<nr>   <navn>   <adr>   <no>   <by>
[/kode]
mvh
jms
dette er en anden tabel, udover nummer som jeg har til venstre, skal du indsætte kolonne med filmnummer.

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 11-01-04 18:11

Prøver lige igen, kode er med c på engelsk selvfølgelig
Kode
<nr> <navn> <adr> <no> <by>

mvh
jms
dette er en anden tabel, udover nummer som jeg har til venstre, skal du indsætte kolonne med filmnummer

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 11-01-04 18:46

Ved sortering i word, er celler låst sammen vandret, undtaget autonummerering. Hvis jeg var dig, ville jeg lave kolonner sådan:
<aut.nr> <film. nr> <film titel> o.s.v.
Når du sorterer her, uanset kolonne stigende eller faldende, hænger dine felter sammen vandret, undtaget feltet autonummerrering.
Og word er udmærket til små tabeller. Vi anvender dem ofte til brevfletning, hvis der ikke er mange i antal. Ellers anvender vi acces.

mvh
jms
nb. hvis du ikke forstår hvad jeg mener, bare spørg....

Kommentar
Fra : polles

Dato : 11-01-04 19:49

ok jeg kan godt se at det er den autonummering der driller mest
Men så er spørgsmålet kan det slet ikke lade sig gøre at låse den vandret

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 11-01-04 19:53

<<<polles
Du kan IKKE låse autonummereringen, med de andre felter du har er automatisk låst sammen. Marker eks. en kolonne lad os sige titel. Sig sorter faldendende eller stigende. Alle dine felter følger nu vandret, undtaget er autonummer. Enten drop autonummer, eller bare giv dine film et nummer a1 a2 eller w for western
mvh
jms

Godkendelse af svar
Fra : polles

Dato : 11-01-04 22:24

Tak for svaret jmsgruppen.

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 11-01-04 23:23

selv tak, det var så lidt

mvh
jms