/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Ny Pc overført EXEL-file men kan ikke læ~
Fra : djanzze
Vist : 304 gange
20 point
Dato : 11-01-04 17:19

Har lige købt ny computer med Microsoft Works 7.0. Har indlæst filer fra gammel computer, men kan ikke åbne EXEL filerne. Hvordan klarer jeg lige den???
Er inden computer nørd. Mangler ikonet for EXEL, betyder det så at programmet ikke findes, og at det så er derfor at filerne ikke kan åbnes?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 11-01-04 17:24

Jeg kan ikke huske om programmet EXCEL er med i Works, men det kan være derfor.
Emesen.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 11-01-04 17:33

Hvis du h-klikker på den fil du vil åbne og bruger >åbn med< kan du rulle listen i gennem og se om Excel findes på computeren.
Emesen.

Accepteret svar
Fra : jmsgruppen

Modtaget 30 point
Dato : 11-01-04 17:33

Excel er i microsoft office. Har du ikke office, kan du hente en skrabet version af excel her:
http://hjem.get2net.dk/Riallica/amortiseringload.htm

mvh
jms

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 11-01-04 17:34

Works kan ikke læse Excel filer der e rmeget mere avancerede end de regneark der kan fremstilles i Work.
Du kan evt. bruge OpenOffice.org officeprogrammet, der er gratis og som kan downloades her:

http://download.openoffice.org/index.html
Findes også i DK version

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 11-01-04 17:34

<<emesen
excel filer kan ikke åbnes med works

jms

Kommentar
Fra : djanzze

Dato : 11-01-04 19:43

Har nu løst problemet. Tak for jeres hjælp. Fandt CD'er med Microsoft Office 2000 og har nu installeret det på Pc'en.

Godkendelse af svar
Fra : djanzze

Dato : 11-01-04 19:48

Tak for svaret jmsgruppen.
Havde jo ikke lige tænkt på at det var fordi at Office programet ikke fulgte med i købet. (dvs. en mini udgave var der da, men uden EXEL og hvad der ellers hører til). Fandt de gamle CD'er med Office 2000 på. Så nu er jeg med igen.

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 11-01-04 19:50

Djanzze
Fint så kører det igen

jms