/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
netværk mellem 2 computer
Fra : gril
Vist : 453 gange
10 point
Dato : 11-01-04 17:16

Hvordan laver man netværk mellem 2 computer der ligger win 2000 på dem

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 11-01-04 17:26

Hvis du har netkort i begge så skal du bare have et krydset netkable mellem PCerne eller en switchbox og 2 normale netkabler.
Dertil redigerer din netopsætning, no problem !
OW

Accepteret svar
Fra : firdel

Modtaget 20 point
Dato : 11-01-04 17:29

det er meget simpelt.

først skal du sikre dig du har netkort i begge maskiner. har du dette skal du smide et "crossover" kabel (netkabel der virker uden hub/switch) imellem computerne. har du en hub/switch skal du bruge 2 normale netkabler. bemærk du ikke kan bruge "uplink" porten, men alle andre.
derefter tager du egenskaber for netværksteder, egenskaber for LAN-forbindelse, egenskaber for tcp/ip protokollen og skriver følgende:

Maskine 1 Maskine 2

IP adresse: 10.0.0.1 Ip adresse: 10.0.0.2
Subnet mask: 255.255.255.0 Subnet mask: 255.255.255.0

De andre felter skal du ikke tænke på.

Når du har trykket Apply/Godkend til indstilligerne er de 2 computere i netværk.
Hvis du vil dele mapper m.m skal der gøres lidt mere, men nu kan de 2 computere se hinanden hvis du skal spille...

-firdel

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-01-04 17:35

Det kan også laves med et USB kabel fra Sandberg

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 11-01-04 17:36

og vil du tage det et trin ad gangen kan du lære meget her:
http://www.s-p.dk/Netvaeksopsaetning/netvaerksopsaetning.htm

Kommentar
Fra : danlampe123

Dato : 11-01-04 19:51

Hej gril se under TIP netværk

Hilsen Dan.

Godkendelse af svar
Fra : gril

Dato : 03-02-04 18:04

Tak for svaret firdel.