/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Hvor tæt må køkken ligge på bad?
Fra : spock28
Vist : 4334 gange
200 point
Dato : 11-01-04 16:48

Hvordan er reglerne for placering af badeværelse i forhold til køkkenet nu om dage? *S* Skal der være min 1 rum imellem (dvs 2 lukkede døre) eller er det nok med en lille gang uden dør? Hvad hvis man har åben køkken/alrum/stue, dvs. lang afstand fra køkken til bad, er det så nok med en lille mellemgang uden dør til fx stue? Jeg har lært at det skal være 2 døre mellem køkken og badeværelse, hvad siger reglerne pr. dags dato?

Accepteret svar
Fra : jmsgruppen

Modtaget 210 point
Dato : 11-01-04 16:56

Det har været sådan. Disse regler gælder ikke længere.
Du kan gå direkte fra køkkenet, og ind på toilettet.

mvh
jms

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 11-01-04 17:21

Ja hov, men reglerne var at der ikke må være direkte tilgang til toilettet fra køkkenet såfremt der ikke var indrettet muligheder for at kunne vaske hænder før man vender tilbage til køkkenet.
Mvh OW

Kommentar
Fra : ans

Dato : 11-01-04 18:11

Følger lidt med på sidelinien. Hvor står de regler skrevet?
mvh ans

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 11-01-04 18:17

Ja det er mange år siden jeg fik de regler dikteret da jeg selv fortog en ombygning, hvor de står ved jeg ikke, oplysningerne fik jeg mundligt fra de respektive myndigheder.
Mvh Ow

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 11-01-04 18:18

<<<REGLER

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 11-01-04 18:19

<<<regler
Regler står at læse i bygningsreglementet, skal jeg sende en kopi???

mvh
jms
NB. sjov server, er lige blevet smidt ud, og den sender kun overskrift.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 11-01-04 18:28

Det er ikke fordi jeg selv kunne tænke mig at have direkte adgang fra køkken/toilet/køkken.
Kunne bare godt lide at vide hvor det står.
jms nu er det jo ikke mig, der har stillet spørgsmålet, men kunne da godt være interesseret i et link.
Skal da gerne oprette et spørgsmål, hvis det skulle være nødvendigt.

mvh ans

Godkendelse af svar
Fra : spock28

Dato : 11-01-04 18:31

Tak for svaret jmsgruppen.

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 11-01-04 18:34

selv tak

mvh
jms

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 11-01-04 18:35
Kommentar
Fra : ans

Dato : 11-01-04 18:56

JMSSSSSSSSSSSS
Kan ikke finde netop det om køkken/bad.
Opretter et spørgsmål

mvh ans