/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
HP 720 via SMC 7004 router...
Fra : ulleulle
Vist : 485 gange
20 point
Dato : 11-01-04 14:30

Hej derude!

Jeg har lige købt en SMC 7004 ABR router med indbygget printserver, 4-ports switch og firewall. Det funker fint lige pånær at få et print igennem til min HP 720c-printer. Det hele er sat op efter brugervejledningen, men når jeg har sendt en udskrift af sted, udskriften går via printer-køen og væk igen, så sker der ikke mere. D.v.s. at printet bliver sendt til routeren, men det kommer ligesom ikke videre derfra... Og jeg har læst på nettet, at HP 720c skulle kunne virke, når man bruger version 10.1 af driveren. Er der nogen, som har et godt bud på en løsning? Selvfølgelig kan printserveren være defekt, men jeg må lige prøve alt inden jeg reklamerer...

M.v.h.

Ulrich

Kommentar
Fra : thuleforum

Dato : 11-01-04 14:52

hvis du ellers har installeret hp720c's driver, og valgt netværksprinter og den er sat til og tændt, så tror jeg at din smc7004 er i stykker

Steffen

Kommentar
Fra : ulleulle

Dato : 11-01-04 18:48

Hej Steffen!

Tak for dit svar, men jeg må skuffe dig med, at vi ikke kan skyde skylden på routeren. Jeg prøvede nemlig lige at sætte min gamle "udødelige" HP 520-printer på routeren, og den funker problemfrit. Men min HP 720c er jo fejlfri, når den er koblet direkte op på PC'ens printerport. Hmmm... Måske mit problem har udviklet sig til et printer-problem? Jeg har nemlig siden i sommer, hvor jeg købte ny harddisk og installerede alt forfra, haft problemer med printersoftwaren. Hver gang jeg printer, kommer en fejlmeddelelse om en fejl i en bestemt hp-fil. Det er nok dér, problemet ligger....

M.v.h.

Ulrich

Accepteret svar
Fra : thuleforum

Modtaget 20 point
Dato : 11-01-04 19:09

Stadigvæk kan det godt være din router. din printer kører ok på PC'er, men ikke på Routeren?
jeg kender ikke så meget til den router, men jeg ved ikke om der er noget i opsætningen der måske driller, enten i router eller PC'er.

Lad os se om der er andre der byder ind på problemet

Mvh

Steffen

Kommentar
Fra : ulleulle

Dato : 11-01-04 20:38

Forstå mig ret. HP 520 kan sagtens printe via routeren. Men hp 720 vil ikke. Men som sagt har jeg et stykke tid haft driverproblemer...

M.v.h.

Ulrich

Kommentar
Fra : ulleulle

Dato : 13-01-04 00:11

Hej igen.

Jeg har selv løst problemet. HP 720'eren skulle "bare" sættes til envejskommunikation... Og nu er jeg også fri af fejlmeddelelsen. Så det var dejligt at få den router! Mangler bare lige, at Windows 98'eren kan "se" Xp'eren og omvendt...

M.v.h.

Ulle

Godkendelse af svar
Fra : ulleulle

Dato : 14-01-04 00:08

Tak for svaret thuleforum.