/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Linux / Spørgsmål
10  BjarneD 875
Installation af Geforce2 driver i Linux?
Fra : Kennyrl
Vist : 533 gange
50 point
Dato : 21-03-02 19:23

Jeg har været inde på NVIDIA's hjemmside og har downloadet driver til Geforce2 mx/mx400 til Linux. Nu skal jeg så installere dem i Linux, hvordan gør man det!!??

Filerne har jeg brændt på en cd, og de hedder:

NVIDIA_GLX-1.0-2802.suse70+xf86-4.0.2.i386.rpm
NVIDIA_kernel-1.0-2802.rh70up.i386.rpm

Der fulgte en readme fil med, men jeg da jeg fulgte den fik jeg den ikke til at virke:
Jeg skrev dette som der stod i readme: $ rpm -ivh NVIDIA_kernel.i386.rpm

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 60 point
Dato : 21-03-02 20:12

"Kennyrl" <Kennyrl.news@kandu.dk> wrote:

>Jeg skrev dette som der stod i readme: $ rpm -ivh NVIDIA_kernel.i386.rpm

I stedet for "NVIDIA_kernel.i386.rpm" skal du skrive navnet på den
rpm-fil, du vil installere, dvs. de to filnavne fra din CD.

Eller du kan bare skrive 'rpm -ivh *.rpm', hvis der ikke er andre
rpm-filer på CD'en.

Husk forresten at cd'e til det bibliotek, hvor filerne ligger.

--
Allan Olesen, Lunderskov

"UNIX er overflødigt." - Lars P. Fischer

Kommentar
Fra : Kennyrl

Dato : 21-03-02 21:52

Jeg forstod alt på nær: "at Cd'e til det bibliotek, hvor filerne ligger". Mener du Mounte eller???

Godkendelse af svar
Fra : Kennyrl

Dato : 22-03-02 21:58

takker...

Kommentar
Fra : ZeroX

Dato : 31-05-02 18:42

Du skal lige huske at redigere din XF86Config fil og tilføje linien:
Load "glx"
og dernæst ændre din grafikkort driver fra "nv" til "nvidia"
Så skulle det vidst funke