/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Software til Nokia 3510i
Fra : ppk
Vist : 418 gange
150 point
Dato : 11-01-04 00:15

Hej

Jeg har af en ven fået et datakabel til min 3510i, men jeg mangler et softwareprogram som jeg kan bruge for at "rode" i mobilos.

Vennen har selvfølgelig mistet softwaren, så nu er gode RÅD måske dyre ?

Nu vil jeg så gerne vide hvor finder jeg et SOFTWARE program som måske også er på dansk ?
Og hvad er navnet på programmet hvis jeg selv skal lede efter det på nettet?

Hilsen Preben

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 11-01-04 01:15

Hej Preben

Der er to muligheder. Den ene hedder oxygen phonemanager og den anden heder MobiMB. Linkene til deres hjemmesider følger herunder. Ingen af programmerne er særligt dyre.

Oxygene: http://www.opm-2.com/
MobiMB: http://www.logomanager.co.uk/cat/cat.php?cat=main

mvh srhansen

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 13-01-04 22:54

Hej srhansen

Jeg har nu fået fat i programmet Oxygen Phone Manager II

Men programmet kan ikke finde min telefon

Jeg tænkte på om der også skulle bruges
en driver af en eller anden slags ?

Mit styresystem er Windows XP Pro.

Findes der et sted man kan få fat i en vejlednig til
at kunne tilslutte kablet m.m. ?

Hilsen Preben

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 13-01-04 22:55

Hej Preben

Jeg kan se at du har hævet points i dette spørgsmål. Er du ikke tilfreds med mit svar eller søger du noget andet ?

mvh srhansen

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 13-01-04 23:04

Hej srhansen

Svarret er ganske ude mærket, menfor ikke at skulle starte et nyt spørgsmål satte jeg bare pointene op ! for at få det øverst på listen igen.

Det var ikke nogen kritik af din udemærket hjælp !!!!

Men der var bare dukket et extra spørgsmål op da jeg ikke kunne komme i kontakt med telefonen.

Hilsen Preben

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 13-01-04 23:33

Nårh jeg så ikke din sidste besked inden jeg selv fik postet

Først en lille vejledning til kablet, jeg tror det er det der driller dig. Jeg antager det er den type der skal stikkes under batteriet:

1. tag bagbeklædningen af telefonen
2. Løft batteriet 30 grader. Så du holder det skråt ned i telefonen.
3. stik kabelenden den ende med adapteren (plastikdimsen) ind under batteriet, så kablet vender bagud
4. Fjern skumfidussen, hvis der sidder en skumfidus over de 4 små stifter på adapteren.
5. Bemærk at batteriet ligesom passer med adapteren.
6. Tryk nu MEGET forsigtigt batteri og adapter ned i telefonen, så det står i en vinkel på 5-10 grader. Bemærk at det kan godt gå utroligt stramt, vær derfor omhyggelig.
7. Når batteriet står i en vinkel på 5-10 grader og du fornemmer det hele er nede skal du blot tænde telefonen, efter du har stukket kablet i computeren og tændt for computeren.

mvh srhansen

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 14-01-04 22:15

Hej srhansen

Jeg har NU prøvet at gå direkte efter din anvisning !
Men det hjalp desværre IKKE, den kan stadig ikke finde telefonen,
jeg har sat datakablet til COM1 men hvorfor programmmet ikke
kan finde telefonen er mig en gåde.

Så måske er det noget med en eller anden opsætning i programmet ?

Hvordan ved programet iøvrigt at den skal finde telefonen på COM1
der er jo ikke brugt nogen form for drivere til det.

Hilsen Preben

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 14-01-04 23:07

Hej igen Preben

Det var en lille ting der var skyld i at jeg ikke ku' få min til at virke første gang. Lad os prøve at tage dem slavisk

1. Er du helt sikker på at du har stukket stikket i den rigtige comport (com1)
2. Kablet man stikker ind under batteriet går tit meget stramt. Batteriet skal trykkes ned til de 2 dimser der stikker bagud på stikket rammer blikket på telefonen (håber du forstår ) Man kan faktisk løfte telefonen i kablet.
3. Programmet ved ikke den skal finde telefonen på com1, det er blot default da mange computere i dag kun har en comport.
4. Har du flere comporte på computeren, kan du prøve at flytte kablet.

Håber det kan hjælpe dig lidt videre
srhansen

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 14-01-04 23:19

Hej srhansen

1. det vil jeg tro ! jeg stillede programmet til at søge både på COM1 og COM2 for at være sikker på at der var et eller andet der virkede.

2. stikket med kablet er trykket ned så de 20 små låsetappe siger klik

3. Ok,

4. jeg har ikke prøvet at flytte stikket, det kunne selvfølgeligt godt være at den anden comport virkede bedre.

Jeg vender lige tilbage her snarest når jeg har prøvet at flytte til den anden comport.

Hilsen Preben

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 14-01-04 23:21

Hej igen

Jeg glemte lige at spørge om man på nogen måde kan se om der er hul igennem til sin comport ?

Hilsen Preben

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 14-01-04 23:26

Hej igen

Jeg har nu selv åbnet programmet. Prøv at klikke på help og derefter på about. Så kan du se om din telefon er med i listen eller om din version er for gammel.

Hvis der er hul igennem så kan du se inholdet af din telefon i vinduet til venstre

mvh srhansen

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 14-01-04 23:34

Hej srhansen

Der stod i en readme fil at den understøttede Nokia 3510i !!!!

Og i venstre side står der ingen ting, samtidig med at der nederst til venstre er et ikon med en telefon med et rødt kryds over, hvis jeg klikker på den får jeg beskeden at telefonen ikke er fundet.

Men jeg prøver lige dine sidste tips i løbet af imorgen aften, da jeg skal op på min anden computer og lave det.

Men foreløbig mange TAK for din hjælpsomhed.

Hilsen Preben

Skriver imorgen om der er noget nyt...

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 14-01-04 23:41

Okay

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 15-01-04 00:08

Hej prøv også i morgen at skifte comport/connection under options (F11)

mvh srhansen

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 15-01-04 22:16

Hej igen Preben

Nu har jeg fået min til at virke !!
Under tools-> options->connection & common skal du vælge "DLR-3 or DLR-3P" ud for com1

mvh srhansen

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 16-01-04 00:56

Hej srhansen

jeg har prøvet at skifte til COM2 og bedt den om både at søge på DAU-9P/FBUS
og via DLR-3 eller DLR-3P

Men den kan ikke finde telefonen !

Måske er der noget galt med mit kabel eller Oxygen program ?

Jeg mener også at have læste et eller andet sted at man skal indtaste sit serienummer i programmet.

Men den spørger ikke efter det på noget tidspunkt.

Hilsen Preben

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 16-01-04 09:12

Godmorgen

Hvis du har lyst kan du prøve at downloade demoversionen: http://www.oxygensoftware.ru/download/download.asp?File=OPM2.zip

Det er den jeg afprøver nu og som virker på min telefon. Den kræver ikke indtastning af noget serienummer, men den er begrænset til kun at kunne nogle få ting.

Virker dette ikke er det mest sandsynlige nok at det er dit kabel der ikke virker.

mvh srhansen

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 17-01-04 14:16

Hej srhansen

Jeg lige prøvet at hente ovenstående program og installeret det !

Men det løste desværre ikke mit problem ! øv bøv

Så jeg må se om der er nogen der har mulighed for at teste mit kabel, det kan jo være der er nogen her på Midtlolland der ligger inde med et kabel og softwaren så de direkte kan teste mit kabel.

Ellers må jeg købe mig et nyt et eller andet sted med tilhørende software, og hvis det så giver problemer må det være computeren der laver sjov.

Hilsen Preben
GOD WEEKEND

Accepteret svar
Fra : srhansen

Modtaget 150 point
Dato : 17-01-04 15:51

Hej igen Preben

Ja det er surt med så meget bøvl, men prøv som du siger om ikke andre kan teste kablet for dig.

God weekend til dig også
srhansen

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 17-01-04 22:33

Hej srhansen

HURRAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Nu virker det !!!!!!!!!!!!!

Jeg opdagede at det ene fjederben på stikket til mobilos var bukket en lille bitte smulle så benet sad fast, og derfor kunne det ikke nå ned på printet.

Så en god lille tang og lidt forsigtighed fik benet til at kunne fjedre igen !

Og du skal have rigtig MANGE tak for at du var med til at give nogle gode råd.

Hilsen Preben

Godkendelse af svar
Fra : ppk

Dato : 17-01-04 22:35

Tak for svaret srhansen.

Så lykkedes det langt om længe.

Hilsen Preben

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 17-01-04 22:41

Hej Preben

Det var sk. da lækkert. Så blev din flid belønnet
Tillykke med det

mvh Srhansen

Kommentar
Fra : Lalleberg

Dato : 02-04-04 14:33

kender i ikke et sted hvor man kan hente gratis operatør logoer og pause skærme til en Nokia 3510i???
uden at man skal bruge et kabel???

mvh Lalleberg

Kommentar
Fra : Lalleberg

Dato : 02-04-04 14:33

kender i ikke et sted hvor man kan hente gratis operatør logoer og pause skærme til en Nokia 3510i???
uden at man skal bruge et kabel???

mvh Lalleberg