/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Hvad synes du om Godfather filmene?
Fra : NielsPT
Vist : 571 gange
243 point
Dato : 10-01-04 19:26

Jep, hvad synes du om Godfather (triologien)..?

Mvh Niels

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 10-01-04 19:29

Den er ret fed så dem da de kom i biffen første gan og igen igen siden Mvh Sune

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 10-01-04 19:41

Den synes jeg godt om.
Ikke nok med at den er godt lavet - den er også realistisk.
Så samtidig med at man bliver godt underholdt, får man god undervisning
i et stykke samtidshistorie.

Kommentar
Fra : gril

Dato : 10-01-04 19:50

Hvad handler Godfather triologien om ?

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 10-01-04 19:58

Fængslende, godt skuespil

Kommentar
Fra : Hallob

Dato : 10-01-04 21:18

Det er da pænt ok film!!!

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 10-01-04 21:27

Eet ord er nok : uovertruffen.

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 243 point
Dato : 10-01-04 23:13

Den første er fremragende (Francis Ford Coppola), den næste er over middel, mens den sidste er kun god til gengæld får man så hele trilogien med. Generelt er de 3 film et ganske godt epos og ligger tæt op af bøgerne! Samlet langt over middel for film!

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 10-01-04 23:18

-enig med tedd - 3'eren er ikke vildt imponerende, men een man ligesom skal se for at få det afsluttet.

- den første af dem er helt klart den bedste.

Karina

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 10-01-04 23:27

>tedd
Det er jo inderst inde også meningen at alle tre skal ses i en sammenhæng. Der ville i høj grad mangle noget hvis man kun havde set nr. 2 og ikke nr. 1, men hvis man kun havde set nr, 3 ville man have betragtet lige netop dette "afsnit" som virkelig god.

Og som du skriver er det meget sjældent man i den grad kan filmatisere et bogværk uden det går ud over kvaliteten (det læste i forhold til filmene).

Oftes bliver man skuffet ved først at have læst en bog, for derefter at se en film lavet over bogen. Men her er rækkefølgen som sådan næsten ligegyldigt.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 10-01-04 23:31

Jeg kom osse med en samlet bedømmelse til sidst ellebye Og er helt enig i hvad du siger!
Og Tak til Fnollerpigen!

Kommentar
Fra : dessen

Dato : 11-01-04 00:43

klart bedste mafia film ever....

Godkendelse af svar
Fra : NielsPT

Dato : 11-01-04 14:47

Tak for svarene allesammen..
Jeg stillede spørgsmålet, fordi jeg overvejer at købe triologion på dvd.

Mvh
Niels

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 11-01-04 15:18

Hej Niels - det kan du roligt gøre jeg har den selv på DVD, bevares den var dyr, men er pengene værd.
Skulle du købe den - så rigtig god fornøjelsen med den

Karina

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 11-01-04 15:53

Tak for det Karina..

Desuden er den ikke SÅ dyr igen;

http://www9.cd-wow.com/detail_results_2.php?product_code=4585

Her koster den omkring 300,-

Kommentar
Fra : NielsPT