/ Forside/ Teknologi / Internet / Website's / Spørgsmål
10  disken 1359
beste program
Fra : tronddk
Vist : 361 gange
20 point
Dato : 10-01-04 19:04

hej alle sammen hva er det beste program at lave websider i ? (unde du selv skal skirve html koder for det fater jeg minus af)

Accepteret svar
Fra : NielsPT

Modtaget 30 point
Dato : 10-01-04 19:06

frontpage, synes jeg er rigtig godt.
Bare min personlige mening.

Mvh Niels

Kommentar
Fra : wilsonweb

Dato : 10-01-04 19:14

Det er korrekt at Microsoft Frontpage nok er det nemmeste at kaste sig over. Det virker fint og der er mange skabeloner.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-01-04 19:19
Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 10-01-04 19:26

Hvis du abbonerer på Komputer for alle får du en færdig hjemmeside du bare kan fylde på med billeder links gæstebog tæller osv Mvh Sune

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 10-01-04 20:00

Ja så vil jeg da gerne slå et slag for Stones Webwriter. Programmet er: Godt skruet sammen, nemt at arbejde med og gratis.

Læs alt om det her: http://www.webwriter.dk/

mvh srhansen

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-01-04 20:32

srhansen -> Ja; et godt 'newbie' udviklingsværktøj.

Måske man lige skulle nævne, man med dette værktøj ikke behøver at kunne programmere. Der er en WYSIWYG funktion. Dvs. man klipper, klistre og skriver bare ind. Både tekst og billeder. Vælger farver osv.. lige ud af landevejen.

troddk : Det er virkelig et godt begynder værktøj ...og så er det gratis!

Hvis du vil vide bare lidt om at kode hjemmesider i HTML så skulle du prøve at kigge på kurset her på Kandu.dk :

Citat
http://kandu.dk/dk/kurser/html/htmlkursus.asp

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ajohansen

Dato : 10-01-04 20:41

Hej
gør dig selv den tjeneste at lære i det mindste det grundlæggende i <HTML> da du på et eller andet tidspunkt bliver nødt til at kunne læse og forstå koden.

her er yderligere et par link som også er rigtig gode

http://www.html.dk/
http://www.hjemmesideskolen.dk/html/index1.asp

//anne

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 10-01-04 21:44

Hej
Et af de bedste programmer til at lave hjemmesider i er Dreamweaver, som kan downloades fra nedenstående links i en 30 dages gratis version:
http://www.macromedia.com/software/dreamweaver/?promoid=home_prod_dw_082403

Her kan du lave færdige sider med WYSIWYG funktion, uden at kende HTML, men som andre har skrevet bør du vide det grundlæggende i HTML.
Fordelen ved Dreamweaver er, at programmet kun laver de koder der er nødvendige og samtidigt let at bruge. Ulempen er prisen, der er rimelig høj.

Bentjuul

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-01-04 21:52

Jeg sværger selv til FrontPage, men den kræver lidt disciplin indtil man er dus med den, men jeg ved at rigtigt mange Bruger MS Publisher og er glade for den.
Men er du helt ned i bunden kunne du jo starte med MS Word eller måske OpenOffice.org der er gratis og som indeholder det meste, også en simpel html editor hvor du kan se hvad du laver.
Hvis du så prøvede at lege lidt med Stones Webwriter ved siden af skal du nok lære det.

Hilsen
Bjarne

Kommentar
Fra : ajohansen

Dato : 10-01-04 22:28

Det er min erfaring at det er ikke den bedste ide med Publisher og word. bl.a. bliver filerne i Publisher meget store, og word sætter en masse kode ind som kan være meget besværlige at have med at gøre, når og hvis man vil arbejde med mere avancerede funktioner bl.a. stylesheet, det kan faktisk også være et problem i Frontpage.
Men det er som sagt kun min erfaring, men den erfaring har gjort det meget besværligt for mig et par gange.

//anne

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 10-01-04 22:36

->ajohansen
Det er jeg enig i.

bentjuul

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-01-04 22:45

Ja, men mon en nybegynder bekymrer sig om det når han ikke forstår koder.
Egentlig skulle han nok bare bruge et af udbydernes færdigprodukter som TDC's Sitecenter.

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 10-01-04 22:52

Hej tronddk,

en ting du ska' huske mere eller mindre uanset hvilket program du bruger, og du vil ha' din hjemmeside ud på nettet, er at kontrollere at dine filer peger til den pågældende mappe på nettet (f.eks. hos et webhotel) og at de ikke peger ned på din Harddisk...

det er en af de fejl der tit sker, hjemme hos dig selv vil hjemmesiden jo godt fungere idet den henter filerne fra Harddisken, men på en hvilken som helst anden computer vil de så ikke funke, fordi de ikke har dem på harddisken...

her vil det være en go' idet at gennemgå kildekoden, eller vælge egenskaber (højreklikke på objectet og vælg egenskaber) for dine filer, f.eks. billeder... hvis adressen siger noget a la http://www.DinHjemmeSide.dk/din.fil så er den ok...
hvorimod hvis den siger noget a la... file://Et_Eller_Andet/din.fil så peger den på din harddisk...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 04-02-04 00:02

Husk at lukke

Godkendelse af svar
Fra : tronddk

Dato : 05-02-04 11:46

Tak for svaret NielsPT.