/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Defekt højreklik-menu ??
Fra : golfine
Vist : 514 gange
100 point
Dato : 10-01-04 17:43

Hej
Min højrekliks menu opdaterer ikke ny-instalerede programmer mere..
problemet er opstået efter af / geninstalering af et par programmer.
Findes der en måde at (nul)stille menuen, eller hedder det geninstall
af windows, jeg kører xp pro...
/Allan

Kommentar
Fra : sion

Dato : 10-01-04 18:05

Du kan hente et program på http://www.xteq.com/

Der kan du indstille alt mellem himmel og jord... også højreklik-menuen.

Simon

Kommentar
Fra : xou

Dato : 10-01-04 18:09

hvordan viser det sig,at add to zip/winrar oa efter er i din højreklik menu,som de nye programmer,som du
har indstallere skulle...?

prøv en systemgendannelse efter det punkt hvor problemmet opstod
start-programmer-tilbehør-systemværktøjer-systengendannelse
du kan bagefter fortryde den hvis det ikke hjælp,og du skal endvidre geninstallere de programmer
du indstallere efter dette tidpunkt - dvs data - som du går tilbage til.

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 10-01-04 18:35

Hvad mener du med- ikke opdaterer?

Kommentar
Fra : golfine

Dato : 10-01-04 18:46

Hej
Skal XP ikke "huske" hvis en fil er blevet åbnet af et nyt program, så man selv kan vælge hvilket man vil bruge (i højreklik åben med) det er der problemet er..

Kommentar
Fra : sion

Dato : 10-01-04 18:50

højreklik.
gå ind i Åbn med...
Tryk "Vælg program"
find programmet, og sæt flueben i "Brug dette program hver gang".

Simon

Kommentar
Fra : sion

Dato : 10-01-04 18:51

altså højreklik på den fil, som du gerne vil åbne

Simon

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 10-01-04 18:56

sion er inde på det rigtige, Xp husker det ikke automatisk ;)

Kommentar
Fra : golfine

Dato : 10-01-04 19:03

Ja ok jeg er med på at man kan gøre det manuelt, men det må være sket noget
mere for det er også "gamle" programmer er væk..hvis jeg f.eks. instalere
acdsee image fox, som skulle preview ved h-klik på f.eks jpg filer så sker der
ikke noget.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 10-01-04 19:06

du kan redigere hvilken fil der skal åbne hvilken programmer ved:
kontrol panel-mappeindstilliger-filtyper- klik på den du vil registreder til et program,f.eks
.waw åbnes med winamp klik på knappen skift - vælg windows media player eller et andet musik program - eller omvendt...
alle oplysninger om hvilken programmer der åbnes med hvilke fil-typer gemmes i windows registreringsdatabasen.
skriv regedit i kør (start-kør) for at se den (bemærk slet eller ændre ikke noget der uden du er sikker på hvad du gør)
håber det var en hjælp

Kommentar
Fra : golfine

Dato : 10-01-04 19:06

Hvis den ikke husker aut. hvor kan man så opsætte flere forskellige programmer selv ?
så der bliver flere at vælge i mellem.

Accepteret svar
Fra : lengberg

Modtaget 100 point
Dato : 10-01-04 19:49

Prøv med Open Experts, nederst på siden: http://www.baxbex.com/downloads.html

Godkendelse af svar
Fra : golfine

Dato : 10-01-04 20:01

Kanon tak til lengberg
Nu kan man jo selv bestemme,så håber jeg Image fox også virker, det ser jeg på det i morgen.
God weekend.
/Allan

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 10-01-04 20:02

Ilige måde og tak;)