/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Fødsel i Aabenraa
Fra : Finn_Kyhn
Vist : 326 gange
100 point
Dato : 10-01-04 16:38

Er der en der kan hjælpe mig med fødsel og/eller konfirmation i Aabenraa, samt forældre?
Det drejer sig om Bodil Larsdatter, begr. 11. februar 1792 i Sct. Petri, København, 27 år gl. Ved hendes død står der født i Åbenrå nr. 246. Hun blev gift i Garnisons kirke, København i 1790 men her kan jeg ikke komme nærmere.

mvh
Finn

Kommentar
Fra : senta

Dato : 10-01-04 17:09

Dex2 BODILD LARSEN er fra Fs. prøv at søge der
Senta
You searched for: Bodil Larsdatter, Birth/Christening, 1750 - 1770, Abenraa-Sonderborg, Denmark, Denmark
Exact Spelling: Off
[refine search]
Prepare selected records for download

International Genealogical Index / Denmark - 2
Select records to download - (50 maximum)
1. BODILD LARSEN - International Genealogical Index
Gender: Female Christening: 09 OCT 1768 Uge, Aabenraa-Sonderborg, Denmark

2. BODEL LARSEN - International Genealogical Index
Gender: Female Christening: 05 AUG 1770 Lojt, Aabenraa-Sonderborg, Denmark

prev | next Prepare selected records for download

Return to top of page

Kommentar
Fra : senta

Dato : 10-01-04 17:12

Er det din BODIL LARSDR ?
Senta
FamilySearch™ International Genealogical Index v5.0 Denmark
Family Group Record
Search Results | Download

--------------------------------------------------------------------------------

Husband
JOHAN GOTTLIEB KOEHN Pedigree

Birth:
Christening:
Marriage: 16 MAY 1790 Garnisons Sogn, Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark
Death:
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------

Wife
BODIL LARSDR Pedigree

Birth:
Christening:
Marriage: 16 MAY 1790 Garnisons Sogn, Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark
Death:
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------

Children

--------------------------------------------------------------------------------

© 1999-2002 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved. English approval: 3/1999
Use of this site constitutes your acceptance of these Conditions of Use (last updated: 3/22/1999).
Privacy Policy (last updated: 10/12/2001). 27 http://www.familysearch.org v.2.5.0

Accepteret svar
Fra : jkrjk2

Modtaget 100 point
Dato : 10-01-04 20:30

Åbenrå var vist også et gadenavn i København på den tid?

Jeannie

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 10-01-04 20:36

Jeps, se her:
http://home6.inet.tele.dk/flemclar/Kvarterer.html#Kjøbenhavn.

Det der ledte mig på sporet var "Åbenrå nr. 246". Det lyder jo som en stedbetegnelse.

Ergo: Jeg tror du skal lede i København efter hendes fødsel/dåb/konfirmation.

Jeannie

Kommentar
Fra : senta

Dato : 10-01-04 21:33

data for fødsel af Bodil Larsen fra FS:
Senta
IGI Individual Record FamilySearch™ International Genealogical Index v5.0
Denmark
Search Results | Download | Pedigree

--------------------------------------------------------------------------------

Bodil Larsen
Female

--------------------------------------------------------------------------------
Event(s):
Birth: 31 OCT 1792 Vandlose, Bronshoj, Kobenhavn, Denmark

Christening:
Death: 15 NOV 1792

Burial:

--------------------------------------------------------------------------------
Parents:
Father: Lars Madsen Family
Mother: Marie Sorensen

--------------------------------------------------------------------------------
Messages:
Record submitted by a member of the LDS Church. The record often shows the name of the individual and his or her relationship to a descendant, shown as the heir, family representative, or relative. The original records are not indexed, and you may have to look at the film frame-by-frame to find the information you want. A family group record for this couple may be in the Family Group Record Collection; Archive Section. (See the Family History Library Catalog for the film number.) These records are alphabetical by name of the father or husband.

--------------------------------------------------------------------------------
Source Information:
Film Number: 537492
Page Number:
Reference number:

--------------------------------------------------------------------------------

© 1999-2002 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved. English approval: 3/1999
Use of this site constitutes your acceptance of these Conditions of Use (last updated: 3/22/1999).
Privacy Policy (last updated: 10/12/2001). 30 http://www.familysearch.org v.2.5.0

Kommentar
Fra : senta

Dato : 10-01-04 21:35

Se bort fra ovenstående her er den rigtige Bodil Larsen ..beklager.
Senta
IGI Individual Record FamilySearch™ International Genealogical Index v5.0
Denmark
Search Results | Download | Pedigree

--------------------------------------------------------------------------------

Bodil Larsen
Female Family

--------------------------------------------------------------------------------
Event(s):
Birth: About 1765 , Kobenhavn, Denmark

Christening:
Death: 11 FEB 1792

Burial:

--------------------------------------------------------------------------------
Marriages:
Spouse: Johan Gottlieb Kyhn Family

--------------------------------------------------------------------------------
Messages:
Record submitted by a member of the LDS Church. The record often shows the name of the individual and his or her relationship to a descendant, shown as the heir, family representative, or relative. The original records are not indexed, and you may have to look at the film frame-by-frame to find the information you want. A family group record for this couple may be in the Family Group Record Collection; Archive Section. (See the Family History Library Catalog for the film number.) These records are alphabetical by name of the father or husband.

--------------------------------------------------------------------------------
Source Information:
Film Number: 184607
Page Number:
Reference number: 17238

--------------------------------------------------------------------------------

© 1999-2002 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved. English approval: 3/1999
Use of this site constitutes your acceptance of these Conditions of Use (last updated: 3/22/1999).
Privacy Policy (last updated: 10/12/2001). 27 http://www.familysearch.org v.2.5.0

Kommentar
Fra : senta

Dato : 10-01-04 21:37

Så er der frit valg her er 7x Bodil Larsdatter på FS.
Senta
You searched for: , Birth/Christening, 1765, Kobenhavn, Denmark, Denmark
Exact Spelling: Off
[refine search]
Prepare selected records for download

International Genealogical Index / Denmark - 7
Select records to download - (50 maximum)
1. Bodil Larson - International Genealogical Index
Gender: Female Birth: About 1765 , Kobenhavn, Denmark

2. Bodil Larsen - International Genealogical Index
Gender: Female Birth: 28 JUL 1765 Ramsomagle, Gadstrup, Kobenhavn, Denmark

3. Bodil Larsen - International Genealogical Index
Gender: Female Birth: 28 JUL 1765 Ramsomagle, , Kobenhavn, Denmark

4. BODIL LARSEN - International Genealogical Index
Gender: Female Birth: 28 JUL 1765 Ramsomagle-Gadstrup, Kobenhavn, Denmark

5. BODIL LARSEN - International Genealogical Index
Gender: Female Birth: 28 JUL 1765 Ramsomagle-Gadstrup, Kobenhavn, Denmark

6. Bodil Larsen - International Genealogical Index
Gender: Female Birth: About 1765 , Kobenhavn, Denmark

7. Bodil Larsen - International Genealogical Index
Gender: Female Birth: 28 JUL 1765 Ramsomagle, , Kobenhavn, Denmark

prev | next Prepare selected records for download

Return to top of page

--------------------------------------------------------------------------------

If you don't find what you are looking for in these
records, I can provide Research Guidance
on additional sources to search.

© 1999-2002 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved. English approval: 3/1999
Use of this site constitutes your acceptance of these Conditions of Use (last updated: 3/22/1999).
Privacy Policy (last updated: 10/12/2001). 27 http://www.familysearch.org v.2.5.0

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 11-01-04 12:50

Hej Finn!
Hvis hun er født i Aabenraa 246, er hun ikke født i Ramsømagle (v/Roskilde).
Der er en Bodil Larsdatter 22 år i FT1787:

Samtlige personer i husstanden

kbhv, København (Staden), Frimand Kvarter, , , Klosterstræde 41, 4, FT-1787
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Christian Colding, 49, Gift, Hosbonde, Bud og Fyrbøder ved det Tydske Cancellie,
Henriche Holm, 37, Gift, Hans Kone, ,
Jørgen Colding, 13, Ugift, Deres Barn, ,
Christian, 11, Ugift, Deres Barn, ,
Friderich, 2, Ugift, Deres Barn, ,
Margrethe, 10, Ugift, Deres Barn, ,
Elisabeth Holm, 66, Ugift, , Nyder Almisse,
Bodil Lars Datter, 22, Ugift, Tienestepige, ,
Det er langt fra alle FT for KBH 1787 som er indtastede, så hun kan "gemme" sig et andet sted.

Jeannie

Godkendelse af svar
Fra : Finn_Kyhn

Dato : 11-01-04 22:46

Tak for svaret jkrjk2.
Jeg havde aldrig tænkt over at det kunne være en gade i København. Nu er hun også placeret, men straks kommer der en ny tanke. Gad vide hvad der skete med deres søn Carl GOttlieb Kyhn (Kühn) født i 1790 i København. Han var 2 år da moderen døde i barselssengen og 7 år da faderen styrtede ned på Christiansborg og blev dræbt. Han bliver konfirmeret 1806 i Tysk-reformet kirke i København.

mvh
Finn

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 12-01-04 17:28

Hej Finn!
Står der måske hvor han boede ved konfirmationen? Og hvor var han i 1801 (der var moderen vel død?)?
Det kan måske give et fingerpeg om hans "skæbne"?

Hilsen Jeannie

Kommentar
Fra : Finn_Kyhn

Dato : 13-01-04 23:07

Desværre er det en andenhåndsoplysning jeg har vedr. hans konfirmation, som jeg ikke selv har tjekket. Jeg har forsøgt mig i FT-1801 i København på nettet men uden resultat. Begge hans forældre var døde i 1801 og så vidt jeg ved havde han ingen søskende. Han bliver konfirmeret i 1806 i Tysk-reformeret kirke i København, men der står intet opholdssted. Resten af sine dage foregår også i København samt på Frederiksberg, så mon ikke han også var her fra faderens død 1797 til 1801. Men hvor ??????????

mvh
Finn