/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Dele stofanet
Fra : bog
Vist : 392 gange
50 point
Dato : 10-01-04 16:15

Kan en router dele stofalogon
Så der kan flere logges på

uden familie opkobling
Det er ikke nødvendigt at dele ip da de kører på 2 forskelige.
har 2pcer på.

Kommentar
Fra : bokke31

Dato : 10-01-04 17:05

ja det er muligt med router at gøre det på stofanet

Kommentar
Fra : wilsonweb

Dato : 10-01-04 17:11

Ved køb af f.eks en billig D-link 604 router vil det både være nemt og muligt at lave denne løsning. Ruoteren har også DHCP server og virker som "mur" imellem jer og Internettet.

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 10-01-04 17:34

Hvis det bliver opdaget at du har en router på stofanet og deler internnet ud. kan du blive opsagte af stofanet.. hvis du vil have flere computere på deres net skal have en aftale med dem.. se afsnit 5.3. i Service - Aftalevilkår se mere på http://www.stofanet.dk/service/aftalevilkaar.html

Kommentar
Fra : bokke31

Dato : 10-01-04 17:43

det er muligt BUCH men de kan ikke opdage det !!!

Kommentar
Fra : wilsonweb

Dato : 10-01-04 17:43

Det er da heller ikke forbudt at sikre sig med en router! Set udefra vil det stadig kun være en og kun en tilsluning!

Kommentar
Fra : bokke31

Dato : 10-01-04 17:46

WILSONWEB det har du nemlig helt ret i *a*

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 10-01-04 17:52

Jeg er helt enig i at de ikke kan opdage det hvis du køre med NAT. Men mindre de kommer forbi eller kigger i de data som bliver sendt..

Jeg syntes bare at det var vigtigt at fortælle det. For ikke at opfordre til noget ulovligt.. (For det er det)

Det står jo også i deres vilkår at der kun må være en PC tilsluttet af gangen

Kommentar
Fra : bokke31

Dato : 10-01-04 17:57

ja ja det er fair nok

Kommentar
Fra : severino

Dato : 10-01-04 17:58

Du kan roligt tilslutte en router til dit STOFANET, lige som du kan tilslutte flere TV'er til antennenettet.
STOFA er et ikke alt for godt et selskab, især ikke efter at de er gået sammen med det tvivlsomme selskab TELIA.

Jeg har haft mit bøvl både med TELIA Mobil og STOFA antenne, så derfor blev de fravalgt da jeg fik bredbånd. Alt i alt er de ikke billigere end andre. Men de er lidt svære at gennemskue, fordi de lægger deres priser på en anden måde, så de er svært sammenlignlige.

SÅ good lock med en Router!

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 10-01-04 18:02

nå Severino kan heller ikke læse... eller har ikke læst de Aftalevilkår man skal skrive under på...

Kommentar
Fra : bog

Dato : 10-01-04 18:15

Buch:Nu har vi køret med en switch i 2 måneder uden problmer.
De kan kun se det via vores opslag.

og ifølge diverse it eksperter skal man lade være med at oprette en fal´mieopkobling ,da de bare vil tjene penge.

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 10-01-04 18:16

Severino >> For dem som gerne vil sammenligne priser på bredbånd, kan man kigge på http://dk.kelkoo.com/b/a/c_100015713_bredband.html

--
Med venlig hilsen

Henrik, Slagelse

Kommentar
Fra : severino

Dato : 10-01-04 23:36

De sider hvor man kan sammenligne priser på, giver jeg ikke så meget for, da de ikke tager højde for alle detaljer, så skrot bare den side.
Det vigtigste er jo nok, at man er tilfreds med det man bestiller, og at de opfylder de krav man stiller til opkoblingen.

Jo Buch78, jeg kan både læse, skrive og regne på fire sprog, men uanset det, så vil jeg ikke lade mig tryne af et selskab der vil score kassen på et så dårligt grundlag.
Men OK smag og behag er jo forskellig.

Kommentar
Fra : bokke31

Dato : 11-01-04 00:36

mon ikke bare det her spøgsmål skal lukke der er vist ikke rigtig flere svar på det !!! *GGG* øhhh jo det skulle da lige være om alt muligt andet *s*

Kommentar
Fra : gormsgade

Dato : 09-02-04 10:23

Det er så fuldstændig fuck up. det Stofa har gang i, med 299 kr i oprettelsen og 25 kr extra pr månden! også kan man da kun ha 5 PCer på. de tænker sku ikke logisk, du må hente 5000 mb, for 300 kr, 3 PC kan hente meget mere, eller va... jeg er så sur over det lige nu, at jeg nok skal finde en anden måde at komme på nettet med mine 4 PCer end at betale extra.....

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 09-02-04 10:29

Gormsgade >> Så kan du vælge den pakke med 512/128 - 5 pc'er (og du kan i så fald sagtens bruge en router), for hvis du har købt Familie-opkobling, vil det være sværere at straffe i forhold til flere pc'er på linjen -- idet Familie-opkobling er en form for multi-opkobling...

Den 6. kunne være på besøg...

Vi har frit forbrug på familie-opkoblingen...

--
Med venlig hilsen

Henrik, Slagelse

Kommentar
Fra : bokke31

Dato : 09-02-04 10:33

sig mig lige betaler i X-tra for familie opk!!!!!

men ok jeg har (sofa)strofanet)) net med ubegrænset men KUN 256/128- har 8 Pc på selvom jeg kun har tilmeldt en!!! eller retter kun betaler for en...

tjaaa det er sikkert ULOVLIGT i henhold til strofa(telia) men igen du har jo ikke mulighed for at opdage det !!!

DET er smart at snyde men det er dumt at blive opdaget!!!

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 09-02-04 10:52

Bokke >> ja. 25,- pr. måned...

Det sidste er rigtigt...

--
Med venlig hilsen

Henrik, Slagelse

Kommentar
Fra : gormsgade

Dato : 09-02-04 11:17

Ja tak hvordan har du 8 PCer på??????

Kommentar
Fra : severino

Dato : 09-02-04 13:44

En router findes da med mere end 4 porte, så det kan sagtens lade sig gøre