/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
download
Fra : applop01
Vist : 274 gange
150 point
Dato : 10-01-04 14:03

nå jeg downloader en fil overførere jeg med 1-7kb\sek mens min far kan hendte den samme fil med 20-50kb\sek og da vi ligger på det samme netværk så kan jeg ikke for stå hvad det kan være.

håber i vil svare på det

på forhånd tak

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 10-01-04 14:18

Måske har du firewall på ??

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-01-04 14:24

Gør I det også på samme tidspunkt? Det er nemlig ikke altid der er lige stor båndbredde på nettet.
Ellers vil jeg tro I har forskellig prioritet på netværket. Admin. har som regel første prioritet. Dvs. al trafik over Admin's forbindelse tjekker andres tilgang til nettet. Større administration = mindre tid/båndbredde for alle andre end Admin.

Du skal regne med at far's computer skal tjekke al adgang til nettet og det koster tid/båndbredde.
(filtre osv...)

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : 2mmy

Dato : 10-01-04 14:51

Hvordan er I koblet op?
Computer >> Hub/Switch >> Router >> Internet?

Molokyles forslag er kun aktuelt, hvis din fars computer fungere som gateway. Ellers har den ikke noget at sige.

Den samme fil fra det samme sted, burde I selvfølgelig kunne hente lige hurtigt.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-01-04 15:01

2mmy -> Korrekt !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 10-01-04 15:20

Det skyldes at når du har hentet filen, så ligger den et stykke tid på jeres udbyders server.
Når så den næste vil hente den (og han har sat proxy-server til i sin opsætning), skal den bare hentes ved udbyderen.
DVS. hvis du vil hente filen igen, og du også har sat proxy til, vil du også komme op på den store hastighed, da filen ikke skal hentes i Langbortistan.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 04-02-04 00:01

Husk at lukke

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 14-02-04 01:51

Hvordan kan det være man bruger andres tid uden at gide at svare ??? Underligt Mvh Sune

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 29-02-04 00:12

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Du har jo mistet pointene i alle tilfælde.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.
Når der som i dit spørgsmål ikke har været indlæg længe, går det i stå, da ingen ser der kommer indlæg ind i deres E-Mail.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : 2mmy

Dato : 29-02-04 15:00

Framelder mig nu, så må I finde ud af noget

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 23-04-04 22:19

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Du har jo mistet pointene i alle tilfælde.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.
Når der som i dit spørgsmål ikke har været indlæg længe, går det i stå, da ingen ser der kommer indlæg ind i deres E-Mail.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 10-05-04 07:38

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede givet og mistet pointene.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 28-06-04 22:31

Husk at Lukke
Mvh Sune

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-07-04 12:08

Anybody home ? I'm gone ...forever </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 27-07-04 09:49

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede mistet pointene.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 18-08-04 07:41

applop01: Ja så lukker og slukker vi

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 25-04-05 00:20

Skal du ikke have lukket dit spørgsmål ?? Mvh sune