/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
min mus fryser på skærmen
Fra : frederikshavn
Vist : 3912 gange
50 point
Dato : 10-01-04 13:13

Jeg har et problem,og det er at,min mus fryser fast på skærmen,og når den gør det,kan jeg ik' gøre noget som helst,hvis jeg trykker på mit tastatur,genstarter computeren,og så virker det hele igen,jeg har prøvet at conect musen igen,når den fryser fast,men det hjælper ik',hvad skyldes det,og hvordan løser jeg dette problem,jeg har ME som styresystem

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 10-01-04 13:16

Det er jo også frostvejr hi hi Prøv at finde en opdatering hod microsoft Mvh sune os ellers prøv at fjerne driveren så vil den aut geninstallerer det gør du i indstillinger i k panel

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 10-01-04 13:17

Er det en mus med software til ??

Kommentar
Fra : hj3

Dato : 10-01-04 13:18

det er vel ikke en mus med batterier, der er ved at løbe tør for strøm, det problem havde jeg.
mvh hj3

Kommentar
Fra : danlampe123

Dato : 10-01-04 13:40

Prøv at skifte mus, hvis det ikke hjælper er det samme prolem, som jeg har "bundkortet"
N.B.har kørt med det i 2 år.

Hilsen Dan

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 10-01-04 13:42

Det kunne godt lyde som en irq-konflikt. Prøv at se om der måtte være andre irq-ere tilknyttet den samme som musen.
Meld gerne tilbage hvis det er tilfældet.

Mvh
ellebye

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 10-01-04 14:06

Jeg kender en der har haft samme problem,men jeg ved ikke om du har den samme
funktion og vis om siden i din bios hedder det samme som i hans,han bios var/er AMB,han skiftede fra almindelig mus/tastatur til trådløs optisk.
Sådan løste jeg hans problem,gå ind i bios,på siden Advanced Setup Page
og se om du har noget der hedder CLK Gen Spread Spectrum,vis,slå den fra
(Disabled)og genstart.
Manse9933

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 60 point
Dato : 10-01-04 14:17

Eller vis det er helt nyt hardware du har indstalleret (mus)så skal du være sikker på at gammel software/driver indgange/nøgler i regedit er slettet fuldstændigt,fordi det kan skabe konfligter med din nye musse software/driver
så afindstaller alt software igen og kør en regclean og genindstaller.
En anden ting prøv at køre din mus uden den software der kommer med musen,
altså kun med Win ME's default/standart drivere.
Manse9933

Kommentar
Fra : gril

Dato : 10-01-04 14:37

du skal hente en muse driver bage tag den som meneder mest om din mus det plager at virke

http://www.logitech.com/index.cfm?page=downloads/categories&CRID=1792&countryid=4&languageid=15

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-01-04 15:07

Det kunne også være dein CPU der 'koger' over. Hvad er temperaturen? Den skal helst ikke være over ca. 50 grader Celcius.

Køleproblemer ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 10-01-04 15:11

ja,det kunne det også være,på med foreklædet og frem med skrubbe og spand

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-01-04 15:18

Manse9933 mener sikkert; støvsuger og pensel

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 10-01-04 15:19

Det må være det man kalder low tech,pc veligeholdelses operation,cpu cleaning
puste støn slaske plaske opgave styrings model.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 10-01-04 15:23

ja,det ville da se kønt ud vis du malede cpu'ens heat sink køle ripper røde
og så støvsugede hele huset bagefter
Manse9933

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-01-04 15:26

øhh... RAM problemer skaber samme problem! Hvis en af dine RAM kredse er ved at stå af og gå DEK = 'De Evige Komponentmarker', sker der det samme : Comp'n fryser !!!

Kredsen kan godt tælle op 'normalt' i BIOS, men kun virke periodevis.

Løsning : Test dine RAM kredse én ad gangen. Altså; start med mindste fællesnævner = 1 blok og lad den køre alene et døgn. Prøv næste ...og så fremdeles.

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : frederikshavn

Dato : 10-01-04 17:30

Tak for svaret Manse9933.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 10-01-04 17:37

selv tak