/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
F-Secure
Fra : bela
Vist : 616 gange
100 point
Dato : 10-01-04 09:20

Er der nogen der kender til f-secure antivirusprogram som TDC udbyder.
Er det bedre end NORTON.

Kommentar
Fra : johnl

Dato : 10-01-04 09:41

ja det er beder en Norton og så er det merer brugervenligt syntes jeg

mvh
Johnl

Kommentar
Fra : Prikken

Dato : 10-01-04 09:46

Hmm... Efter at have brugt TDCs Sikkerhedspakke og derefter skiftet til norton, fandt den 16 vira ved første skanning, så det kan diskuteres om TDCs pakke er så god igen...

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 10-01-04 10:03

"Ja, og da jeg havde norton fandt housecall virus hos mig"

Alle har hver sin mening om hvilke AV der er bedst. jeg har prøvet rigtig mange og det jeg er mest tilfreds med og som jeg kører med nu er Avast og så er det gratis.

Avast virusscanner er freeware, men har mange ting bla. autoupdate, realtimescanning og mailscanning. Derudover en rigtig god support. Dette Antivirus prg. er på fuld højde med dem man køber, hvad angår effektivitet.
Så absolut "meget for pengene"

Avast finder du her: http://www.avast.com/i_kat_6.html
direkte download link: http://download2.avast.com/iavs4pro/setupeng.exe

Jeg bruger selv Avast og jeg har ikke fortrudt at jeg smed norton ud..

I øjeblikket er der 2 gratis firewalls

Sygate Personal Firewall
http://download.com.com/3001-2092-10184369.html
og
ZoneAlarm firewall
http://download.com.com/3000-2092-10217783.html?tag=lst-0-1

Hvis man skal vælge vil jeg helt klart vælge sygate, da zonealarm, teknisk er nok lige så god som sygate, men den er så kendt at oplysningerne om hvordan den omgås er ret lette at finde)

http://www.eksperten.dk/spm/330413      Læs alt om firewal

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 10-01-04 10:12

Hej bela,

øh... det er vel en smagssag... jeg holder mig nu mest til Norton...

det ka' godt være Norton, måske ikke altid er lige brugervenlig ved første øjekast, men jo mere man bruger den, jo mere man vænner sig til den... Norton er et af de firma'er som ligger godt i front mod virus bekæmpelse... samt har en go integration med deres firewall samt antivirus...

en ting som F-secure ikke understøtter som f.eks. Norton og Mcafee understøtter, er at scanne ens e-mail før den når indbakken... i en del reviews får Norton også en lidt bedre score end F-secure...

men igen der er vel en smagssag... om man vil bruge det ene eller det andet...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 10-01-04 11:00

Jeg vil da også godt kommentere dette spørgsmål.
For ca. tre uger siden, fik vi opgradering til Norton Internet Securiti 2004. Jeg vil gerne anbefale dette program. Udover Norton antivirus, har man Securiti med firewall. Securiti beskytter også overfor spyware o.s.v.
Vi bruger det her på kontoret, og har brugt Norton siden vi fik fredag d. 13 virus primo 1998. Og vi har intet haft siden.
En lille advarsel, 2004 versionen egner sig ikke til svage pcèr. Jeg vil sige min. 1ghz, min 512 mb ram. Programmet er lidt tungt, men meget effektivt. Hvis vi f.eks. kopierer filer over lan, blive alle mistænkelige filer skannet.
Programmet er nemt at konfigurere, såvel antivirus sam securiti. Der medfølger brugsanvisning på Dansk 211 sider.
Programmet har automatisk online opdatering, så dette sker automatisk.

mvh
jms

Accepteret svar
Fra : jmsgruppen

Modtaget 100 point
Dato : 18-01-04 17:43

Dit spørgsmål er stadig åbent.
Måske kan du ikke bruge nogen af de svar du har fået.
Fortsæt dialogen, hvis du ikke er tilfreds.
Jeg trækker mig ud af dette spørgsmål, og læser derfor ikke flere indlæg her.

mvh
jms

Godkendelse af svar
Fra : bela

Dato : 18-01-04 21:28

Tak for svaret jmsgruppen.
jeg har fået Norton 2004, så tak for dit gode tips