/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Asus V7100 Tv OUT, Hvordan Gør Jeg
Fra : wan18992
Vist : 380 gange
20 point
Dato : 21-03-02 08:17

Hej
Mit TV har kun 2 scart indgange, så jeg går fra Svhs på grafikkortet og ind på scart i Tv. ?
Kan jeg istedet gå fra PC til video også til TV, da jeg ikke ved om mit tv kan tage Svhs signal. ?
Skal jeg skifte display på komputeren (Skærm/TV) eller hvad, jeg har vist ikke mulighed for at køre twin view. ?
(når jeg skifter mode til TV bliver min skærm sort, står der billede signal på alle udgangene på grafikkortet eller hvad)
Jeg har et almindeligt Svhs stik, og jeg har et kabel med Svhs + audio i den ene ende og scart i den anden ende, desuden har jeg en konverter, med ( ( audio left, audio right, video og Svhs ) TIL Scart ).
Ved godt det er en masse, men jeg aner ikke mine levende råd, er tillige helt nubegynder.
På forhånd mange tak for hjælpen
P.S : jeg har læst om en (Svhs til Composit konverter, scart), dur den til noget.

Kommentar
Fra : dimmerdk

Dato : 21-03-02 10:16

Først lidt baggrund: Svhs, Scart & composit indeholder nogenlunde de samme ledningsforbindelser hvad TV angår, men scart har både in & output i samme stik, så man skal have styr på retningen af signalet feks. fra computer til TV, så skal Scart i TV være et INPUT stik (mange Scart stik fås med Composit+svhs samt en omskifter, eller bare med stik til det hele, men så er det også et M.Fucker af et stik)

Hvis du skal køre twinview skal du indstille den udgang på dit gfx-kort til at køre i et sådan mode så TV'et kan følge med ... dvs. Lav opløsning (640x480 som max)

Så sprgr du hvordan? Det kan jeg godt svare generelt på, men drivere, versioner og forskellige gfx-kort har ikke ens måder at gøre det på..... Men here goes...

Vælg egenskaber på for særm
Gå til fane baldet indstillinger > vælg avanceret

Her er det så det bliver sjovt ...for du skal lede efter en tab der hedder noget med Monitors / output

Her kan du så finde noget med output skærme og deres indstillinger, her skal du sørge for at den output du sætter TV på er sat op til PAL-B, max 640x480 samt at Frekvensen er "hardware default", interlaced eller lign. PAL B er vigtig for farver og centrering af TV billedet, Frekvensen og opløsningen, sørger for at der faktisk kommer billed på.

Uddyb lige det med antallet af Scarts, så akl jeg nok prøve at svare mere....

Kommentar
Fra : snippermanden

Dato : 21-03-02 13:17

Må jeg i al ydmyghed anbefale at du downloader et værktøj ved navn TV-Tool. Du kan hente det på www.tvtool.de. Med dette program kan du simpelt sætte alle indstillinger - f.eks. hvilket output og i hvilken opløsning der skal sendes til video/tv.

Du får dermed også muligheden for at have billede på din computerskærm samtidigt med at du har billede på TV'et. Det er ikke muligt med Nvidia's standard drivere til dit grafikkort (det er bygget ind i f.eks. ATI's drivere) .

Når du sender signalet til dit TV skal du være helt sikker på at du bruger den rigtige kanal på tv'et. Ofte har SuperVHS sin helt egen kanal. Konsulter manualen til dit fjernsyn først.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 21-03-02 14:43

wan18992 wrote:

> Hej
> Mit TV har kun 2 scart indgange, så jeg går fra Svhs på grafikkortet og
> ind på scart i Tv. ?

Ja, hvis dit tv kan modtage et svhs signal, ellers får du kun sort/hvis
billede.

>
> Kan jeg istedet gå fra PC til video også til TV, da jeg ikke ved om mit
> tv kan tage Svhs signal. ?

Det er en mulighed hvis videoen kan tage et vhs signal.

>
> Skal jeg skifte display på komputeren (Skærm/TV) eller hvad, jeg har
> vist ikke mulighed for at køre twin view. ?

Det skulle du gerne have på V7100 kortet, download evt. nye drivere fra
www.nvidia.com

> Jeg har et almindeligt Svhs stik, og jeg har et kabel med Svhs + audio i
> den ene ende og scart i den anden ende, desuden har jeg en konverter,
> med ( ( audio left, audio right, video og Svhs ) TIL Scart ).

Hvis du ikke kan få det til at virke med s-vhs signalet, så prøv evt. at
bruge det almindelige video signal i stedet for.

>
> Ved godt det er en masse, men jeg aner ikke mine levende råd, er tillige
> helt nubegynder.
> På forhånd mange tak for hjælpen

Det var så lidt.

mvh.

Søren Hjelholt

Accepteret svar
Fra : zonker

Modtaget 20 point
Dato : 23-03-02 16:24

DIn forbindelse fra computer til video og videre til TV burde virke.
Når du så er sikker på at det virker, rent elektronisk, at der er forbinelse imellem de 3 enheder ville jeg sætte billede på tv-udgangen, er der stadigvæk sort er det måske fordi du skal finde videoen på TV'et ?
Og så ville jeg også kigge på opløsningen på grafikkortet, nogle gange skal man køre overscan for at det virker.
Desuden som andre har anbefalet, så er det en fordel at hente programmet TV-Tool. Det ligger her :

http://www.tvtool.de/tvtool60.zip