/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Hyperlink til browser IE/Outlook
Fra : mayday
Vist : 1648 gange
200 point
Dato : 09-01-04 19:37

Når jeg aktiverer hyperlink i mails modtaget i Outlook, åbnes der en boks (med mapper) med navnet "Find kædeoversigt", i stedet for at åbne Internet Explore med den adresse hyperlinket angiver.

Det er åbenbart, at der mangler en sammen-kædning mellem linket i mailen (Outlook) og åbning af browseren(Internet Explore). Men hvor findes denne "kædeoversigt"?

Har ikke problemer med at starte IE fra genveje og foretrukne, ligesom hyperlink indsat i Word ånner IE uden problemer.

Har geninstalleret Internet Explore SP1, kørt fejlretning på Outlook (XpOfficePro) og sfc /scannow på XpHome, uden dette har afsløret eller rettet fejlen.

Tror selv det er en indstilling der er forkert/blevet ændret - er der nogen der har et bud?

Bruger XpOfficePro med Outlook(2002) Word som editor og HTML, og har kørt problemfrit indtil nu.

Har søgt overalt på "kædeoversigt" - det tætteste jeg har kunnet komme er oversigt over kæder til motorsave - og det er vist ikke lige sådan en jeg mangler!

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 09-01-04 19:47

Først skal du kontrollere:
indstillinger<sikkerhed se efter om zone står på internet og ikke på sikker
Dernæst:
indstillinger<andet<tilføjelsesstyring der skal der være installeret to tilføjelsesprogrammer nemlig:
outlooksync
og
netmapper

Så skulle det virke, ellers spørg igen

mvh
jms

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 09-01-04 21:52

Ellers prøv at indstille den til et tidligere punkt hvor den virkede i systemværktøjer/gendannelsespunkt du sletter ikke noget nyt ved at gører det mvh Sune

Kommentar
Fra : mayday

Dato : 10-01-04 00:23

>jms
OutlookSync er installeret under tilføjelsesprogrammer, men ikke netmapper - som jeg ej heller kan finde med søgefunktionen i computeren.

Har du nogen ide om hvor jeg kan finde den og hvor den skal installeres?

>Sunowich
Jeg har prøvet at finde fejlen så længe (never give up) at jeg ikke kan komme tilbage til en fejlfri gendannelse!

Hej
Mayday

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 10-01-04 11:16

Citat
indstillinger<andet<tilføjelsesstyring der skal der være installeret to tilføjelsesprogrammer nemlig:
outlooksync og netmapper

Når du er i ovenævnte vindue, er der en knap med installer. Klik på denne og netmapper skulle du kunne finde i:
c:\programmer\microsoft office\office\addins

Hvis den ikke er der, er den måske slettet / fjernet ved et uheld. Så er der kun den tunge vej tilbage, nemlig geninstallation af office pakken. Hvis du skal dette, husk at printe din mailopsætning under konti. Så er de nemme et geninstallere. Og husk lige at EKSPORTERE (ikke kopiere) din *.pst fil, den indeholder alle dine mail, kontaktpersoner, small buisness manager o.s.v. Efter geninstallation, skal du importere denne.
Vi kører selv outlook her, med word som editor. Vi har lavet en mappe under "mine genveje", hvor vi har gemt diverse standard mails. Dette kan du gøre ved at oprette en mappe der. Lave dine std. mails evt. med logo i word, og så bare trække dem derover. Et lille ekstra fif.

mvh
jms
nb. Håber du får det til at køre. Det er jo lettest her på kandu når man får mail, bare at klikke på linket

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 10-01-04 11:18

virker åbenbart ikke efter punktum, uagtet der er mellemrum

jms

Kommentar
Fra : mayday

Dato : 10-01-04 15:12

>jms
netmapper er ikke at finde, har afinstalleret og geninstalleret XpOfficePro to gange men den samme Outlook dukker op igen, har ellers kørt RegCleaner og genstart ind imellem. Det må være nogle indstillinger som gendannes - men hvor?.

Har du et bud?

Accepteret svar
Fra : jmsgruppen

Modtaget 200 point
Dato : 10-01-04 15:40

Kommer lige i tanke om, at det kan være en meget simpel ting.
Prøv lige at holde shift nede, og samtidig klikke på linket. Nu skulle du kunne angive en browser. Ordren opretter en kæde, du skal her finde din browser program (internet explorer går jeg ud fra, *.exe), og klikke på denne.
Måske beror problemet i, at der i outlook ikke er angivet browser. Problemet kan opstå, hvis du før har anvendt eks. express og skifter mailprogram, eller du anvender flere mailprogrammer.
Håber dette hjælper.

jms

Godkendelse af svar
Fra : mayday

Dato : 10-01-04 16:03

Tak for svaret jmsgruppen.

Den med shift+klik løste ikke problemet - men du har formentlig ret i dine første svar.
Problemet opstod i forbindelse med afinstallering af MyIE2, som er en overbygning til Internet Eksplore, efter geninstallation af MyIE2 kan jeg atter linke fra Outlook. Ved afinstalleringen af MyIE2, kom der en advarsel, som jeg nok har tolket forkert.
Det meste - men, tilsyneladende ikke alt er logisk i it-verdenen.

Hilsen
Mayday

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 10-01-04 16:12

Selv tak, det var så lidt.
Ja IT verdenen er ikke altid hverken let eller logisk
Oprigtig glad for at høre det virker igen.

mvh
jms