/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Klippe tommestok, hvordan???
Fra : Don_Pepe
Vist : 1114 gange
500 point
Dato : 09-01-04 17:52

Jeg går sammen med en gammel tømrer, der påstår han "fysisk" kan klippe 10 centimeter af hans tommestok, men påstår at tommestokken stadig er to meter lang, efter han har klippet dem af.
Nu har han drillet mig længe, og sagt han giver en kasse øl, hvis jeg finder ud af hvordan.
Men hvordan hulen kan dette lade sig gøre. Er der nogen her der ved det.
Don_Pepe

Accepteret svar
Fra : jmsgruppen

Modtaget 510 point
Dato : 09-01-04 17:55

Den kender jeg godt.... Hvis du vil give mig øllene, får du svaret

Bøj første led på din tommestok 90 grader. Klip ½ centimeter af hver ende, hvor ledene er samlet. Bøj andet led 90 grader, klip ½ centimeter af hver ende o.s.v.
På denne måde kan du nemt klippe 10 centimeer af, og når du folder tommestokken ud, er den jo stadig 2 meter lang. Pas på ikke klippe for tæt.... SKÅL god fornøjelse...

mvh
jms

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 09-01-04 18:00

jms,det er sku da rigtigt, den havde jeg ikke regnet ud

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 09-01-04 18:03

<<manse9933
Det er en gammel gåde fra byggepladser, hvorpå man normal vinder mange øl, fordi de fleste siger det er umulig.

JMS
nb. jeg har vundet en del på denne

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 09-01-04 18:13

Den er så simpel at man ikke tænker over det,selv om man har haft en tommestok i hånden tusinde gange,jeg har arbjedet på byggepladser før i tiden,i ungdommens dage,da jeg var ung og smuk nu er jeg kun, og
den har jeg aldrig hørt før.

Manse9933

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 09-01-04 18:49

<<manse
Jeg lærte den for ca. 25 år siden af en gammel murer. Vi væddede en kasse øl, gæt hvem der tabte

jms

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 09-01-04 19:09

Hvis du folder tommestokken på midten,viser den 1,01 m,halvdelene er lige store men stadig 2m

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 09-01-04 19:18

<<ofa
Nemlig, en tommestok er akkurat 2,02 meter lang
jms

Godkendelse af svar
Fra : Don_Pepe

Dato : 12-01-04 09:45

Tak for svaret jms. Kan desværre ikke dele "øllerne" med dig, men du får dog pointene for et værdifuldt svar ( 30 øl for at være mere præcis ).

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 12-01-04 09:47

nå så fik du skovlen under ham

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 12-01-04 09:51

Selv tak
det var så lidt.
Pas lige på

mvh
jms