/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Program til at lave lister.
Fra : spacemannn
Vist : 483 gange
500 point
Dato : 09-01-04 16:29

Findes der et program der kan lave en liste over hvad der er i en mappe.
Kender kun et der hedder Folderlist,men det kan jeg ikke få til at virke.

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 09-01-04 16:35

Ja da:
Scansoft PaperPort og File maker Pro for lige at nævne disse.
Første koster 650 anden 3149, begge priser er sxcl. moms
Find dem på:
www.computerstore.dk

mvh
jms
NB. Måske findes der freeware, men normalt virker freeware ikke så godt.

Accepteret svar
Fra : PerOlof

Modtaget 510 point
Dato : 09-01-04 16:46

Klick på http://www.per-olof.net/lyd/zdp.zip´så får du et program som heder ZDP Enkelt men virker

Kommentar
Fra : Prikken

Dato : 09-01-04 16:49

Hmm... Du kan faktisk programmere en .bat fil til at skrive al indhold ind i en .txt fil - eller direkte kører kommandoen fra en dos-prompt...

syntax:
dir [stedet der skal gemmes] > [filnavn.txt]
dir - viser indholdet af et bibliotek
[stedet der skal gemmes] - fx. "c:\winnt\*.dll" finder alle .dll filer under c:\winnt
> - fortæller at resultatet skal spyttes ud i en fil
[filnavn.txt] - filen med resultatet...
fx:
---
dir c:\winnt\*.dll > c:\dllfiler.txt
---
...gemmer en liste over alle .dll filer i en fil der hedder "c:\dllfiler.txt"

Mvh
Patrick

Godkendelse af svar
Fra : spacemannn

Dato : 09-01-04 17:13

Tak for svaret PerOlof.

Kommentar
Fra : PerOlof

Dato : 09-01-04 17:29

Det var så lidt