/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Humax VACI- 5350 digitalmodtager
Fra : olehenne
Vist : 745 gange
80 point
Dato : 09-01-04 15:19

Hvordan finder man et diagram over ovennævntes netdel, en modstand er stået af = ulæselig kode.
På forhånd tak
Ole

Kommentar
Fra : hylddk

Dato : 20-01-04 19:43

Hej Ole

Tror ikke du kan finde et diagram nogen steder, men jeg har selv lavet en del af de strømforsyninger. Mener at modstanden er på 100 ohm. Men den brænder ret sikkert af igen, der sidder en zenerdiode ved siden af, den er sikkert kortsluttet + transistoren med kølepladen nederst også skal skiftes + en kondensator som også er dårlig. Jeg kan ikke lige huske hvad de forskellige komponenter hedder men det kan jeg lige undersøge for dig.

Anders

Kommentar
Fra : olehenne

Dato : 20-01-04 23:58

Hej Anders
Jeg prøver at tjekke de komponenter du foreslog.
Tak for hjælpen!
Ole

Kommentar
Fra : griffen

Dato : 23-01-04 22:02

Hej med jer. Har selv samme problem. Den brændte modstand har jeg målt til ca. 7 k..
Har i fundet en løsning? Vil nat. gerne give point for den
V.h. Flemming

Kommentar
Fra : hylddk

Dato : 26-01-04 19:28

Har ikke fundet ud af det endnu, men skriver så snart jeg ved noget, den skal ikke være 7K, den er sikkert vokset i værdi da den blev varm

Accepteret svar
Fra : hylddk

Modtaget 80 point
Dato : 06-02-04 10:42

Hej igen har fundet ud af at R21 = 100Ohm ZD3 = 30VZenerdiode Q2 og C9 = 1000uF/16V/105grader, det er vigtigt at den er mindst på 105 grader ellers brænder den af igen. Man kan hente et diagram på : http://www.satnerds.com/bestanden/power%20source%20IRCI5400.zip
Det er til en IRCI 5400, men ser ud til at være magen til VACI- 5350.

Kommentar
Fra : griffen

Dato : 07-02-04 15:52

Hej hylddk. Smukt arbejde. Har oprettet et spprgmål. Hvis du lige smider et svar, så får du lidt point som tak for hjælpen..

http://www.kandu.dk/dk/spg/32299

regner med at du får lidt fra olehenne også

Godkendelse af svar
Fra : olehenne

Dato : 07-02-04 19:06

Tak for svaret hylddk.
Det var flot. Her er noget at arbejde videre med.
Ole