/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Intet billede, kun lyd ved afspilning af~
Fra : Kennyrl
Vist : 699 gange
200 point
Dato : 09-01-04 12:16

Jeg skal hjælpe en med at få hans dvd afspiller (i hans pc) til igen at kunne afspille dvd film.
Her er nogle oplysninger:
Han kunne i starten godt se dvd film. Men efter han installerede noget (som han ikke kan huske hvad) virkede det ikke mere. Jeg er næsten 100 på at det er codec fejl, for når jeg afspiller dvd kan jeg høre lyden og en sort/lilla skærm, som for mig siger codec fejl.

Jeg har prøvet at slette alt hvad der havde noget med noget codec at gøre, men fejlen er der stadig.

Flere oplysninger:
Det er XP pro. Og jeg kan se at der er installeret 2 grafik drivers:
NVIDIA Windows 2000/XP Display Drivers og
NVIDIA Display Drivers
Kan det have noget med det at gøre??

Er der nogen der kan hjælpe med dette problem??

Kommentar
Fra : oleeliassen

Dato : 09-01-04 13:48

Jeg havde næsten samme problem og blev anbefalet at hente SLD codec pack. Det gjorde jeg så, og efterfølgende var problemet løst. Jeg kører selv XP og NVIDIA.

http://www.codec-download.com/modules.php?name=Downloads&d_op=viewdownload&cid=16

-Ole

Kommentar
Fra : Kennyrl

Dato : 09-01-04 14:11

Skal der ikke være installeret noget foruden SLD codec og dvd prgrammet?

Kommentar
Fra : oleeliassen

Dato : 09-01-04 14:22

Nej, du skulle være klar til at se billede på din dvdafspiller efter dette.

Kommentar
Fra : Kennyrl

Dato : 09-01-04 14:24

Det gør jeg ikke (altså ser billedet)... :(
Jeg har snart prøvet alt!

Kommentar
Fra : oleeliassen

Dato : 09-01-04 14:33

Hvilken dvd afspiller bruger du? Jeg er gået over til at se dvd på windows medieplayer 9.0 som du kan hente på microsofts hjemmeside, hvis ikke at du allerede har den. Der burde i hvert fald ikke være nogle problemer med at se dvd.

Kommentar
Fra : Kennyrl

Dato : 09-01-04 14:40

har prøvet alle.
Jeg formatere. ellers tak for hjælpen :)

Kommentar
Fra : oleeliassen

Dato : 09-01-04 14:42

Held og lykke...

Kommentar
Fra : Zimo_89

Dato : 09-01-04 16:56

prøv powerdvd eller WindowsXP DVD pack, det hjalp hos mig...

/mikkel

Kommentar
Fra : Zimo_89

Dato : 09-01-04 16:57

prøv powerdvd eller WindowsXP DVD pack, det hjalp hos mig...

/mikkel

Kommentar
Fra : Zimo_89

Dato : 09-01-04 16:57

prøv powerdvd eller WindowsXP DVD pack, det hjalp hos mig...

/mikkel

Kommentar
Fra : Zimo_89

Dato : 09-01-04 16:57

ups

Kommentar
Fra : Kennyrl

Dato : 09-01-04 17:08

Lige før vi blev enig om at formatere, fandt jeg ud af at der var installeret 2 forskellige versioner af vga drivers, så de konfliktede. Da jeg så slettede dem, og installerede en, virkede det.
Men i skal i hvertfad have tak for i prøvede at hjælpe :)

Kommentar
Fra : Kennyrl

Dato : 09-01-04 17:14

Kan man ikke selv tage points??

Accepteret svar
Fra : Zimo_89

Modtaget 200 point
Dato : 09-01-04 17:18

nej men du kan accepter mit svar og så laver jeg et spørgsmål der giver 200 points, også accepter jeg dit svar også har du dine points igen....

Kommentar
Fra : Kennyrl

Dato : 09-01-04 19:07

ok det er gentligt for dårligt. Så lav et link her til dit indlæg...

Godkendelse af svar
Fra : Kennyrl

Dato : 09-01-04 19:07

Tak for svaret Zimo_89.

Kommentar
Fra : Zimo_89