|
| Brevfletning i word med excel-ark som da~ Fra : stovring | Vist : 603 gange 200 point Dato : 09-01-04 11:04 |
|
Med baggrund i en Excel-database, skal der danne breve i Word - 1 brev pr. kunde/depot. I hvert depot kan der forekomme flere fondskoder/papirtyper og disse står som en post for sig i Excel-arket.
Problemet er, at i de tilfælde, hvor der er mere end 1 fondskode/papirtype, at få disse samlet på ét brev. Kan det lade sig gøre?
Det er Offixe XP!
Oplysningerne ligger således i Excel:
Depotnr. Fondskode Papirnavn
30009 1594605 Papirnavn 2
30041 1576232 Papirnavn 1
50130 1001469 Papirnavn 3
50148 1581058 Papirnavn 4
50262 1576232 Papirnavn 5
50569 1001469 Papirnavn 3
50569 1007963 Papirnavn 7
50569 1576216 Papirnavn 6
50569 1576232 Papirnavn 1
50569 1581058 Papirnavn 4
50643 1006800 Papirnavn 8
50643 1576232 Papirnavn 5
50643 1581058 Papirnavn 4
50825 1007963 Papirnavn 7
| |
|
Nu går jeg ud fra, at du ved alt om brevfletning i word.
Jeg forstår dit spørgsmål sådan, at du vil have brevfletningskommandoen til at sortere 2 eller flere emner ind i ét brev. Så er svaret klart nej. Word kan ikke klare denne funktion.
Men du kan importere dine data fra excel til acces, lave en forespørgsel der, som kan sortere det du netop ønsker.
Derefter bruge disse oplysninger i word / breve.
Alle office programmer kan anvende hinandens data.
Ikke meget hjælp, men fakta.
mvh
jms
| |
| Kommentar Fra : stovring |
Dato : 09-01-04 11:50 |
|
Hej JMS
Tak for meldingen - selv om, at det var lidt kedeligt svar jeg fik.
mvh
stovring
| |
|
<<stovring
Det er jeg også ked af. Det kunne da være dejlig.
mvh
jms
| |
| Kommentar Fra : h_blunck |
Dato : 09-01-04 13:27 |
|
I teorien KUNNE man - hvis data VAR sorteret efter depotnr. først - lave en VBA applikation med en WHILE TO DO løkke, der fortsatte med at kaste data ind i første post, indtil den mødte et nyt depotnr., og derefter gik over til næste brev.....
Men, som JMS er inde på, så hører databaser bedst sammen med Access, regneark med Excel og tekstbehandling i Word, ligesom man vel næppe laver præsentationer i Publisher, når man nu har Powerpoint...
--
Med venlig hilsen
Henrik, Slagelse
| |
|
Dit spørgsmål er stadig åbent.
Måske kan du ikke bruge nogen af de svar du har fået.
Fortsæt dialogen, hvis du ikke er tilfreds.
Jeg trækker mig ud af dette spørgsmål, og læser derfor ikke flere indlæg her.
mvh
jms
| |
|
Hej Stovring
Er ovenstående problem stadig uløst og en løsning interessant?
Det kan lade sig gøre med udgangspunkt i Word, der via VBA kan hente data fra regnearket og derfor udføre en programmeret form for "brevfletning".
MVH
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
| |
|
|