/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
MS-Office
#NavnPoint
sion 18709
refi 14474
Klaudi 9389
Rosco40 5695
berpox 5456
dk 5398
webnoob 4919
Benjamin... 4870
o.v.n. 4637
10  EXTERMINA.. 4373
Brevfletning i word med excel-ark som da~
Fra : stovring
Vist : 603 gange
200 point
Dato : 09-01-04 11:04

Med baggrund i en Excel-database, skal der danne breve i Word - 1 brev pr. kunde/depot. I hvert depot kan der forekomme flere fondskoder/papirtyper og disse står som en post for sig i Excel-arket.

Problemet er, at i de tilfælde, hvor der er mere end 1 fondskode/papirtype, at få disse samlet på ét brev. Kan det lade sig gøre?

Det er Offixe XP!

Oplysningerne ligger således i Excel:

Depotnr.   Fondskode   Papirnavn
30009   1594605   Papirnavn 2

30041   1576232   Papirnavn 1

50130   1001469   Papirnavn 3

50148   1581058   Papirnavn 4

50262   1576232   Papirnavn 5

50569   1001469   Papirnavn 3
50569   1007963   Papirnavn 7
50569   1576216   Papirnavn 6
50569   1576232   Papirnavn 1
50569   1581058   Papirnavn 4

50643   1006800   Papirnavn 8
50643   1576232   Papirnavn 5
50643   1581058   Papirnavn 4

50825   1007963   Papirnavn 7


 
 
Kommentar
Fra : jmsgruppen


Dato : 09-01-04 11:12

Nu går jeg ud fra, at du ved alt om brevfletning i word.
Jeg forstår dit spørgsmål sådan, at du vil have brevfletningskommandoen til at sortere 2 eller flere emner ind i ét brev. Så er svaret klart nej. Word kan ikke klare denne funktion.
Men du kan importere dine data fra excel til acces, lave en forespørgsel der, som kan sortere det du netop ønsker.
Derefter bruge disse oplysninger i word / breve.
Alle office programmer kan anvende hinandens data.
Ikke meget hjælp, men fakta.

mvh
jms

Kommentar
Fra : stovring


Dato : 09-01-04 11:50

Hej JMS

Tak for meldingen - selv om, at det var lidt kedeligt svar jeg fik.

mvh
stovring

Kommentar
Fra : jmsgruppen


Dato : 09-01-04 12:06

<<stovring
Det er jeg også ked af. Det kunne da være dejlig.

mvh
jms

Kommentar
Fra : h_blunck


Dato : 09-01-04 13:27

I teorien KUNNE man - hvis data VAR sorteret efter depotnr. først - lave en VBA applikation med en WHILE TO DO løkke, der fortsatte med at kaste data ind i første post, indtil den mødte et nyt depotnr., og derefter gik over til næste brev.....

Men, som JMS er inde på, så hører databaser bedst sammen med Access, regneark med Excel og tekstbehandling i Word, ligesom man vel næppe laver præsentationer i Publisher, når man nu har Powerpoint...

--
Med venlig hilsen

Henrik, Slagelse

Kommentar
Fra : jmsgruppen


Dato : 18-01-04 17:38

Dit spørgsmål er stadig åbent.
Måske kan du ikke bruge nogen af de svar du har fået.
Fortsæt dialogen, hvis du ikke er tilfreds.
Jeg trækker mig ud af dette spørgsmål, og læser derfor ikke flere indlæg her.

mvh
jms


Kommentar
Fra : supertekst


Dato : 16-09-04 15:16

Hej Stovring

Er ovenstående problem stadig uløst og en løsning interessant?

Det kan lade sig gøre med udgangspunkt i Word, der via VBA kan hente data fra regnearket og derfor udføre en programmeret form for "brevfletning".

MVH

Du har følgende muligheder
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177428
Tips : 31962
Nyheder : 719565
Indlæg : 6407944
Brugere : 218877

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste