/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Logon administrator
Fra : lektortl
Vist : 1636 gange
100 point
Dato : 09-01-04 09:04

Jeg har lige installeret WinXP Home, og har oprettet én bruger.
Hvordan bærer jeg mig nu ad med at logge mig på som administrator?
Jeg kan ikke oprette Administrator, for så får jeg meddelelsen, at brugeren allerede èr der.
Når jeg forsøger et logon som administrator (uden adgangskode - der er jo ikke lavet nogen endnu), får jeg meddelelsen "Du kan ikke logge på. Årsagen er en begrænsning på din konto" (som jeg i øvrigt ikke kan se i mappen Brugerekonti under Komtrolpanel).
mvh lektortl

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 09-01-04 09:10

Når du installere XP eller 2000 så under installationen kommer den med at du skal skrive din administrator kode ind, der må du så have haft skrevet et eller andet under..

Kommentar
Fra : lektortl

Dato : 09-01-04 10:40

Hej Zerg911
Jeg har lige formatteret harddisken og geninstalleret winXP. Jeg var meget omhyggelig med, hvad jeg svarede på. Jeg blev med sikkerhed ikke spurgt om nogen kode til administratorkontoen.

Kommentar
Fra : niss45

Dato : 09-01-04 10:54

jeg har selv XP og er automatisk oprettet som administrator uden kode , derfor er jeg altid selv administrator på min pc. Har også en bruger uden kode ,men hvor der er begrænsninger på , hvad der må åbnes m.m. .
Så du har sikkert ikke kode på adm. som du selv nævner, og får derfor den besked at adm. er oprettet, prøv at logge på som normalt , gå ind i kontrolpanelet under brugerkonti og se om du ikke står som bruger administrator samt at den anden bruger også er oprettet... under brugeradm. kan du hvis du ønsker lave en kode for dig som administrator....håber dette hjælper dig..

Kommentar
Fra : wilsonweb

Dato : 09-01-04 11:04

Hvis du kigger i brugerstyring i kontrolpanellet, er du så ikke administrator?

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 09-01-04 11:14

lektortl hvis du ikke har angivet et password til administratoren så er der heller ikke password på den. Windows laver jo ikke selv pass's ville jo være ledt.

Kommentar
Fra : lektortl

Dato : 09-01-04 12:36

Hej!
Faktisk er jeg administrator - så den side er OK. Men når jeg forsøger at oprette en bruger, med navnet "Administrator", får jeg at vide, at denne bruger allerede er oprettet - og så må jeg vel også kunne logge denne bruger på(?). Sommetider bruger jeg en PC, hvor man kan logge på som bruger med navnet "Administrator", så det kan åbenbart godt lade sig gøre.
Jeg ville godt vide, hvordan man bærer sig ad med at få ham frem i lyset.
mvh lektortl.

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 09-01-04 12:39

Og hvad hedder den bruger du er logget på med mons tro? Skulle vel ikke være administrator?

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 09-01-04 12:46

den skal have navnet på brugeren i første felt>næste>sæt mærke i administrator>opret

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 09-01-04 12:48

under opret ny konto ikke gæste konto,den har ikke administrations mulighedder

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 09-01-04 12:53

Hej Lektortl

Jeg køre med XP pro og når jeg starter computeren op normalt, har jeg 2 brugerkonti......hvis jeg derimod starter op i fejlsikret tilstand, har jeg 3 brugerkonti hvoraf den ene hedder "administrator". Måske derfor der er en bruger i forevejen med det navn, men du kan måske få "ham" frem via fejlsikret tilstand.

Det er kun et gæt

// Toupie

Kommentar
Fra : niss45

Dato : 09-01-04 13:04

Har nu været inde og lege lidt med bruger konto...hvis man selv er administrator som du er, hvorfor så lave en ny , men mindre en anden skal være adm. man kan godt oprette en bruger med adm. begrænset adgang til det man giver adgang til. Så hvis du opretter en anden adm. skal du være logget ind som du vel allerede er i forvejen, da du startede for pcén , og derefter kan man oprette anden bruger som adm. med de tilladelser man der ønsker skal bruges.

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 14-01-04 10:10

Hej Loktortl

Har du fået løst dit problem, eller skal du have mere hjælp???
Kom gerne med en tilbagemelding, det er nemlig rart for dem der har forsøgt at hjælpe dig

// Toupie

Kommentar
Fra : lektortl

Dato : 17-01-04 15:08

Hej Toupie (og andre)!

Jeg skal skam nok svare, men det er langt fra hver dag, jeg er inde for at se, om der er nye indlæg.

Jeg arbejder af og til på en computer, som af min forgænger er sat op, så at brugeren "Administrator" er én af de mulige brugere, som kan logge på computeren. Selv om jeg også selv er medlem af administratorgruppen, kan jeg altså på denne computer logge selve "Administrator" på. Det irriterer mig lidt, at jeg ikke kan få ham til at stå som en mulig bruger på min egen maskine.
Det jeg gerne vil vide er, hvad min forgænger har gjort for at bringe ham frem.

mvh lektortl

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 17-01-04 21:56

Hej Lektortl

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig, men jeg vil ønske dig held og lykke og håber der er nogen der kan opklarer det for dig

Godt du kom på banen igen

// Toupie

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-01-04 22:31

vis du ikke kan slette hans konto så må han have lagt et password ind på den
konto,så vis du ikke kan få fravristet ham hans password så er der kun at formatere/indstallere igen.
Manse9933

Kommentar
Fra : kaos_kristian

Dato : 06-02-04 21:48

Nope ovenstående er ikke helt korrekt. Når windows installeres (i hvert fald pro versionen) oprettes kontoen administrator automatisk. Denne konto kommer du aldrig til at bruge endsige kunne slette, idet det er en automatisk genereret konto som microsoft forbeholder sig ret til i tilfælde af, at de for eksempel skal yde systemhjælp. Denne konto gør dog hverken fra eller til og det er muligt at slette den i registreringsdatabasen, men som sådan er der ingen idé i det ud over det rent kosmetiske.
Kristian

Kommentar
Fra : kaos_kristian

Dato : 06-02-04 21:57

Hmmm... kom lige til at tænke en ekstra gang, du kan faktisk godt fjerne konoten hvis den irriterer dig. Først og fremmest et standardkonoten genereret af XP sat til administrator og koden er "admin123" hvis du vil fjerne kontoen går du ind i "kør" og skriver "control userpasswords2" derefter går du ind under avanceret og derunder ind i avanceret brugerstyring i den menu er der en mappe der hedder brugere, derunder kan du slette administrator - men igen konotoen har ingen betydning.
Håber at mine svar (i 2 omgange) var brugbare.
Hygge hejsa
Kristian

Kommentar
Fra : gnart

Dato : 17-11-04 16:18

Hej
Lidt data fra en anden bruger med samme problem :)

Jeg har lige installeret en xp home og får samme fejl.
Den er blevet installeret med en bruger som har administrator rettigheder, men når man logger denne bruger af, og går ud af velkomst skærmen 2*(ctrl+alt+del) og logger ind som administrator får jeg samme fejl: "Du kan ikke logge på. Årsagen er en begrænsning på din konto".
Jeg forsøgte at starte computeren i fejlsikret tilstand og der var der ikke noget problem med at komme ind som administrator, jeg ændrede password fra ingenting til noget andet, startede op og prøvede igen at komme ind, med samme resultat.

Administrator kontoen er ikke at se under brugere i kontrol panelet.

Hvis man prøver at starte et program vha. "kør som" fås følgende fejl: "Logonfejl: Begrænsning på brugerkontoen. Mulige årsager: Tomme adgangskoder er ikke tiladte, logontidsrummet er begrænset, eller der er infort en begrænsningspolitik."
Den første er dækket efter jeg ændrede password.
Nummer to ville ikke give nogen mening, da det er standard kontoen.
Det efterlader nummer 3... Har MS lavet en eller anden begrænsnings politik i xp Home????

Håber nogne har nogle gode svar.
VH
Rune