/ Forside/ Interesser / Fritid / Fritidssejlads / Spørgsmål
10  transor 1030
Køb af motor til motorbåd.
Fra : Mordex
Vist : 2892 gange
25 point
Dato : 09-01-04 00:33

Hej.
Jeg kender intet til motorbåde og ved derfor ikke om det hedder en motor eller påhængsmotor, men det er den der sidder bag på en motorbåd.
Spørgsmålet lyder sådan her: hvor kan jeg købe minimum 10 brugte (påhængs)motore ét sted.
Jeg tænker på et eller andet lager eller lignende.
Jeg mener at have hørt at der skulle være noget omkring Fredericia, men er ikke sikker.

Med venlig hilsen,
Mordex.

Accepteret svar
Fra : Sunowich

Modtaget 35 point
Dato : 09-01-04 00:55

Måske en mulighed her ?? Mvh SUNE http://www.nauticmarine.dk/Baad/Baad_Motorer.htm

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-01-04 01:07

Skal du til at lave et mega spa bad for du skal forhåbentlig ikke ud at sejle med den viden.
Jolle + motor= jolle med påhængsmotor
Båd med indbygget motor motorbåd (eller evt motorsejler)

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-01-04 01:15

Spøg til side måske skulle du kigge på Forsvarets auktioner, hvor der til tider bliver solgt "bundter" af både dette og hint.
http://www.hmak.dk/dk/auktioner/auktioner.htm
Good Luck

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 06-02-04 23:01

Skal du ikke have lukket dit spørgsmål ?? Mvh sune

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 06-02-04 23:42

Jeg mener ikke at have fået et tilfredsstillende svar endnu.

Mvh,
Mordex.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 06-02-04 23:49

Jeg kunne nok finde masser af steder hvor du kunne købe 10 brugte påhængsmotorer, men når man stiller et meget bredt og ikke særligt præcist defineret spørgsmål, så får man upræcise og dårligt definerede svar, men du kan jo stadig nå at uddybe spørgsmålet her.

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 06-02-04 23:49

Nå ok men så skulle du tage at putte det i en ny mappe og gi et par point så det kommer op på forsiden igen bare en god ide Venligst Sune

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 06-02-04 23:56

Sune you've got a point there

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 07-02-04 13:24

Ok.
Det skal være brugte påhængsmotorer af mærkerne Yamaha, Honda, Suzuki og Mercury. Motorerne skal være på 225 til 300hk. De skal være 4-takt.

Det skal helst være et sted, hvor jeg kan få rabat ved køb af så mange på en gang.

Jeg håber det er uddybende nok.

Mvh,
Mordex.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 07-02-04 13:49

Wauv...Det bliver dyrt. Nogen må savle for at få den handel hjem.
Jeg ville sætte det i som køb i Den Blå Avis på nettet. Hvis motorerne er til rådighed burde du få mange henvendelser og vil måske endda kunne lave en lille privat licitation www.dba.dk

Hilsen
Bjarne

Kommentar
Fra : pjk

Dato : 09-02-04 10:01

Hej Mordex

10 påhængsmotore mellem 225 - 300 hk i 4 takt ?
Når du ikke kan kende forskel på en indenbordsmotor og en påhængsmotor vil den nok ikke være klogt at købe brugt.
Der er INGEN der ligger inden med så mange store motore brugt i 4 takt, jeg har faktisk ikke hørt eller set nogle der laver så store 4 takt påhængsmotore. så find dig en forhandler. Lav er pris aftale, måske med service, det er jo også med til at presse prisen.

Hvad du skal bruge så mange motore i den størrelse lyder for mig lidt underligt, men den and må kunne flytte sig rimeligt stærkt.

Held og lykke med dit projekt

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 09-02-04 12:57

Det er ikke mig selv der skal have motorene.

Jeg har bare fået at vide af en udelandsk bekendt, at han skal bruge så mange og så store motore.

Jeg har også været inde og lede, og må indrømme at det er svært at finde så store motore. Men jeg prøver at lede lidt videre, og hvis jeg intet kan finde, må han finde et andet sted at handle end Dk.

Mvh,
Mordex.

Godkendelse af svar
Fra : Mordex

Dato : 12-02-04 02:07

Tak for svaret Sunowich.

Det var måske ikke det bedste, men der var i det mindste én motor.

Og til alle dem der skulle være interesseret, så har jeg fundet følgende forhandler, med mange påhængsmotore
http://www.leiflarsenmarine.dk/
Hvis I skulle få brug for det i fremtiden.

Mvh,
Mordex.