/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Lokalplan, kan den ændres?
Fra : jbg
Vist : 345 gange
200 point
Dato : 09-01-04 00:29

Hejsa
Er der nogle der har nogle erfaringer med at ændre udkommet af en 1½år gammel lokalplan? Det drejer sig om opførelse af nye boliger, på et område som ifølge lokalplanen ikke må benyttes til boliger, men kun erhverv!
MVH JBG

Accepteret svar
Fra : h_blunck

Modtaget 200 point
Dato : 09-01-04 02:08

Hej JBG

Meget ofte skal du have enten en lokalpolitiker eller en lokalavis med på ideen hvis Teknisk Forvirring ikke er til at tale til fornuft. Imildertid kan det være ganske vanskeligt at etablere boliger i et industri/erhvervsområde. Det kan nok anbefales at tage kontakt til en lokal ejendomsmægler og/eller advokat for at få en professionel vurdering. Hvis ikke man ved hvilken kommune og hvilket område, der er tale om, er det jo - i sagens natur - ganske vanskeligt at vejlede dig ret meget bedre...

Held og lykke.

--
Med venlig hilsen

Henrik, Slagelse

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 09-01-04 08:41

Dette er meget svært. Følgende skal være opfyldt:
1. Flertallet af kommunalbestyrelsen skal synes dette er en god ide.
2. Der må ikke ske indsigelser fra amtet.
3. Der skal helst ikke være for mange indsigelser fra beboerne i området.
Der sker ofte ændringer af en lokalplan, men dette er typisk fordi en kommune synes dette er en god ide. Som almindelig privatmand, er det almindeligvis fantastisk svært. Her kan du læse om reglerne:
http://www.retsinfo.dk/_GETDOCI_/ACCN/A20020076329-REGL

mvh
jms
nb. Det bedste er at portestere massivt og mange, under høringen, når lokalplanen bliver fremlagt.

Kommentar
Fra : 25

Dato : 09-01-04 16:07

Henvend dig oppe hos kommunen hvor du bor,

Vore lokalplan er ALDRIG ændret og den er fra 1989, siden er der ikke sket noegt.

Kommentar
Fra : 25

Dato : 09-01-04 16:15

NB Jeg har selv været på kommenen, da vi ikke er med i planen og heller ikke med i grundejerforeningen, da vi ikke lever op til lokalplanen, nemlig gule murstenshuse med røde tegltag o.s.v., det eneste vi skal være med til at betale er vejen, hvor vi bor, da der er en vejlov.

Der er for nyligt blevet asfalteret, og det kommer vi til at betale i hvert fald kr, 6000,-
det er surt, især når først vi får det at vide, når arbejdet er sat igang.

Jeg er blevet behandlet utroligt godt i kommunen, og de brugte i hvert fald mindst en time at snakke med mig i, da vi ikke er med i planen, og så er der kun vejloven tilbage
Jeg er nemlig blevet godt gal på grundejerforeningens formand, - og det er halvdelen af grundejerne også, så det er ikke sikkert han er formand mere ved næste valg.,

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 18-01-04 17:36

Dit spørgsmål er stadig åbent.
Måske kan du ikke bruge nogen af de svar du har fået.
Fortsæt dialogen, hvis du ikke er tilfreds.
Jeg trækker mig ud af dette spørgsmål, og læser derfor ikke flere indlæg her.

mvh
jms

Godkendelse af svar
Fra : jbg

Dato : 18-01-04 19:43

Tak for svaret h_blunck.
har eksamener, derfor ventetiden! SORRY
Lyder som lidt af en opgave, men jeg prøver en snak med kommunen!

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 18-01-04 20:46

Det er bare helt OK. Lad os det vide, når vi igen kan hjælpe dig...

--
Med venlig hilsen

Henrik, Slagelse